tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2022 Aprilia Tuareg 660 - wielki powrót rajdowej legendy z Noale
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

2022 Aprilia Tuareg 660 - wielki powrót rajdowej legendy z Noale

Autor: Artykuł sponsorowany 2021.11.05, 12:31 Drukuj

Nowe wcielenie modelu Tuareg zostanie oficjalnie zaprezentowane szerokiej publiczności na targach EICMA 2021. Legendarna nazwa zobowiązuje, więc Aprilia dołożyła wszelkich starań by Tuareg 660 sprostał wymaganiom nawet najbardziej ekstremalnych podróżników.

Aprilia Tuareg została zaprezentowana w 1985 roku i zaczynała jako motocykl z dwusuwowymi silnikami o pojemności 50 i 125 cm3. W 1986 roku do oferty dołączyła wersja z czterosuwowym motorem 350 cm3, a w 1988 pojawiła się "sześćsetka". Motocykl od samego początku nawiązywał wyglądem do maszyn startujących w legendarnym Rajdzie Paryż - Dakar. W 1989 roku Aprilia Tuareg Wind 600 pojawiła się na legendarnej trasie. Motocykli dosiadali Vinod B i Scott Freeman. Motocykle były wyposażone w dodatkową chłodnicę oleju, a kompresja została zmniejszona by móc używać gorszej jakości paliwa.



W 2021 roku podróżnik z Noale powraca jako Tuareg 660, a producent postawił sobie ambitne cele związane z nowym wcieleniem motocykla. Ma on łączyć radość z jazdy z satysfakcjonującymi osiągami, jakością i wygodą. Założeniem było stworzenie motocykla, który sprawdzi się zarówno w terenie jak i na szosie.

Nad projektem pracowało studio Piaggio Advanced Design Center zlokalizowane w kalifornijskiej Pasadenie. Pracom zespołu designerów przewodził Migue Galluzzi. W motocyklu widać dużo nawiązań do pierwowzoru, ale znalazło się także miejsce na rozwiązania zgodne z obowiązującymi trendami. Tuareg 660 wprowadza koncept "podwójnej owiewki", który ma polepszyć aerodynamikę pojazdu. Maszyna ma być także praktyczna, dlatego zrezygnowano z klasycznych paneli pod siedzeniem i zamiast tego zastosowano elementy pozwalające na łatwy demontaż w celu założenia kufrów bocznych. Takie sprytne rozwiązanie ma sprawić, że kufry będą bliżej motocykla i tym samym Tuareg 660 zachowa optymalną szerokość.

Rama to stalowa konstrukcja rurowa, w której do głównego elementu przyspawano stelaż pomocniczy. To zaowocowało ładownością na poziomie 210 kilogramów. Nowością w Tuareg 660 jest także zastosowanie sześciu punktów mocowania silnika do ramy, podczas gdy w Tuono 660 i RS 660 są tylko trzy punkty. Silnik został obrócony o 10 stopni do tyłu, co zapewnia lepszą zwinność w ciasnych zakrętach. Wahacz połączono zarówno z ramą jak i silnikiem. Przednie zawieszenie Kayaba ma skok 240 mm i posiada regulację napięcia wstępnego, odbicia i kompresji. Zbiornik paliwa ma pojemność aż 18 litrów i został zaprojektowany tak, by nie stykać się z nogami kierowcy. Za hamowanie są odpowiedzialne produkty Brembo. Z przodu zamontowano dwie tarcze o średnicy 300 mm i dwutłoczkowe zaciski, a z tyłu - jedną tarczę o średnicy 260 mm i jendotłoczkowy zacisk. Motocykl trafi do salonów na kołach o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu, a felgi będą ubrane w opony Pirelli Scorpion Rally STR.

Dwucylindrowy, rzędowy silnik ma pojemność 660 cm3, ale został przeprojektowany względem tego, do czego przyzwyczaiły nas modele RS 660 i Tuono 660. Moc została zmniejszona do 80 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi 70 Nm i jest dostępny w niższym zakresie obrotów. W przypadku modelu Tuareg 660 już przy 3000 obr./min. kierujący ma do dyspozycji 75 proc. momentu obrotowego, a przy 4500 obr./min. wartość ta wynosi 85 proc. Zmieniono także konfigurację skrzyni biegów i "jedynka" oraz końcowe przełożenie zostały skrócone. Zastosowano także nową zębatkę zdawczą, która ma 15 zębów - czyli o 2 mniej niż RS 660 i Tuono 660.

Aprilia Tuareg 660 posiada również szereg dobrodziejstw z zakresu elektroniki. Specjalnie na potrzeby tego modelu stworzono nową konfigurację pakietu APRC. Na pokładzie znajduje się kontrola trakcji z czterema poziomami ustawień i możliwością wyłączenia. Do dyspozycji jest także system wspomagania hamowania silnikiem (Aprilia Engine Brake), trzy mapy silnika (Aprilia Engine Map), a opcjonalnie można dołożyć quickshifter (Aprilia Quick Shift). System Aprilia Engine Brake posiada trzy stopnie ustawień, a w przypadku korzystania z map silnika warto wiedzieć, że maksymalna moc pozostaje taka sama i zmienia się tylko sposób jej oddawania. Motocykl posiada cztery tryby jazdy - Urban, Expore, Offroad oraz Individual. Wybór trybu Offroad powoduje wyłączenie systemu ABS dla tylnego koła i można go również wyłączyć dla przedniego koła. Informacje są pokazywane na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5 cali. Wyposażono go w czujnik zmierzchu, który steruje światłami LED ze światłem do jazdy dziennej. Opcjonalnie można dokupić moduł Aprilia MIA, który wzbogaci motocykl chociażby o funkcję wyświetlania wskazówek nawigacji na ekranie zegarów.

Aprilia Tuareg 660 pojawi się w trzech kolorach - Acid Gold, Martian Red oraz Indaco Tangelmust. Do dyspozycji będzie także katalog akcesoriów, które obejmują wyposażenie niezbędne do wyruszenia na przygodę życia, a wśród nich są kufry aluminiowe, rurowe osłony silnika z możliwością montażu dodatkowego oświetlenia LED, stopka centralna czy turystyczna szyba. Nowe wcielenie modelu Tuareg było testowane zarówno na drodze jak i poza nią, ponieważ Aprilia chce mieć pewność co do uniwersalności swojego produktu. O efektach pracy inżynierów z Noale będziecie mogli przekonać się już w przyszłym sezonie. To jak? Rozpoczniesz swoją przygodę?

Już teraz importer (Liberty Corp. sp. z o.o.) prowadzi zapisy na jazdy testowe. Można to zrobić poprzez formularz dostępny na stronie apriliapolska.pl lub bezpośrednio tutaj.

Dodatkowo Aprilia uruchomiła możliwość zakupu tego motocykla w preorderze, dostępne również na stronie apriliapolska.pl


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę