12 lat na rynku i niesłabnąca popularność. Oto przepis na sukces Junaka M16
Junak M16 to wyjątkowy motocykli na polskim rynku. Między innymi za sprawą tego modelu firma Almot, właściciel marki podjął się reaktywacji legendy. Wówczas jednoślad był wyposażony w jednostkę napędową o pojemności 320 ccm. Wraz z liberalizacją prawa dokonano udanej implementacji silnika 125 do tak ogromnej konstrukcji.
Stąd Junak M16 125 niczym nie zdradza swojej pojemności. Nadal pracują tutaj dwa cylindry, pozostawiono dwie końcówki układu wydechowego, układ chłodzenia cieczą oraz elektroniczny wtrysk. Wdrożono także najnowsze wymagane normy emisji spalin.
Dzięki temu M16 zyskuje stale sympatię osób, które szukają dojrzałego motocykla, choć nie posiadają motocyklowego prawa jazdy. Także tych, którzy za sprawą wysokiego wzrostu poszukują adekwatnie dużego jednośladu. Przy tym design motocykla pozwala się wyróżnić i być zauważalnym na drodze.
Z postawną prezencją Junaka M16 dobrze współgra jego napęd. Dwucylindrowy silnik nie tylko zapewnia wysoką kulturę pracy, ale także rasowy gang wydobywający się z dwóch klasycznych i prosto poprowadzonych rur wydechu.
Dynamika jaką zapewnia jest wystarczającą nie tylko do miejskiej jazdy, ale także do tego by cieszyć się z uroków tego motocykla podczas weekendowej trasy.
Długa linia nadwozia i 21-calowe koło przednie, wysunięte mocno do przodu nie pozostawiają złudzeń, że mamy do czynienia z prawdziwym chopperem. Całości dopełnia wysoko poprowadzona i odpowiednio wygięta kierownica, łezkowy, okalający silnik zbiornik paliwa o pojemności 14 litrów, dwupoziomowe siedzenie oraz będące klasyką gatunku oparcie dla pasażera.
Minimalistyczne zegary, wysunięte do przodu chromowane sety podnóżków, krótkie błotniki i mnogość chromowanych i dopracowanych detali, to kolejne atuty tej ponadczasowej maszyny.
O bezpieczeństwo dba rozbudowany układ hamulcowy z dwoma tarczami hamulcowymi przy przednim kole oraz pojedynczą tarczą z tyłu. Przedni i tylny hamulec sprzężone są w układzie CBS.
Z kolei zawieszenie oparto o ukryty centralny amortyzator z tyłu, dzięki któremu motocykl jest spójny stylistycznie. Przednia oś została zaopatrzona w widelec typu uspide-down. Masywne koła dopełniają całości, która potrafi wzbudzać respekt i zainteresowanie przechodniów.
Junak M16 jest dostępny na rynku od 2010 roku, wówczas w wydaniu 320 ccm. Na przestrzeni lat konstrukcja była unowocześniana i spełnia obecnie najnowsze normy homologacyjne. Nie zmienił się to jej ponadczasowy i klasyczny charakter, który opiera się wszelkim modom.
Sprawdź jak prezentuje się na żywo ten motocykl u najbliższego dealera marki Junak. Więcej informacji o pełnej ofercie pojazdów Junak znajdziesz na stronie www.junak.com.pl
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeTo jest sprzęt dla samobójców !! Miałem 320tke i nie polecam . Fakt że linię ma piękną i to tyle ! Silnik o wiedle za słaby i bez życia ,przednie zawieszenie pracowało nie tylko góra dół ale we ...
OdpowiedzTaki hit że nigdy nie widziałem go na ulicy a mieszkam w dosyć dużym mieście, za to 20 letnich japończyków pełno. Niestety pojemność 125 odstrasza nawet największych zapaleńców.
OdpowiedzMyślałem o 125, poszłem zrobiłem prawko ,poszło raz dwa ,latam 650 i jest git
Odpowiedz