Benelli Quattro - włoska nowość na 2009?
Benelli pracuje nad nową unikalną maszyną sportową klasy 600 cm3. Quattro ma posiadać nietypowe zawieszenie, innowacyjną ramę i kto wie, co jeszcze...
Włosi zachęceni sukcesami Triumpha Daytona 675 postanowili wzbogać swoją ofertę o sportową maszynę o pojemności 600 cm3, która ma być zdolna do rywalizacji z japońskimi motocyklami. Benelli planuje odejść od dotychczas stosowanych trzycylindrowych silników na rzecz rzędowej czterocylindrowej, szesnastozaworowej jednostki napędowej chłodzonej cieczą. Ma ona osiągać moc około 125 KM.
Zamiast aluminiowej lub złożonej ze stalowych rur ramy, Quattro będzie posiadać konstrukcję skorupową z włókien węglowych. Zawieszenie zaplanowano w stylu znanym z Bimoty Tesi, czyli z przodu wahacz pchany i zwrotnicowy układ kierowniczy, a z tyłu wahacz jednoramienny.
Pierluigi Marconi, który wcześniej pracując dla Bimoty stworzył pierwsze takie zawieszenie, został dyrektorem technicznym w Benelli. Możemy, więc spodziewać się jeszcze paru niespodzianek w nowym Quattro 600.
Mamy nadzieję, że już w tym roku podczas targów EICMA Milan zobaczymy prototyp tej maszyny.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzev4?? raczej R3 to bimota a nie benelli pomyliłaś producentów
OdpowiedzSama sie chyba pomyliłaś. Benelli robi silniki R3 o jakich mowa w artykule. Bimota nie buduje silników, tylko korzysta z silników innych producentów, przeważnie Ducati. Mądralo :)
OdpowiedzSama sie chyba pomyliłaś. Benelli robi silniki R3 o jakich mowa w artykule. Bimota nie buduje silników, tylko korzysta z silników innych producentów, przeważnie Ducati. Mądralo :)
OdpowiedzMoże być ciekawie...
Odpowiedza ptaszki cwierkały o 600 v4... poza tym ma byc sportowy litr v4 i jeszce beardziej spotrowy v5
OdpowiedzJ.W. komentarz tyczy się tego
Odpowiedz