Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarzeAutor tekstu zapomniał chyba o kontroli trakcji oferowanej do większości motocykli ... Sam mam taką u siebie w R1 i jestem zachwycony. W jednym module mam tuningowy moduł, kontrolę trakcji i zmieniarkę Zdaje się że Suzuki, Yamaha, Honda i wiele innych motocykli nie ma przepustnicy sterowanej w technice fly by wire (nie jest to zresztą warunek konieczny!!!) a jednak montaż kontroli trakcji jest możliwy, co więcej dziecinnie prosty... Dla tych którzy mają ochotę na doprecyzowanie tematu polecam film z wieloletnim szefem mechaników Mata Mladina o kontroli trakcji i jej różnych wersjach: http://www.youtube.com/watch?v=8CzZxv9h0BE
Odpowiedzmówisz pewnie o prostej wersji bez pomiaru prędkości obrotowej kół? prawdziwa kontrola trakcji potrzebuje jednak tych danych
OdpowiedzPolecam film z Bazzaz... Pan fajnie tłumaczy dlaczego kontrola trakcji nie potrzebuje zczytywać prędkości obrotowej kół, a nawet dlaczego jest to nieprzydatne w warunkach torowych. Inny algorytm który działa na podstawie obrotów silnika, co umożliwia super sportową jazdę ale bez zbędnego drżenia rąk, i nie hamuje przyjemności tak jak systemy zapożyczone z branży samochodowej... Pozdrawiam! ")
OdpowiedzOczywiście że są dostępne takie wynalazki, ale o ile zrozumiałem mowa jest o tym co montowane seryjnie. Akcesoryjne kontrole trakcji można kupić juz od wielu lat.
Odpowiedz