Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze" Ale jak tylko wejdziemy w wyższe rejony obrotomierza, jego rolę przejmuje wtryskiwacz znajdujący się przy airboxie. Dzięki dłuższej drodze do cylindra mieszanka paliwowo-powietrzna jest zimniejsza, a jej składniki są lepiej zmieszane. Daje to wyższą moc maksymalną przy zachowaniu płynności i odpowiedniego “dołu”." Nieprawda. Dłuższa droga mieszanki powduje, że ładunek jest bardzo aktywny chemicznie i natychmiast ulega spaleniu(może dojść do spalania stukoweg). Dla tego w nowych silnikach stosuje się wtrysk bezpośredni by tą drogę skrócić, a tym samym można zwiększyć stopień sprężenia i moc bez obaw o anomalie spalania. Umieszczenie dodaktowego wtryskiwacza ma na celu wzbogacenie mieszanki, która bardzo szybko odbiera temperaturę od cylindra, zmniejszając ryzyko spalania stukowego.
OdpowiedzTak podpowiada logika, ale inżynierowie z Kawasaki wyraźnie tłumaczyli, że w tym przypadku sprawa ma się inaczej i dodatkowy wtryskiwacz ma inną rolę niż w szosówkach, tak jak zresztą zaznaczyliśmy w tekście.
Odpowiedz