Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 16
Pokaż wszystkie komentarzeA czy to nie jest trochę tak że an jedne tory ustawia się niżej srodek ciężkości, tam gdzie potrzebna stabilność na prostej i gdzie sa szykany bo właśnie wtedy jest łatwiej przerzucić moto z 1 strony na 2, a tam gdzie sa długie zakręty ale mało zmian środek ciężkości jest wyzej? Nie jestem ekspertem, ale słyszałem że takie rozwiazanie jest w Aprilii factory.
OdpowiedzRzeczywiście silnik przesuwa sie w ramie, aby zmienic zachowanie motocykla. Czasem potrzeba zwrotności, czasem stabiności. Zmieniając kąty i konfigurację zawieszenia mozna także istotnie wpływać na zachowanie motocykla. W każdym razie jeśli potrzebujesz zwrotności to środek ciężkości dajesz wyżej. Jeśli potrzebujesz stabilności to dajesz go niżej. To generalna zasada i oczywiście są od niej wyjątki, ale co do zasady jest tak jak napisał Rysiu ;)
Odpowiedz