Benelli Leoncino 800 i Leoncino 800 Trail. Nie nazywaj mnie "lwiątkiem"
Na targach EICMA 2021 Benelli zaprezentowało szereg nowości, a jedną z nich była nowa rodzina Leoncino z silnikiem o pojemności 754 cm3. Klasyczny naked i jego scramblerowa wersja są teraz jeszcze dojrzalsze, lepiej wykonane i mocniejsze niż kiedykolwiek.
Rodzina Benelli Leoncino to bardzo udana seria łącząca zadowalające osiągi, klasyczną stylistykę, dbałość o detale i rozsądną cenę. Te składniki zagwarantowały sukces na tyle duży, że producent zdecydował się wprowadzić jeszcze mocniejszy silnik i tak oto na targach EICMA 2021 odwiedzający poznali modele Leoncino 800 i Leoncino 800 Trail. Oba motocykle kontynuują tradycję swoich starszych braci i są gotowe na podbój serc klientów. W rodzinie Leoncino są już zatem cztery warianty silnika, w tym ten o pojemności 125 cm3 przeznaczony dla osób posiadających prawo jazdy kat. B od co najmniej trzech lat.
Sprawdzone rozwiązania
Użyty silnik to sprawdzona konstrukcja o pojemności 754 cm3. Mamy tu dwa cylindry w rzędzie i chłodzenie cieczą oraz sześciobiegową skrzynię. Maksymalna moc to 76,2 KM, a więc wystarczająco dużo by dorównać konkurencji, a w niektórych przypadkach ją wyprzedzić. Maksymalny moment obrotowy wynosi 67 Nm. Klasyczny wygląd osiągnięto dzięki kratownicowej ramie usztywnionej stalowymi płytkami. Takie połączenie ma zagwarantować sztywność i zwinność.
Komponenty premium
Benelli Leoncino 800 i Leoncino 800 Trail pojawią się w wersjach Special, gdzie czekają wysokiej klasy komponenty. Przednie zawieszenie to widelec upside-down od Marzocchi, który posiada regulację odbicia, kompresji i napięcia wstępnego. W wersji szosowej skok wynosi 140 mm, a w modelu Leoncino 800 Trail jest zwiększony o 8 mm. Siedzisko znajduje się na wysokości odpowiednio 805 i 834 mm. Tylny amortyzator również posiada pełną regulację. W przypadku wariantów podstawowych zawieszenie to produkty opracowane przez Benelli. Masa motocykla z płynami i paliwem to 222 kg dla Leoncino 800 i 234 kg dla Leoncino 800 Trail.
Benelli dba także o bezpieczeństwo, czego wyrazem w wersji Special jest nie tylko wysokiej jakości zawieszenie, ale także hamulce Brembo. Z przodu zamontowano dwie tarcze o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski. Z tyłu jest jedna tarcza o średnicy 260 mm i czterotłoczkowy zacisk. Wersja podstawowa ma komponenty o takich samych wymiarach, ale produkowane na zlecenie Benelli. Do tego dochodzi układ ABS oraz oświetlenie LED. Informacje są pokazywane na wyświetlaczu TFT.
Włoski styl
Nie sposób nie zwrócić uwagi na wygląd motocykla. Choć zbiornik paliwa o pojemności 15 litrów wygląda znajomo, to w niczym to nie przeszkadza. Po bokach umieszczono panele zapewniające nogom dodatkową stabilizację. W Leoncino 800 Trail wydech jest poprowadzony tuż pod siedzeniem i osłonięty płytą z ozdobnym numerem startowym. Reflektor został otulony gustowną owiewką. Całości dopełniają tu koła ze szprychowymi felgami o średnicy 19" z przodu i 17" z tyłu. W Leoncino 800 zbiornik paliwa także ma dodatkowe profilowanie na nogi, owiewka jest nieco dyskretniejsza, a wydech pociągnięto dołem. Motocykl porusza się na kołach o średnicy 17". Wisienką na szczycie tortu jest dumnie prężąca się sylwetka lwa umieszczona w obu modelach na przednim błotniku.
Przystępna cena
Powyższe informacje mogły obudzić w was pragnienie zakupu Benelli Leoncino 800 i zapewne martwicie się, że zostanie ono ugaszone informacją o cenie. Nic bardziej mylnego. Za podstawowy model drogowy zapłacicie 33 990 zł, a wersja Special to koszt 37 990 zł. Leoncino 800 Trail będzie kosztował 34 990 zł, a odmiana Special - 39 990 zł.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze