Anatomia YZF-R1 Bena Spiesa
Jak zbudowana jest Yamaha R1 używana w wyścigach World Superbike?
Yamaha YZF-R1 jest chyba najpopularniejszym, a przy tym jednym z najlepszych seryjnie produkowanych motocykli sportowych. Erjedynka, model na rok 2009, wprowadziła na rynek niemałe zamieszanie. Jej design przyciąga spojrzenia nawet laików motocyklowych, a o osiągach seryjnej maszyny chyba nie trzeba wiele opowiadać. Zapraszamy do zapoznania się z naszym testem tego litra.
R1 używana w World Superbike musi być jeszcze lepsza, jej modyfikacje są zainspirowane zaawansowaną techniką stosowaną w MotoGP. Yamaha Racing zaprezentowała najważniejsze zmiany, odróżniające seryjne erjedynki z 2009 roku, od tych, na których ścigali się Ben Spies oraz Tom Sykes w ubiegłym sezonie WSBK.
Modyfikacje maszyny WSBK wyścigowej w stosunku do seryjnej, to:
01. Zmodyfikowana głowica, rozrząd, zawory, sprężyny zaworowe, tłoki oraz korbowody
02. Wyścigowa skrzynia biegów
03. Tytanowy układ wydechowy Akrapovic
04. Komputer Magneti Marelli MHT
05. Zegary Magneti Marelli MDU
06. Wzmocniona rama (bez sekcji tylnej)
07. Airbox z wyścigowym filtrem BMC
08. Lżejszy i usztywniony wahacz
09. Karbonowa pokrywa sprzęgła
10. Transponder pomiarowy (kostka)
11. Chłodnica MB
12. Zewnętrzny układ chłodzenia oleju
13. Wyścigowe sety podnóżków Rapid Inside
14. Widelec Ohlins TTX-25
15. Tylny amortyzator Ohlins TTX-36
16. Radialny, litowy zacisk Brembo z przodu
17. Zacisk Brembo z tyłu
18. Magnezowe koła Marchesini
19. Karbonowe owiewki wyścigowe
20. Powiększony aluminiowy zbiornik paliwa (23 l.)
|
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzemoim zdaniem takie porównanie nie ma sensu, wiadomo że wsbk będzie szybsza torze a seria lepiej sprawdzi się na ulicy, a jeśli chodzi o różnice w czasie okrążenia toru można porównać stocka z sbk
Odpowiedzfajnie by było czymś takim pośmigać. albo nie, Ścigacz, zróbcie test porównawczy Seria vs. WSBK vs. MotoGP :D
OdpowiedzW M1 jest juz chyba inny silnik niz w R1 wiecej lepiej porownanie torowka kontra standard z salonu :D
Odpowiedz