Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeKoles sam zawalił sprawę bo wyjeżdzając po za UE powinien dokonać w granicznym UC tzw odprawę czasową ( towary powracające). Celnik mam racje bo jaK odpusci to pozniej się wezmą za niego. Nieznajomośc prawa nie zwalnia z odpowiedzialności i nie piszcie polska sprawiedliowsc botakie same przepisy celne obowiązuja w całej UE......
OdpowiedzJesli takie sa przepisy w calej UE, to na podstawie jakiej deklaracji wywieziono ten motocykl z Londynu do Stanow? Ze spisu dokumentow wynika ze nie ma zadnej deklaracji... Jedyna mozliwosc, popelnienia bledu to zrobienie deklaracji w eksporcie, czyli jak przy sprzedazy poza UE. Jesli gosc tak zrobil z niewiedzy, a teraz klei glupa, ze nie ma SAD- u wywozowego, to ma przegwizdane, ale watpie bo wtedy zarzadano by od niego uiszczenia oplat importowych w Stanach. Podobnie z reszta przy czasowce, zarzadano by od niego kaucji w Stanach i zwrocono by ja dopiero po dokonaniu odprawy wywozowej (moze to byc tez poreczenie od agencji celnej). Nie zmienia to faktu, ze celnik nie ma prawa wymagac karnetu ATA, bo nie lezy to w zakresie konwencji.
Odpowiedz