Bad Dog 215 - ogromny V-Twin
Jeste¶ jednym z tych, dla których liczy siê tylko i wy³±cznie pojemno¶æ? Wiêc Bill Price w³a¶nie jest w trakcie budowy silnika specjalnie dla Ciebie. Jednostka nazywa siê Bad Dog 215. 215 to ilo¶æ cali sze¶ciennych - z polskiego na nasze, oznacza to pojemno¶æ 3 523 cm3! V-Twin o rozwarciu cylindrów 60° jest ch³odzony powietrzem i olejem, ma 4 zawory na cylinder i rozrz±d w uk³adzie DOHC. ¦rednica t³oka wynosi 15,24 cm, a jego skok 10,16 cm. Dla porównania, zwyk³a p³yta CD ma 12 cm ¶rednicy... Panewki g³ówne i korbowe pochodz± z jednostki 426 Hemi. Jest to 7-litrowy silnik V8, który napêdza³ dawne legendy USA, takie jak Dodge Challenger, Charger czy Plymouth Barracuda.
Po zamontowaniu w motocyklu, ten potwór ma wspó³graæ z 6-biegow± skrzyni±. Oczywi¶cie nie bêdzie pasowa³ do ¿adnej seryjnie produkowanej ramy. Dlatego Bill zaprojektowa³ tak±, która podo³a rozmiarom i mocy silnika. Przewidywana cena jednostki napêdowej wraz z ca³ym osprzêtem oraz skrzyni± biegów, ma wynosiæ mniej wiêcej 40 000 $, natomiast rama ma byæ warta oko³o 3 500 $.
Do tej pory, Bill ma w domu t³oki i korbowody (sam t³ok, bez korbowodów, wa¿y 1,140 kg). Price zleci³ ju¿ wyprodukowanie wa³u korbowego.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeprzeciez to mo¿e napêdzaæ ci±gniki siod³owe :] ciekawe ile bêdzie mia³ NM? czy¿by nowy Rocket III Roadster mia³ wymiêkaæ ? :D fajny projekcik
Odpowiedz