2008 Honda VFR opatentowana
Nowa Honda VFR 1000 bêdzie nowo¶ci± pod wieloma wzglêdami. Nie chodzi bowiem tutaj tylko o zupe³nie nowy litrowy silnik. Nie chodzi tak¿e o now± stylistykê pojazdu i trochê nowinek technicznych. Chodzi przede wszystkim o now± ramê. Rozwi±zanie konstrukcyjne jest zdaniem Hondy tak nowatorskie, ¿e celowym uznano opatentowanie go.
Nowy sportowy turystyk dysponowa³ bêdzie podwoziem z³o¿onym z dwóch oddzielnych sekcji. Elementem ³±cz±cym obie sekcje oraz zapewniaj±cym stabilno¶æ ca³ego pojazdu bêdzie silnik. Przednia czê¶æ ramy obejmuj±ca g³ówkê, przykrêcona bêdzie do silnika w trzech miejscach. Nie ³±czy siê ona jednak, tak jak w tradycyjnych ramach z osi± wahacza. Tylna sekcja ramy, to odrêbna aluminiowa struktura, w której znajd± siê mocowania wahacza, amortyzatora oraz rama pomocnicza zadupka.
Co bardzo ciekawe patent nie precyzuje jeszcze, czy w motocyklu znajdzie siê cztero, czy piêciocylindrowy silnik! Rzuæcie tylko uwa¿nie okiem na za³±czone szkice z dokumentacji patentowej. Czy¿by zatem odrobina do¶wiadczeñ z MotoGP w drogowym wydaniu? Czas poka¿e.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeNo panowie z hondy chyba siê troche zagalopowali z tym patentowaniem, takie rozwi±zanie prezentowa³a i by³a z tego te¿, a jak¿e dumna angielska firma, mianowicie Vincent HRD, Zaprezentowa³a to ...
OdpowiedzA czy ju¿ co¶ wiadomo na temat daty wej¶cia na rynek i ceny?
OdpowiedzTroche niepokoiloby mnie zespolenie ramy i wahacza silnikiem, ciekawe czy siê przyjmie moze byc ciekawie pozdro
Odpowiedzfaktycznie o ile dobrze te rysunki czytam, to jest zarówno opcja 4 jak i 5 cylindrów. Jak wejdzie wersja z 5 cylindrami to bêdzie niez³± egzotyk±:) fajnie!
Odpowiedz