Bel-Ray - oleje do zadań specjalnych
Czy zastanawialiście się kiedykolwiek, skąd wzięły się produkty marki Bel-Ray? Otóż podobnie jak większość najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek, pomysł stworzenia Bel-Ray'a narodził się w małym garażu na przedmieściach miasta New Jersey w Stanach Zjednoczonych w roku 1946. Jego założycielem był William Kiffer – innowacyjny inżynier i przedsiębiorca, który specjalizował się w smarach odpornych na działanie wysokich temperatur. Pierwszym produktem, który pojawił się na rynku pod etykietą Bel-Ray był smar produkowany dla firmy Nabisco, wykorzystywany w wysokotemperaturowych piecach piekarniczych. Był to pierwszy krok marki w kierunku działań na skalę przemysłową.
Kolejnym ważnym etapem w historii marki Bel-Ray było wejście na rynek górniczy. Bill uważał, że w oparciu o wytwarzanie smarów do maszyn górniczych, pozwalających zmniejszyć stopień zużycia części, a przez to wydłużyć okres ich przydatności, zdoła wypromować markę jako produkt premium. Pod koniec lat 60-tych, wraz z zespłołem R&D udaje mu się opracować pionierski środek smarujący pod ciśnieniem, stosowany w ogromnych koparkach wydobywczych.
Czas na silniki motocyklowe
Wszystkie doświadczenia, zdobyte zarówno w dziedzinie wysokich temperatur jak i niewyobrażalnych obciążeń mechanicznych, pozwoliły na stworzenie wydajnych i odpornych na zużycie olejów i smarów do motocykli wyścigowych. Oprócz świetnej jakości, która cechowała produkty marki Bel-Ray, firma poprzez swoje finansowe zaangażowanie w wyścigi motocrossowe, umocniła swoją pozycję na rynku motocyklowym. Od tamtej pory (1970 roku), Bel-Ray nadal kontynuuje swoją filozofię promocji, wspierając sportowców na całym świecie, w tym również w Polsce.
Bel-Ray przyjazny środowisku
Za sprawą nowych technologii i innowacyjnego podejścia do zapotrzebowania rynku, a także z uwagi na rozpoczynającą się modę na ochronę środowiska, inżynierowie z Bel-Ray'a doprowadzili do powstania nietoksycznej linii produktów, używanej między innymi w przemyśle spożywczym i farmaceutycznym. W tym samym czasie inna ekipa Bel-Ray'a skupiała swoją uwagę na opracowywaniu przyjaznych środowisku i biodegradowalnych środków samarnych dla odbiorców z sektora górniczego i morskiego.
Dziś Bel-Ray, jako międzynarodowa marka nadal, dumnie wytwarza swoje produkty w Stanach Zjednoczonych. Każdego dnia, testowane w ekstremalnych warunkach, wielokrotnie muszą udowadniać swoją jakość, wspomagając pracę okrętów podwodnych pływających w arktycznych głębinach, przeciwstawiając się pustynnym warunkom, a nawet podróżom w kosmos.
Bel-Ray po dziś dzień działa według przekonań, jakie zaszczepił w marce jej założyciel:
- zapewnienie innowacyjności technologii, która generuje doskonałą wydajność i zaadowolenie klienta
- rozpoznawanie zapotrzebowań na ciągle zmieniającym się, globalnym rynku
- działanie na rzecz jakości, spójności i uczciwości
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze