Są nakedy, są powernakedy, są hypernakedy i jest Aprilia Tuono V4 X. Specjalna, torowa wersja tego motocykla oddaje do dyspozycji 218 KM przy 166 kg na sucho. Drobne wady, takie jak cena i dostępność, nie mogą przesłonić zachwytu nad tym motocyklem!
Pamiętacie specjalną, rocznicową Aprilię RSV4 X, o której pisaliśmy w zeszłym roku? Tym razem koncept producenta z Noale wydaje się podobny i niestety ponownie do dyspozycji klientów jest tylko 10 sztuk, które zresztą zostały od razu wyprzedane. Wielka szkoda, ponieważ Aprilia Tuono V4 X w swoim segmencie torowych hypernakedów powoduje opad szczęki.
Co my tu mamy? Karbonową mikroowiewkę oraz kilka innych elementów, skrzydła inspirowane maszynami z MotoGP, silnik V4 o mocy 218 KM mocy na wale i 166 kg masy motocykla bez płynów - ponad 18 kg mniej niż w wersji drogowej. Dalej - tytanowy układ wydechowy Akrapovic z karbonowym tłumikiem, sportowy filtr powietrza, elektronikę z nowym wyświetlaczem, skalibrowaną pod wyścigi. Półaktywne zawieszenie Ohlins, quickshifter góra/dół, hamulce Brembo z zaciskami GP4-MS, tarczami T-Drive i dedykowaną pompą. Do tego magnezowe koła Marchesini i torowe slicki Pirelli. Całość dopełniona klasycznym malowaniem, inspirowanym barwami Aprilii RSV1000R Factory z wyścigu Bol d’Or z 2006 roku.
Aprilia Tuono V4 X ma oczywiście również poważne wady. Pierwsza jest taka, że kosztuje 35 tysięcy euro, czyli ok. 154 tysiące zł, ale powiedzmy, że jest to (dla niektórych) do przeskoczenia. Niestety kolejna jest znacznie poważniejsza - powstało tylko 10 sztuk i wszystkie zostały już sprzedane. Pozostaje podziwianie przez szybę monitora…
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze