Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeZa cenę tego rometa można dostać yamahę sr500 w naprawdę dobrym stanie i z niedużym przebiegiem, która bije rometa na głowę pod każdym względem, że już nie wspomnę że przy 100 km/h nie ma 5,5 tys obrotów...
OdpowiedzPod każdym względem raczej nie. Jeśli chodzi o wykonanie, to z pewnością SR nie pobije, ale pod względem prostoty obsługi Classic będzie jednak miał przewagę, bo jest na wtrysku, kopniak jest tylko pomocniczy (w gaźnikowym SR odpalanie kopniakiem to nie lada wyzwanie) i nie ma zmartwień w stylu: czy aby nie zaleję świec albo co się stanie, jak zgaśnie na środku skrzyżowania. No i "chińczyk" ma ABS w przednim kole, co dla wielu ma znacznie. Ciekawi mnie tu jeszcze wynik przyspieszenia, bo kiedyś Motorrad robił porównanie Yamahy w wersji SR400 (wtrysk) i Masha 500 (czyli Romet Classic 400). Mash osiągnął setkę w 9,5 sekundy, a na filmiku 11 sek. Może wynika to ze zmiany parametrów wtrysku dla normy EURO4. Test on-line dostępny jest tu: http://www.motorradonline.de/test/yamaha-sr-400-und-mash-five-hundred-im-test.632082.html
OdpowiedzOdpalanie sr500 kopniakiem, jak już człowiek opanuje tę sztukę (góra 2-3 dni;) nie jest wcale takie trudne, chociaż faktycznie nie chciałbym żeby mi zgasł na przykład przy starcie ze świateł na ruchliwym skrzyżowaniu. Ogólnie jak moto jest dobrze utrzymane, to raczej nic się nie dzieje, bo to mega prosty i trwały sprzęt. Ciekawi mnie za to jak działa ten ABS w romecie. A co do sr400 to jednak jest sporo słabsza -chyba 20 km od sr500, która miała przed zdławieniem - 34 km i chyba 41 NM.
OdpowiedzABS jest taki sobie, bo działa wyłącznie na przednie koło - czujniki i koronka są w obu, ale układ będzie skutecznie przeciwdziałał zablokowaniu frontowego hebla tylko. Pewnie zrobili tak, żeby zaoszczędzić na cenie. Dostawcą rozwiązania ABS jest Bosch, więc nie jest źle. Widziałem ceny SR500 - wahają się od kilku tysięcy za przeciętne egzemplarze do kilkunastu (a więc w cenie Classica) za odrestaurowane. SR500 przyspiesza do setki w ok. 7 sekund, więc jest nieźle. SR400 ma 23 KM, przez co potrzebuje 10-11 sekund. W jakimś teście ktoś pisał, że SR400 rusza dychawicznie. W sumie jeśli ktoś woli proste moto z gaźnikiem i ten styl mu odpowiada, to też bym się zastanowił nad SR500.
Odpowiedz