BMW R1200GS 2010 - więcej technologii
Turystyczny bokser jest teraz jeszcze bardziej zaawansowany technicznie.
Po niewielkim liftingu z początku roku 2008, BMW R1200GS przeszło teraz poważną modernizację... właśnie, czy aby na pewno poważną? Zawiedzione zostaną oczekiwania, że motocykl będzie zmieniony pod względem stylistycznym. Innowacje są za to obecne w jednostce napędowej. Turystyczny bokser jest teraz jeszcze bardziej zaawansowany technicznie.
Maksymalna moc to 110 KM przy 7 750 obr/min przy momencie obrotowym 120 Nm dostępnym przy 6 000 obr/min. Obie te wartości wzrosły o pięć koni lub niutonometrów i są osiągalne na delikatnie wyższych obrotach, niż w poprzednim modelu. Dzieje się tak dzięki nowym głowicom z rozrządem DOHC. System ten oraz zawory umieszczone radialnie, są największym novum GSa. Rozmiary zaworów również się zmieniły: ssące zwiększyły swoją średnicę z 36 na 39 mm, a wylotowe z 31 na 33 mm.
Układ wydechowy zyskał zawór, którego zadaniem jest polepszenie efektywności pracy silnika w niskim i średnim zakresie obrotów. Ostatnią zmianą mechaniczną, jest niewielkie skrócenie przełożeń skrzyni biegów. Dzięki zwiększonej mocy, motocykl nic nie straci na elastyczności.
Dla uzyskania maksymalnej wydajności w czasie jazdy po trasach lub na bezdrożach, R1200GS jest seryjnie wyposażony w ABS oraz w system elektronicznego regulowania zawieszenia - Enduro ESA. Pozwala on na dostosowanie twardości czy tłumienia w trakcie jazdy. Przedni widelec Telelever i pojedyncze zawieszenie z tyłu, mają zapewnić pewną kontrolę nad maszyną tak samo w offroadzie, jak i na górskich zakrętach.
Pozostałe zmiany w nowym modelu, to: kierunkowskazy tym razem wykonane w technologii LED; siedzisko umieszczone troszkę niżej; zmieniony wygląd głowic oraz nowe malowanie motocykla.
Wszystko, co nie zostało wymienione, czyli w zasadzie większość pozostaje takie samo, jak w poprzednim GieEsie. Motocykl dostępny będzie w wersji standardowej oraz Adventure. Cena nowego BMW R1200GS nie jest jeszcze znana.
Zapraszamy do zapoznania się z galerią zdjęć nowego BMW R1200GS / Adventure.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzePiękna maszyna. Bardzo mnie ciekawi co oznacza niższe siodło bo do tej pory nawet do niego nie podchodziłem ze względu na rozmiary
OdpowiedzNie ma co sie dziwic zę BMW jest takie popularne ;)
Odpowiedz