tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 17 calowe slicki Diablo Superbike zdały pierwszy test
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

17 calowe slicki Diablo Superbike zdały pierwszy test

Autor: Informacja prasowa 2012.07.04, 10:33 Drukuj

Nowe 17 calowe slicki Pirelli Diablo Superbike zdały swój pierwszy test na drodze do wprowadzenia ich jako standardowego wyposażenia motocykli klasy Superbike w roku 2013.

Wyniki testu przeprowadzonego przed dwoma dniami na torze Motorland Aragon przez kierowców klasy Superbike pokazały poprawę czasów okrążenia średnio o 1,5 sekundy. Test na hiszpańskim torze otwarty był dla wszystkich zespołów i zorganizowany został przez Infront oraz Pirelli, które wzięło na siebie koszty wynajęcia obiektu oraz dostarczenia ogumienia dla zawodników z ekip: Aprilia Racing Team, Althea Racing, Honda World Superbike Team, FIXI Crescent Suzuki, BMW Motorrad Motorsport, BMW Motorrad Italia Goldbet, Kawasaki Racing Team oraz Pata Racing Team. Zespoły Grillini Progea Superbike Team, ParkinGO MTC Racing i Team Pedercini nie testowały opon 17-calowych, skupiły się natomiast na testowaniu rozwiązań stosowanych w obecnych 16,5 calowych oponach. Ekipy Red Devils Roma oraz Team Effenbert Liberty Racing nie wzięły udziału w testach.

Program testowy obejmował dwie sesje, jedną poranną i drugą popołudniową, obie trwające po dwie godziny i dwadzieścia minut, w trakcie których każdy z kierowców mógł przetestować trzy różne typy przednich opon oraz dwie różne tylne opony. Przed testem opon 17 calowych kierowcy wykonali kilka okrążeń na oponach 16,5 cala, po czym przeszli do właściwego testu nowego ogumienia. Opony przygotowano w takich samych mieszankach jak opony starszego typu, tak aby kierowcy skupili się wyłącznie na różnicy jaką daje nowy rozmiar i konstrukcja opony.

W porannej sesji na 17 calowych oponach jeździli Max Biaggi, Davide Giugliano, Jonathan Rea, Leon Camier, Leon Haslam, Ayrton Badovini, Loris Baz oraz Lorenzo Zanetti. W popołudniowej na nowy opony przesiedli się Carlos Checa, John Hopkins, Marco Melandri, Michel Fabrizio i Tom Sykes. Każdy z kierowców pokonał około 30 okrążeń.

Tabela poniżej ukazuje różnice w czasach uzyskanych na oponach 16,5 cala oraz 17 cali.

Czasy test Pirelli Aragon

Jak łatwo zauważyć czasy uzyskane na nowych oponach są wyraźnie lepsze, najczęściej w okoliach 1,5 sekundy. W najgorszym przypadku tempo zawodnika na oponach 17 cali nie odstawało od tego na oponach 16,5 cala.

Giorgio Barbier, Dyrektor Pirelli Moto Racing: “Wyniki dzisiejszego testu są bardzo obiecującym punktem wyjścia, od którego będziemy prowadzili dalszy rozwój opon. Wyzwaniem dla Pirelli będzie przygotowanie całej gamy opon.”

Dzięki informacji zwrotnej uzyskanej w czasie testów od zawodników, w ciągu następnych kilku dni Pirelli wyselekcjonuje rozwiązania, które najbardziej przypadły do gustu kierowcom. Na tej bazie przygotowana zostanie standardowa mieszanka SC1, która będzie punktem odniesienia dla całej gamy produktów. Już od 2013 roku nowe opony będą dostępne dla wszystkich odbiorców, którzy będą mogli wybrać pomiędzy rozmiarem 16,5 i 17 cali.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę