Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 11
Pokaż wszystkie komentarzeNiestety ale kilka akapitów z których nic nie wynika... Liczba oktanowa określa to jak paliwo będzie odporne na samoczynny zapłon (w tym spalanie stukowe) i o ile możemy doprężyć silnik lub zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu zanim pojawią się niekorzystne zjawiska. Mówiąc w skrócie, prosto i dla nietuningowanych maszyn: jeśli producent zaleca 98 to lać 98. Jeśli producent zaleca 95 to lać 95 albo 98 a różnicy w pracy nie będzie żadnej (więc ekonomiczniej będzie 95).
OdpowiedzBrak odpowiedzi do tego komentarza