2024 Kawasaki Ninja ZX-6R. Klasyczny motocykl supersport wraca do gry
Niedawno pojawiły się plotki i domysły, że Kawasaki Ninja ZX-6R wróci do europejskich salonów i oto jest - nowe wcielenie motocykla ze starej szkoły budowania supersportów. Ma kultowy silnik i nowoczesny wygląd nawiązujący do modeli Ninja ZX-10R i Ninja 650.
Kawasaki ZX-6R ma silnik o pojemności 636 cm3, który generuje maksymalną moc 129 KM dostępną przy 13 000 obr./min. Motor spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 5 dzięki przeprojektowaniu wałka rozrządu i elementów układu wydechowego. Nowy kształt wlotów powietrza ma zapewnić doskonałe osiągi w niskim i średnim zakresie obrotów.
Konstrukcja jest oparta na lekkiej ramie aluminiowej. Z przodu zastosowano widelec Showa Separate Function Fork - Big Piston. To oznacza, że napięcie wstępne i tłumienie (odbicie i kompresja) są rozdzielone. Tylny amortyzator ma regulację kompresji, odbicia i napięcia wstępnego sprężyny. Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 310 mm z rpzodu i 220 mm z tyłu. Felgi ubrano w opony Pirelli Diablo Rosso IV.
Jeśli chodzi o elektronikę, to kierowca ma do dyspozycji cztery tryby jazdy - Sport, Road, Rain i Rider. Ten ostatni można dowolnie modyfikować. Kontrola trakcji ma trzy opcje ustawień i możliwość wyłączenia. Silnik może pracować w trybie F lub L, co oznacza Full Power i Low Power. Układ ABS został tak zaprogramowany, by zapewniać minimalną ingerencję w trakcie sportowej jazdy. Quick shifter jest elementem wyposażenia standardowego.
Wygląd modelu Ninja ZX-6R jest spójny z modelami Ninja ZX-10R i Ninja 650. Oświetlenie wykonano w pełni w technologii LED. Nowy kolorowy wyświetlacz TFT ma przekątną 4,3" i moduł Bluetooth. Korzystając z aplikacji RIDEOLOGY THE APP użytkownik zyskuje dostęp do informacji na temat przebytej drogi, informacji o pojeździe, powiadomień z telefonu pokazywanych na wyświetlaczu i może zmieniać ustawienia zegarów.
Kawasaki Ninja ZX-6R trafi do sprzedaży dopiero w sezonie 2024 i będzie dostępne w kolorach Lime Green / Ebony oraz Metallic Graphite Gray / Metallic Diablo Black.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeI oczywi¶cie z powodu norm Euro musieli mu odkurzacz zamiast t³umika zamontowaæ. My¶lê ¿e dla ka¿dego kto kupi ten motocykl to paskudztwo bêdzie pierwsz± rzecz± do wywalenia. No i ciekawe ile ...
OdpowiedzZapowiada siê kozacko. ¯eby tylko cena nie by³a wystrzelona w kosmos.
Odpowiedz