Bad Dog 215 - ogromny V-Twin
Jesteś jednym z tych, dla których liczy się tylko i wyłącznie pojemność? Więc Bill Price właśnie jest w trakcie budowy silnika specjalnie dla Ciebie. Jednostka nazywa się Bad Dog 215. 215 to ilość cali sześciennych - z polskiego na nasze, oznacza to pojemność 3 523 cm3! V-Twin o rozwarciu cylindrów 60° jest chłodzony powietrzem i olejem, ma 4 zawory na cylinder i rozrząd w układzie DOHC. Średnica tłoka wynosi 15,24 cm, a jego skok 10,16 cm. Dla porównania, zwykła płyta CD ma 12 cm średnicy... Panewki główne i korbowe pochodzą z jednostki 426 Hemi. Jest to 7-litrowy silnik V8, który napędzał dawne legendy USA, takie jak Dodge Challenger, Charger czy Plymouth Barracuda.
Po zamontowaniu w motocyklu, ten potwór ma współgrać z 6-biegową skrzynią. Oczywiście nie będzie pasował do żadnej seryjnie produkowanej ramy. Dlatego Bill zaprojektował taką, która podoła rozmiarom i mocy silnika. Przewidywana cena jednostki napędowej wraz z całym osprzętem oraz skrzynią biegów, ma wynosić mniej więcej 40 000 $, natomiast rama ma być warta około 3 500 $.
Do tej pory, Bill ma w domu tłoki i korbowody (sam tłok, bez korbowodów, waży 1,140 kg). Price zlecił już wyprodukowanie wału korbowego.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeprzeciez to może napędzać ciągniki siodłowe :] ciekawe ile będzie miał NM? czyżby nowy Rocket III Roadster miał wymiękać ? :D fajny projekcik
Odpowiedz