Arlen Ness - godny rywal w codziennym użytkowaniu?
Jednoczęściowe kombi w które warto zainwestować.
Pod naszą redakcyjną lupę trafił sportowy jednoczęściowy kombinezon Arlen Ness. Raczej nikomu nie trzeba przedstawiać marki, która jest doskonale rozpoznawalna przez motocyklistów. Producenci sportowych jednoczęściówek prześcigają się w wymyślaniu nowych, bardziej zaawansowanych technologicznie kombiaków zapewniających większy komfort jak i bezpieczeństwo. Obserwując motocyklowy trend nie sposób nie zauważyć, że wielu motocyklistów dosiadających sportowe modele motocykli wybiera jednoczęściowe kombinezony. Jak się okazuje w codziennym użytkowaniu spisują się tak samo dobrze jak najbardziej popularne kombinezony typu 2pc. Jednoczęściówce można wiele zarzucić jak choćby problem, aby się ubrać czy chociażby ściągnięcie jedynie góry podczas postoju. Wystarczy jedynie chwila treningu, by opanować tą czynność niemal do perfekcji.
Nazwa i model: Arlen Ness LS1-8307 AN
Wykonanie: Kombi zostało wykonane ze skóry bydlęcej, testowanemu przez nas modelowi nie można zarzucić jakichkolwiek niedoróbek. Jakość użytych materiałów do jego wykonania jak i samego wykończenia stoi na wysokim poziomie. Wszystkie szczegóły zostały starannie dopracowane i wykonane. Możecie zapomnieć o zacinających się suwakach czy nitkach wychodzących nie wiadomo skąd. Jedyną rzeczą do jakiej się mogę przyczepić, to rzep przy kołnierzu. Jego głównym zadaniem jest ochrona zamka przed samoczynny otwarciem. Po niespełna 500 przejechanych kilometrach rzep postanowił się odpruć. Co prawda naprawa nie zajęła więcej niż 10 minut, ale pewien niesmak jednak pozostał.
Producent również zadbał o bezpieczeństwo przyszłych użytkowników. Na kolanach, łokciach i ramionach zostały zastosowane protektory CE spełniające europejskie normy. Wzmocnienia również możemy znaleźć na wysokości kości ogonowej. Na plecach został umieszczony aerodynamiczny garb zapobiegający wszelkim niechcianym zawirowaniom powietrza, który spełnia swoje zadanie w 100%.
Dopasowanie/komfort: Wkładając kombi pierwszy raz miałem mieszane uczucia odnośnie komfortu. Szybko jednak moje obawy zostały rozwiane, po zajęciu miejsca na motocyklu. Kombi idealnie dopasowuje się do ciała. Wnętrze zostało wykonane z meshu. Krój kombinezonu został dopasowany do sportowej pozycji kierowcy (75 stopni). W gorące dni również nie jest najgorzej, a to dzięki perforowanej skórze na udach, w okolicy ramion oraz sporą ilością streczu wykonanego z kevlaru. Minusem z pewnością jest jedna wewnętrzna kieszeń w której zmieszczą się jedynie dokumenty oraz telefon. Z drugiej strony czy w sportowym kombi potrzebne są kieszenie? Raczej nie...
Przeznaczenie: Naturalnym środowiskiem kombiaków typu 1pc jest tor. Niemniej jednak również w codziennym użytkowaniu sprawdzi się nie gorzej niż dwuczęściówki. Z racji braku kieszeni nieco gorzej spisuje się w trasie, lecz przeloty rzędu 400-500 kilometrów również nie stanowią żadnych problemów.
Cena: 2 699zł
Ocena (w szkolnej skali 1-6): 4+
Dane producenta:
Materiał:
- Skóra bydlęca
Bezpieczeństwo:
- Protektory CE na kolanach, łokciach i ramionach spełniające normę EN 1621-1
- Aerodynamiczny ochraniacz pleców
- Wzmocnienia chroniące kość ogonową
- Oryginalne, wymienne slidery na kolanach
- Identyfikator, umożliwiający podanie danych kierowcy
Komfort:
- Krój dopasowany do sportowej pozycji kierowcy (75o)
- Podpinka Mesh
- Liczne panele ze skóry perforowanej
- Elastyczne wstawki skórzane na plecach, nad kolanami, nad łokciami i w okolicy łopatek
- Elastyczne panele Schoeller®-KEVLAR STRETCH po wewnętrznej stronie ramion, nogawek i w okolicach pachwiny
- Neoprenowe, komfortowe wykończenie mankietu
- Kieszeń wewnętrzna
Rozmiary:
- 48-56
|
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze