Bajaj i Stefan Pierer przeprowadzili restrukturyzację udziałów w markach KTM, Husqvarna i GasGas
Bajaj i Pierer Mobility zakończyły restrukturyzację udziałów w markach austriackiego koncernu. Dzięki temu Bajaj stanie się udziałowcem w pozostałych markach koncernu.
Informacje na temat planowanych działań pojawiły się już w 2019 roku, ale w sezonie 2020 rozmowy zostały zawieszone. Teraz sprawę doprowadzono do końca. Bajaj i KTM współpracują od 2007 roku. Media z Indii poinformowały, że Bajaj sprzedał połowę swoich akcji KTM do PTW Holding AG, które posiada 60 proc. udziałów w Pierer Mobility AG. W zamian za to Bajaj dostał 49,5 proc. udziałów w PTW Holding AG i tym samym pośrednio stał się właścicielem udziałów w KTM, Husqvarnie i GasGas.
Jak informuje komunikat prasowy, Pierer Group nadal będzie mieć kontrolę nad działaniem Pierer Mobility AG. Dla Bajaj to przede wszystkim partnerstwo technologiczne. Producent dostrzegł, że Pierer zamierza rozwijać się już nie tylko w branży motocykli z silnikami spalinowymi, ale także chce działać w tworzeniu motoryzacyjnej przyszłości. Dla Bajaj oznacza to dostęp do nowych rozwiązań, które indyjski gigant będzie mógł wcielić także do swoich produktów. Dla Pierer Mobility otwiera to drzwi do fabryk i linii montażowych Bajaj również w przypadku marek Husqvarna oraz GasGas. Dotychczas Bajaj produkował tylko niektóre modele KTM.
W portalu Autocar Professional ukazał się niedawno wywiad, w którym Rajiv Bajaj powiedział, że teraz firma jest "kompletnym producentem motocykli". Marka ma się rozwijać nie tylko w kierunku jednośladów, ale również trójkołowców i hulajnóg elektrycznych. Bajaj uważa, że w przyszłości miasta będą oczyszczone z samochodów, ponieważ zostaną one w użytku tylko do dalszych podróży, a centra będą należały do alternatywnych środków transportu. Jako przykład Bajaj podał McDonald's, gdzie burgery to główny element działalności, ale jest też wiele produktów i ofert pobocznych, które składają się na jedną całość.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze