17 calowe slicki Diablo Superbike zda³y pierwszy test
Nowe 17 calowe slicki Pirelli Diablo Superbike zda³y swój pierwszy test na drodze do wprowadzenia ich jako standardowego wyposa¿enia motocykli klasy Superbike w roku 2013.
Wyniki testu przeprowadzonego przed dwoma dniami na torze Motorland Aragon przez kierowców klasy Superbike pokaza³y poprawê czasów okr±¿enia ¶rednio o 1,5 sekundy. Test na hiszpañskim torze otwarty by³ dla wszystkich zespo³ów i zorganizowany zosta³ przez Infront oraz Pirelli, które wziê³o na siebie koszty wynajêcia obiektu oraz dostarczenia ogumienia dla zawodników z ekip: Aprilia Racing Team, Althea Racing, Honda World Superbike Team, FIXI Crescent Suzuki, BMW Motorrad Motorsport, BMW Motorrad Italia Goldbet, Kawasaki Racing Team oraz Pata Racing Team. Zespo³y Grillini Progea Superbike Team, ParkinGO MTC Racing i Team Pedercini nie testowa³y opon 17-calowych, skupi³y siê natomiast na testowaniu rozwi±zañ stosowanych w obecnych 16,5 calowych oponach. Ekipy Red Devils Roma oraz Team Effenbert Liberty Racing nie wziê³y udzia³u w testach.
Program testowy obejmowa³ dwie sesje, jedn± porann± i drug± popo³udniow±, obie trwaj±ce po dwie godziny i dwadzie¶cia minut, w trakcie których ka¿dy z kierowców móg³ przetestowaæ trzy ró¿ne typy przednich opon oraz dwie ró¿ne tylne opony. Przed testem opon 17 calowych kierowcy wykonali kilka okr±¿eñ na oponach 16,5 cala, po czym przeszli do w³a¶ciwego testu nowego ogumienia. Opony przygotowano w takich samych mieszankach jak opony starszego typu, tak aby kierowcy skupili siê wy³±cznie na ró¿nicy jak± daje nowy rozmiar i konstrukcja opony.
W porannej sesji na 17 calowych oponach je¼dzili Max Biaggi, Davide Giugliano, Jonathan Rea, Leon Camier, Leon Haslam, Ayrton Badovini, Loris Baz oraz Lorenzo Zanetti. W popo³udniowej na nowy opony przesiedli siê Carlos Checa, John Hopkins, Marco Melandri, Michel Fabrizio i Tom Sykes. Ka¿dy z kierowców pokona³ oko³o 30 okr±¿eñ.
Tabela poni¿ej ukazuje ró¿nice w czasach uzyskanych na oponach 16,5 cala oraz 17 cali.
Jak ³atwo zauwa¿yæ czasy uzyskane na nowych oponach s± wyra¼nie lepsze, najczê¶ciej w okoliach 1,5 sekundy. W najgorszym przypadku tempo zawodnika na oponach 17 cali nie odstawa³o od tego na oponach 16,5 cala.
Giorgio Barbier, Dyrektor Pirelli Moto Racing: “Wyniki dzisiejszego testu s± bardzo obiecuj±cym punktem wyj¶cia, od którego bêdziemy prowadzili dalszy rozwój opon. Wyzwaniem dla Pirelli bêdzie przygotowanie ca³ej gamy opon.”
Dziêki informacji zwrotnej uzyskanej w czasie testów od zawodników, w ci±gu nastêpnych kilku dni Pirelli wyselekcjonuje rozwi±zania, które najbardziej przypad³y do gustu kierowcom. Na tej bazie przygotowana zostanie standardowa mieszanka SC1, która bêdzie punktem odniesienia dla ca³ej gamy produktów. Ju¿ od 2013 roku nowe opony bêd± dostêpne dla wszystkich odbiorców, którzy bêd± mogli wybraæ pomiêdzy rozmiarem 16,5 i 17 cali.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze