BMW E-Scooter nabiera kształtów
W czasie prezentacji nowych maksiskuterów C600 Sport i C650GT bawarski producent niechętnie podejmował temat przyszłości elektrycznej wersji swojego miejskiego pojazdu. Okazuje się jednak, że prace nad elektrycznym maksiskuterem idą pełną parą, a ich rezultat zobaczymy zapewne wcześniej, niż później.
BMW twierdzi, że jeśli ich skuter trafi do produkcji seryjnej, będzie miał osiągi porównywalne z modelami spalinowymi. Firma deklaruje również, że przy tych osiągach uda się jej zapewnić zasięg 100 km, który pozwoli na bezproblemowy dojazd do pracy i powrót z niej. Ładowanie całkowicie rozładowanej baterii ma zajmować maksymalnie 3 godziny przy użyciu klasycznego gniazdka 230V. Cechą najbardziej niekonwencjonalną w przypadku E-Scootera ma być aluminiowa rama stanowiąca jednocześnie miejsce mocowania baterii.
Silnik w przeciwieństwie do konwencjonalnego spalinowego rodzeństwa nie będzie mocowany w ramie, ale za bateriami. Napęd przenoszony będzie pasem zębatym na tylne koło. Pojazd w trakcie hamowania odzyskiwał będzie cześć energii, co oznaczać może podniesienie zasięgu o 10 do 20%.
Oficjalnie nie ma jeszcze słowa potwierdzenia ani komentarza ze strony BMW na temat tego, czy prototyp trafi do produkcji seryjnej. Przyglądając się jednak zdjęciom oraz trendom w branży motoryzacyjnej możemy przypuszczać, że Niemcy nie podejmowaliby całego tego wysiłku ot tak z czystej ciekawości. Na razie czekamy jednak na wersję spalinową, której dostawy opóźniają się przez ciągłe poprawki wprowadzane do serii produkcyjnej.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeMy już dziś mamy w swojej ofercie skuter elektryczne o zasięgu ok. 100km. GOVECS 2.4 GO! Ładowany ze zwykłego gniazdka już w 2h osiaga naładowanie baterii w 80% a w kolejne 2h mamy 100%. Prędkość ...
Odpowiedz