AMA Supercross: sk³ady zespo³ów w klasie SX450 na sezon 2021
Monster Energy AMA Supercross rusza za niecałe trzy tygodnie. Czas więc przyjrzeć się składom zespołów wyścigowych na nadchodzący sezon. Na pierwszy ogień idzie klasa SX450.
Po przetrwaniu minionego sezonu i dokończeniu rozgrywek na jednym stadionie bez udziału widzów, teraz seria AMA Supercross jest gotowa na wyzwanie 2021. Stadiony powitają z powrotem widzów. Co prawda w mniejszym wymiarze, niż ten sprzed pandemii, ale jest to już jakaś nadzieja na powrót do normalności. Dla zawodników również. Ściganie się bez publiczności, co prawda sprawdziło się w wymiarze sportowym w mijającym roku, ale na pewno riderom brakowało energii płynącej z trybun.
Kogo zatem zobaczymy na bramkach startowych w nadchodzącym sezonie? Poniżej składy zespołów w klasie SX450.
Red Bull KTM
Dla pomarańczowych pojadą Cooper Webb i Marvin Musquin. Dwuosobowa drużyna pozostanie niezmieniona w 2021 roku. Będzie to ostatni rok obecnego kontraktu Musquina z KTM i na razie nie wiadomo, jak długo Marvin będzie chciał się jeszcze ścigać. Mistrzostwo Webba z 2019 roku zapewniło mu miejsce w składzie na długie lata.
Rocky Mountain ATV-MC/WPS/KTM
W kolejnym zespole w barwach KTM'a zobaczymy Justina Bogle i Joey'a Savatgy. Justin Bogle wróci na swoje miejsce, a Blake Baggett został zastąpiony przez Joeya Savatgy'ego. Baggett miał ważny trzyletni kontrakt z zespołem, który miał obejomwać również sezon 2021, ale odszedł po tym, jak strony "nie były w stanie osiągnąć porozumienia". To poważny krok i prawie na pewno więcej szczegółów dowiemy się w najbliższej przyszłości.
Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing
Dla Husqvarny pojedzie w nadchodzącym sezonie trzech zawodników: Dean Wilson, Zach Osborne i Jason Anderson. Wilson powraca z roczną umową, którą podpisał latem, a Osborne i Anderson mają ważne wieloletnie kontrakty.
Troy Lee Designs/Red Bull/GASGAS
Zespół już dość dawno ogłosił, że Justin Barcia będzie jedynym kierowcą zespołu w klasie SX450.
Tedder Team KTM
Rodzinny, wspierany przez KTM zespół, będzie miał w sezonie 2021 dwóch zawodników: Martina Davalosa i Dakotę Teddera, który ma stałe miejsce w teamie, jako że jest synem właściciela. W tym momencie jego starty zależą od wyzdrowienia po bardzo skomplikowanej kontuzji nadgarstka.
Monster Energy Kawasaki
W zespole zielonych bez zmian. Na bramce ponownie zobaczymy duet: Eli Tomac i Adam Cianciarulo. I trudno się dziwić, żaden zespół nie chciałby sie pozbywać zawodników z takimi wynikami. Przypomnijmy, że Eli to urzędujący mistrz AMA Supercrossu oraz II wicemistrz AMA Pro Motocrossu. Z kolei Adamowi nie szło najlepiej w supercrossie, został natomiast I wicemistrzem w sezonie outdoorowym tracąc jedynie 12 punktów do Zacha Osborne'a.
Monster Energy/Star/Yamaha Racing
Fabryczny zespół Yamahy w klasie SX450 zostanie przeniesiony do Star Racing od 2021 roku. W ich barwach pojadą: Dylan Ferrandis, Aaron Plessinger i Malcolm Stewart. Dylan przeszedł z klasy SX250, Plessinger ma kontrakt wieloletni, a Stewart zajmie nowoutworzone, trzecie miejsce w teamie.
Honda HRC
Zespół Honda HRC po raz pierwszy ogłosił skład na 2021 we wrześniu 2019 roku. To chyba najwcześniejsze ogłoszenie w historii. Sexton rozpoczął swój wieloletni kontrakt, w którym zawarto jego przejście do klasy SX450 na początku tego lata. Dla Kena Roczena będzie to drugi z trzech zakontraktowanych lat startów dla HRC. Obaj zawodnicy startować będą na zupełnie nowej Hondzie CRF450R. Podpisanie kontraktu przez Sextona uderzyło w Justina Braytona, który wypadł z z zespołu fabrycznego.
Muc-Off Honda
Utraciwszy miejsce w zespole HRC, Justin Brayton będzie w nadchodzącym sezonie głównym i jedynym zawodnikiem w klasie SX450 zespołu Muc-Off Honda.
SmarTop/Bullfrog Spa/MotoConcepts/Honda
Już w pierwszych ogłoszeniach, zespół potwierdził plany powiększenia składu do czterech zawodników. Jednym z nich miał być Justin Hill. Następnie podano aktualizację, że Hill wypadł z drużyny, a jego miejsce zajął Broc Tickle. Nowymi twarzami zespołu są również Benny Bloss i Shane McElrath, natomiast Vince Friese będzie kontynuował współpracę z teamem. Vince jako jedyny ma startować na Hondzie CRF450R 2021. Pozostali zawodnicy będą startować na modelu 2020.
JGRMX/Yoshimura/Suzuki Factory Racing
Wiadomość, której za bardzo nikt się nie spodziewał: JGRMX natychmiast likwiduje swój zespół wyścigowy. Zespół z Karoliny Północnej, należący do słynnego trenera NFL Joe Gibbsa, prowadzony równolegle z zespołem Joe Gibbs Racing NASCAR, był obecny łącznie 13 lat w zawodowym motocrossie. Team pracował z wieloma zawodnikam grubego kalibru i był niejako okrętem flagowym dla marek Yamaha i Suzuki w różnych okresach czasu. To przykra wiadomość nie tylko dla pracowników zespołu i zawodników, ale i dla całej branży.
Twisted Tea/HEP Motorsports/Suzuki
Niezależny zespół wspierany przez Suzuki w 2021 roku celuje w rozwój. Wszystko to dzięki nowemu sponsorowi tytularnemu Twisted Tea i zwiększonemu wsparciu ze strony Suzuki. Max Anstie wielokrotnie powtarzał, że poza sezonem zamierza pracować z zespołem, aby udoskonalić model RM-Z. Adam Enticknap utrzyma swoją pozycję, a Brandon Hartranft awansuje na pełny etat do klasy SX450 dzięki nowej umowie z zespołem.
SGB/Maxxis/Babbitt’s Kawasaki
Ten niezależny zespół pozostawia bez zmian swoją listę zawodników. W 2021 będzie nadal wspierać Alexa Raya, Justina Rodbella, Jeremy'ego Smitha i AJ Catanzaro.
PRMX/Wossner/Kawasaki
Niezależny zespół, który planuje wystawić wielu zawodników w 2021 roku. Jedynie dwóch z nich będzie jego pełnoetatowymi zawodnikami w klasie SX450: Cade Clason i Josh Cartwright.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze