Aprilia RSV4 R-FW - motocykl z World Superbike
200-konna RSV4 RR zamula? Bogato wyposażona RSV4 RF jest nieco za plebejska? To może RSV4 R-FW w specyfikacji serii World Superbike?
Pisaliśmy już o 230-konnej Aprilii RSV4 RF, teraz poznaliśmy detale dotyczące poszczególnych pakietów. Dla przypomnienia, Aprilia będzie posiadać w swojej gamie bazową wersję RSV4 RR oraz wyposażoną w zawieszenie marki Ohlins wersję RSV4 RF. Na bazie tej drugiej, dzięki programowi Factory Works, będzie można zbudować motocykl pod wybraną serię wyścigową - od krajowych Superstock’ów po sprzęt do startów w serii World Superbike.
Żeby wszystko było jasne jak słońce, przygotowaliśmy w punktach informacje dotyczące wyposażenia poszczególnych wersji R-FW.
RSV4 R-FW Stock1 MM Race
- Race Pack (zawieszenie Ohlins i kute felgi)
- standardowa elektronika z dodatkowym, lekkim, litowy akumulatorem
- przeprogramowane ECU z dedykowanymi mapami silnika zaprojektowanymi przez Aprilia Racing
- zoptymalizowane ustawienie układu hamulcowego, ograniczenie masy i usunięty ABS
- zredukowana masa silnika, zlikwidowany termostat, zamknięty drugi obieg powietrza
- dodatkowe opcje: układ wydechowy marki Akrapovic, zestaw torowych owiewek
RSV4 R-FW Stock2 APX Race
- Race Pack (zawieszenie Ohlins i kute felgi)
- uproszczona, wyścigowa elektronika z dedykowaną wiązką elektryczną i litowym akumulatorem
- jednostka sterująca APX2 zaprojektowana przez Aprilia Racing; zapłon oraz parametry sterowania silnikiem mogą być programowane przez dołączony do motocykla terminal
- telemetria homologowana przez FIM dla klasy Superstock 1000
- silnik wybrany i przygotowany przez Aprilia Racing
- specjalny, dedykowany zestaw instrumentów Aprilia Racing
- dodatkowe opcje: układ wydechowy marki Akrapovic, zestaw torowych owiewek, dedykowane nastawy zawieszenia
RSV4 R-FW SBK
- Race Pack (zawieszenie Ohlins i kute felgi)
- uproszczona, wyścigowa elektronika z dedykowaną wiązką elektryczną i litowym akumulatorem
- jednostka sterująca APX2 zaprojektowana przez Aprilia Racing; zapłon oraz parametry sterowania silnikiem mogą być programowane przez dołączony do motocykla terminal, dodatkowy moduł GPS
- telemetria homologowana przez FIM z dodatkowymi sensorami
- dedykowany zestaw instrumentów Aprilia Racing z dodatkowymi guzikami sterującymi
- skrzynia biegów z elektronicznym sterowaniem
- zestaw narzędzi Aprilia Racing
- silnik w specyfikacji klasy Superbike przygotowany przez Aprilia Racing
RSV4 R-FW WSBK
- replika motocykla RSV4 Superbike używana przez oficjalny zespół Aprilia Racing w Mistrzostwach Świata World Superbike
- motocykl oraz wyposażenie dodatkowe dobierane w zależności od budżetu i potrzeb każdego klienta
Niestety, nie podano cen poszczególnych pakietów, ale nie trudno się domyślić, że tanio nie będzie. Inna sprawa, że ciężko wycenić możliwość korzystania z niesamowitej wiedzy i lat doświadczenia fabrycznego zespołu włoskiej marki. Dla zawodników powyższe może okazać się łakomym kąskiem i na moje oko dokładnie o to chodziło.
A my, zwykli ludzie, możemy co najwyżej popatrzeć na piękną RSV4 ze zdjęć obok…
Foto: Aprilia
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze