tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Anatomia YZF-R1 Bena Spiesa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Anatomia YZF-R1 Bena Spiesa

Autor: Piotr Jędrzejak 2010.01.12, 12:03 3 Drukuj

Jak zbudowana jest Yamaha R1 używana w wyścigach World Superbike?

Yamaha YZF-R1 jest chyba najpopularniejszym, a przy tym jednym z najlepszych seryjnie produkowanych motocykli sportowych. Erjedynka, model na rok 2009, wprowadziła na rynek niemałe zamieszanie. Jej design przyciąga spojrzenia nawet laików motocyklowych, a o osiągach seryjnej maszyny chyba nie trzeba wiele opowiadać. Zapraszamy do zapoznania się z naszym testem tego litra.

R1 używana w World Superbike musi być jeszcze lepsza, jej modyfikacje są zainspirowane zaawansowaną techniką stosowaną w MotoGP. Yamaha Racing zaprezentowała najważniejsze zmiany, odróżniające seryjne erjedynki z 2009 roku, od tych, na których ścigali się Ben Spies oraz Tom Sykes w ubiegłym sezonie WSBK.

Modyfikacje maszyny WSBK wyścigowej w stosunku do seryjnej, to:

01.  Zmodyfikowana głowica, rozrząd, zawory, sprężyny zaworowe, tłoki oraz korbowody
02.  Wyścigowa skrzynia biegów
03.  Tytanowy układ wydechowy Akrapovic
04.  Komputer Magneti Marelli MHT
05.  Zegary Magneti Marelli MDU
06.  Wzmocniona rama (bez sekcji tylnej)
07.  Airbox z wyścigowym filtrem BMC
08.  Lżejszy i usztywniony wahacz
09.  Karbonowa pokrywa sprzęgła
10.  Transponder pomiarowy (kostka)
11.  Chłodnica MB
12.  Zewnętrzny układ chłodzenia oleju
13.  Wyścigowe sety podnóżków Rapid Inside
14.  Widelec Ohlins TTX-25
15.  Tylny amortyzator Ohlins TTX-36
16.  Radialny, litowy zacisk Brembo z przodu
17.  Zacisk Brembo z tyłu
18.  Magnezowe koła Marchesini
19.  Karbonowe owiewki wyścigowe
20.  Powiększony aluminiowy zbiornik paliwa (23 l.)

Yamaha YZF-R1 anatomia Sterilgarda Ben Spies
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę