BMW do zadañ specjalnych
Podczas ostatnich targów Milipol w Paryżu wytwórnia BMW zaprezentowała motocykl którego powołaniem wcale nie jest połykanie zakrętów, ale pełna wyrzeczeń egzystencja na państwowej posadzie.
Światło dzienne ujrzał bowiem długo oczekiwany R 1200 RT przeznaczony dla służb państwowych, przede wszystkim dla policji. Jego zadaniem jest służba eskortowa, nadawanie oprawy oficjalnym uroczystościom oraz, jeśli to konieczne – wypełnianie rutynowych obowiązków policyjnych. Nowy model zastępuje swojego poprzednika – R1150 RT i będzie dostępny dla stróżów prawa już w marcu tego roku.
Nowa konstrukcja w porównaniu z poprzednikiem ma wiele modyfikacji poprawiających jej charakterystyki i walory użytkowe. Zbiornik paliwa o pojemność aż 27 litrów pozwala na pokonanie ogromnych dystansów bez tankowania zaś krótkie przełożenie pierwszego biegu - na powolna jazdę w kolumnie. Wzmocnione zawieszenie wytrzymuje obciążenie motocykla dodatkowym sprzętem radiowym, kuframi oraz paliwem.
Poza tymi wszystkimi cechami motocykl dysponuje wszystkimi gadżetami, w jakie wyposażone są cywilne maszyny – podgrzewane rączki kierownicy, podgrzewane siodło, elektryka, czy też zaawansowany system antykradzieżowy. Ponadto maszynę wyposażono w wygodne schowki, które da się otworzyć jedną ręką siedząc na motocyklu. Nowe BMW wyposażono w bardzo precyzyjne wskaźniki dokładnie oceniające prędkość i dystans, co jest niesłychanie przydatne podczas jazdy w kolumnie, czy też na paradach. Nowe syreny nie tylko są głośniejsze, ale także mają zmieniony ton dźwięku. Wszystko to dla zapewnienia lepszej „słyszalności” motocykla. Służbowy RT 1200 dysponuje możliwością wyłączenia głównych świateł w czasie, gdy pracuje silnik, od czego odchodzi się w standardowych motocyklach, gdzie światła drogowe włączone są na stałe.
Uzupełnieniem motocykla jest zestaw akcesoriów oraz odzieży mających zapewnić funkcjonariuszom korzystającym na co dzień z nowego BMW komfort i bezpieczeństwo. Poza samym produktem niemiecki wytwórca oferuje też odpowiednie treningi jazdy i doskonalenie umiejętności poruszania się tym dużym jednośladem pod okiem doświadczonym instruktorów. Aby pojazdy utrzymać w należytym stanie technicznym bawarski koncern zobowiązuje się produkować części zamienne przez minimum 15 lat po zakończeniu produkcji danego modelu. BMW jest jednym z niewielu producentów specjalizujących się w tego typu pojazdach i dysponujących własnym oddziałem badawczo-rozwojowym zajmującym się takimi właśnie konstrukcjami. Obecnie rodzina modeli przeznaczonych do służby patrolowej, eskortowej i reprezentacyjnej składa się z modeli F 650 GS, R 850 R oraz R 850 / 1150 RT. Największymi odbiorcami produktów BMW w tym segmencie są Francja, Niemcy, Hiszpania oraz Wielka Brytania. W chwili obecnej Bawarczycy walczą mocno o zdobycie rynku północnoamerykańskiego oraz nowych krajów Unii Europejskiej. Czy oznacza to, że któregoś smutnego dnia zobaczymy BMW RT 1200 eskortujący trzodę z polskiego folwarku politycznego? Kto to może wiedzieć, ale jeśli już tak się stanie, to pochylmy czoła przed motocyklem i jego kierowcą, bo bez wątpienia będzie to śmierdząca i niewdzięczna robota.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze