2016 Honda Africa Twin CRF1000L - znamy dane techniczne!
Na stronie portugalskiego dystrybutora Hondy na chwilę pojawiły się dane techniczne nowej Hondy Africa Twin CRF1000L. Do prawda szybko stamtąd zniknęły, ale jak wiecie cokolwiek jest wrzucane do Internetu, zostaje tam już na zawsze.
Co wynika z danych technicznych? Przede wszystkim to, że Honda poszła w kierunku motocykla realnie nadającego się do użytku poza drogami publicznymi. Wskazuje na to relatywnie nieduża moc. 94 KM w niewysilonym silniku sprawdzą się z dala od asfaltów zdecydowanie lepiej, niż 125-150 KM konkurencji. Mniej wysilony silnik lepiej będzie także znosił duże obciążenia i pracę w wysokich temperaturach. Co więcej napęd ten generuje bardzo wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach, co oznaczać powinno w praktyce dobrą trakcję na szutrach i śliskich nawierzchniach.
Drugi ważny wskaźnik mówiący o sporym potencjale do jazdy w terenie to niska masa. Co prawda jest ona najniższa w wersji standardowej (bez ABS i DTC), ale nawet z dwusprzęgłową skrzynią będzie to nadal najlżejszy pojazd w klasie maszyn Adventure.
Trudno powiedzieć, czy to co wydarzyło się na stronie portugalskiej Hondy to rzeczywiście wyciek, czy celowe podsycenie zainteresowania motocyklem, ale fakt pozostaje faktem - dziś wszystkie oczy zwrócone są na nową CFR1000L.
Dane techniczne:
Typ silnika: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, w układzie rzędowym, czopy wału korbowego przesunięte o 270 stopni, układ rozrządu typu Unicam |
Pojemność skokowa: 998cc |
Moc maksymalna: 70 kW (93.9KM) @ 7500 rpm |
Moment obrotowy: 98 N.m @ 6000 rpm |
Średnica x skok tłoka: 92.0 x 75.1 mm |
Sprzęgło: Wielotarczowe, mokre, wyposażone w system zapobiegający blokowaniu przy redukcjach |
Końcowe przeniesienie napędu: Łańcuch rolkowy, o-ring |
Przeniesienie napędu: 6-biegowa skrzynia sterowana manualnie lub 6 biegowa skrzynia DTC z trybami jazdy drogowej i terenowej |
System HSTC (Honda Selectable Torque Control): 3 poziomy HSTC 3 + wyłącznik systemu (dostępny w wersji z ABS i DTC) |
Rama: Stalowa, kołyskowa, rama pomocnicza stalowa |
Promień skrętu: 2.5m |
Masa własna: 208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222kg (DCT) |
Masa motocykla gotowego do jazdy: 228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242kg (DCT) |
Pojemność baku: 18.8 l |
Długość x wysokość x szerokość: 2,335mm x 875mm x 1,475mm (STD) 2,335mm x 930mm x 1,475mm (ABS / DCT) |
Rozstaw osi: 1,575mm |
Wysokość siodła (STD / obniżona): 870 / 850mm |
Prześwit: 250mm |
System ABS: ABS 2 kanałowy, z wyłącznikiem ABS w tylnym kole (tylko w wersji ABS i DTC) |
Hamulec przedni: Dwie tarcze 310 mm, zaciski czterotłoczkowe, mocowane radialnie |
Tylny hamulec: Tarcza 256 mm, zacisk dwutłoczkowy. Wersja DTC wyposażona dodatkowo w hamulec postojowy |
Przednie koło: szprychowe, aluminiowa obręcz 21 m / c x MT2.15 |
Tylne koło: szprychowe, aluminiowa obręcz 18 m/c x MT4.00 |
Opona przednia: 90/90-R21 dętkowa |
Opona tylna: 90/90-R21 dętkowa |
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeRozmiar tylnej opony to pomyłka. Powinno być 150/70-R18 ale o tym już dzisiaj zapewne wszyscy wiedzą bo takie dane są już oficjalnie na stronie Hondy. Masa jak na taki motocykl jest rewelacyjna. ...
Odpowiedzmasa fatalna , nie nada się sprzęt w teren.
OdpowiedzStara ważyła praktycznie tyle samo, z tą różnicą że miała o wiele słabszy silnik, gówniane podwozie i hamulce do niczego się nie nadające i była kultowym motorem do dalekiej turystyki w terenie. No ale ten nowy model to rzeczywiście kupa. Uwielbiam takich znawców.
OdpowiedzPopieram !!! Ja też kiedyś poszedłem do wulkanizatora motocyklowego oczywiście, na wyważenie i zmianę gumy do f800gs i gośc stwierdził że koła szprychowe są słabe i do dupy. Ale się ku... usmiałem
OdpowiedzCENY OD 12 700 EURO ! :)
Odpowiedzyyyy wysoki moment na niskich obrotach będzie raczej oznaczał brak trakcji tylnej opony ;) wydech tzn tłumik to ma naprawdę jeb.tny ;)
OdpowiedzA Australijczycy juz maja wszystko oficjalnie z fotami: http://www.mcnews.com.au/honda-crf1000l-africa-twin-unveiled /
OdpowiedzOpona tylna 90/90r21 :D
Odpowiedz