2020 Indian Challenger - zaawansowana technologia w klasycznym opakowaniu
Indian nie czekał z nowym modelem do targów w Mediolanie i zaraz po wycieku dokumentów z California Air Resources Board rzucił Challengera na głęboką wodę. Motocykl zapowiada się bardzo ciekawie.
Zgodnie z oczekiwaniami motocykl będzie przede wszystkim zaawansowany technicznie. Na zewnątrz mamy gadżety w postaci systemu bezkluczykowego, systemu multimedialnego Indian Ride Command z ekranem dotykowym oraz głośników. Najciekawsze zostało ukryte pod owiewkami. Silnik PowerPlus, o którym już pisaliśmy, będzie posiadał trzy mapy - Rain, Standard i Sport. Ciekawostką jest system Smart Lean Control. Spaja on sześcioosiowe IMU Boscha z kontrolą trakcji, systemem ABS i systemem kontroli momentu obrotowego. Dzięki temu motocykl dostraja się do stylu pokonywania zakrętu i dba o to żeby bezpiecznie przejechać przez łuk.
Z pozostałych elementów wyposażenia należy wspomnieć o wodoodpornych kufrach, przepastnym siedzeniu, pełnym oświetleniu LED oraz amortyzatorze FOX z hydrauliczną regulacją. Szyba posiada opcję elektrycznej regulacji. Dla pełni komfortu zastosowano również regulowane wloty powietrza - w sam raz na upalne dni.
Na liście akcesoriów znajdziemy między innymi wysoką szybę, oparcie i obszerne podnóżki dla pasażera, spacerówki, system PowerBand Audio Plus, który jest o 50% głośniejszy od standardowych głośników. Dla tych, którzy chcą poprawić moc i brzmienie silnika będzie dostępny akcesoryjny wydech i układ dolotowy.
Dane techniczne
silnik: | dwucylindrowy w układzie V |
pojemność skokowa: | 1769 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 108x96,5 mm |
moc: | 121 KM przy 6500 obr/min |
moment obrotowy: | 173 Nm przy 3800 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk elektroniczny |
system chłodzenia: | ciecz |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | nożna, 6-biegowa |
sprzęgło: | mokre, wielotarczowe |
przeniesienie napędu: | pas napędowy |
zawieszenie przednie: | odwrócony widelec teleskopowy, średnica 43 mm, skok 130 mm |
zawieszenie tylne: | amortyzator FOX, regulacja hydrauliczna, skok 114 mm |
hamulec przedni: | Podwójna tarcza 320 mm Brembo, 4-tłoczkowe zaciski Brembo |
hamulec tylny: | pojedyncza tarcza pływająca 298 mm Brembo, 2-tłoczkowy zacisk Brembo |
opona przednia: | Metzeler Cruisetec 130/60B19 66H |
opona tylna: | Metzeler Cruisetec 180/60R16 80H |
systemy dodatkowe: | ABS, kontrola trakcji, tryby jazdy, IMU (XE), ride-by-wire |
masa: | 377 kg z płynami i paliwem |
wysokość siedzenia: | 672 mm |
zbiornik paliwa: | 22,7l |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze