Aprilia RS/RX/SX 50 - wypas dla m³odych gepardów
Mało która marka potrafi zafundować najmłodszym taką frajdę jak właśnie Aprilia.
Doskonale znana Aprilia RS125 i w przeszłości RS 250 to motocykle, które od lat spędzają sen z powiek młodzianom, którzy już posiedli, lub za chwilę posiądą prawo jazdy kategorii A1. Motocykle te są ponadczasowe stylistycznie, a ich osiągi pozwalają bez wstydu ganiać z „dorosłymi" motocyklami. Teraz Aprilia puszcza oko do posiadaczy kart motorowerowych i to ofertą nie byle jaką, bo zawierającą od razu trzy różne motocykle zbudowane według dewizy - dla każdego coś miłego.
RS 50
Pojemność filiżanki na expresso nieodłącznie kojarzy się z pojazdami typu skuter, lecz nie zawsze tak musi być. Fanom typowych „plastików" Aprilia przygotowała najmłodszą i najmniejszą z serii RS maszynkę.
Stylizacyjnie najmniejsza RSka nawiązuje do większej RS 125 i dużej RSV 1000. Samym więc wyglądem sprawia wrażenie maszyny naprawdę ostrej i potrafiącej pokazać pazurki. Aluminiowa rama, widelec USD i ogromna przednia tarcza hamulcowa o średnicy 300mm są żywym potwierdzeniem ostrego charakteru. Do tego zestawu młodzian otrzyma jeszcze radialnie mocowany dwutłoczkowy zacisk.
Sercem motoroweru jest dwusuwowy silnik o pojemności 49,9 ccm, którego mocy na razie producent nie zdradza. Oczywiście jak na prawdziwe „ścigadełko" przystało jest tu normalna, aż 6-cio stopniowa skrzynia biegów. Motorek nadal zasilany jest typowym gaźnikiem i wyposażony w automatyczny dozownik oleju.
RX 50
Oparty na tym samym sercu motorower należałoby określić jako mini-hard enduro, gdyż poza malutką pojemnością wszystko w tym pojeździe pochodzi z półek zarezerwowanych dla profesjonalnych sprzętów. Pierwsze, co rzuca się w oczy to pełno wymiarowe koła prawdziwego enduro, a więc 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu obute w typowo terenową „kostkę". Rama, choć stalowa to wykonana jest tak, że przywodzi na myśl najnowocześniejsze, odlewane konstrukcje aluminiowe. Do całości idealnie przystaje przedni widelec Marzocchi o skoku aż 195mm, czyli takim jak w normalnym, pełnosprawnym enduro. Z tyłu nie jest gorzej, gdyż mamy tu wykonany ze wzmacnianej stali wahacz z centralnym amortyzatorem pozwalającym na skok 180mm.
Silnik, choć ten sam to jest zasilany przez gaźnik o większej gardzieli (17,5mm) zaś uruchamianie motorka możliwe jest wyłącznie za pomocą kickstartera, czyli popularnego „kopniaka". Przy ewentualnej chęci zakupu warto rozważyć, że jak przystało na małe, lecz bardzo prawdziwe enduro siedzenie znajduje się na poziomie 880mm, więc sprzęt jest przeznaczony dla nieco wyższych dzieciaków.
SX 50
Ostatni z nowej linii motorowerów Aprili bazuje bezpośrednio na opisanym powyżej RX 50 z tą różnicą, że jest to motorek dla totalnie zwariowanych małolatów. SX 50 to czystej krwi supermoto, na którym młodzież może nabywać umiejętności jazdy w bocznym uślizgu, wheelie, stoppie i wielu innych ewolucji, które na tego typu motocyklu wychodzą niemal automatycznie. SX jest oczywiście zgodny kolorystycznie i stylistycznie ze swoimi braćmi a jedyna zmiana dotyczy kół i ogumienia, które są typowo szosowe.
Niejako dodatkowym rarytasem jest Aprilia RS50 Lorenzo Replica, która, jak sama nazwa wskazuje lakierowana jest w barwy motocykla obecnego mistrza świata klasy 250ccm.
Zdjęcia: Aprilia
|
Komentarze 102
Poka¿ wszystkie komentarzePotrzebujesz po¿yczki z jakiegokolwiek powodu? Skontaktuj siê z nami teraz Niedroga oferta po¿yczki z oprocentowaniem 2% z minimum 1000 $ i maksimum Od 50 000 000,00 $, a je¶li jeste¶ ...
OdpowiedzSiema mam 149 cm czy dam radê na Aprilia rs50
OdpowiedzSiemka chce sobie kupiæ aprilie rs 50 mam 64kg i ok 170cm i nie Wiem czy dam radê i do ilu ona je¼dzi?? Pliss pomoc
OdpowiedzJestem posiadaczem aprili rx z 95 roku.Jestem w stanie poleciæ z czystym sumieniem ka¿demu kto zaczyna swoja przygodê z enduro !~Zawieszenie jest cudne,przy¶pieszenie ma nieziemskie bior±c pod ...
Odpowiedzdam rade wsi±¶æ na aprilie rx 50 chodzi mi oto czy dosiêgne d ziemi
OdpowiedzSiema :) planujê kupiæ Aprilla SX 50.Polecacie ?
OdpowiedzSiema! Na pocz±tku tych wakacji kupi³em SX z 2011 r. i jak na razie nie mam ¿adnych zastrze¿eñ. Moto prowadzi siê naprawdê bardzo fajnie. Trzeba uwa¿aæ na hamulce poniewa¿ s± bardzo czu³e. Mam 173 cm i wa¿ê 60 kg :) Polecam!
Odpowiedz