Ta witryna u¿ywa plików cookie. Wiêcej informacji o u¿ywanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, mo¿na znale¼æ
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj wiêcej tego komunikatu.
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze" Ale jak tylko wejdziemy w wy¿sze rejony obrotomierza, jego rolê przejmuje wtryskiwacz znajduj±cy siê przy airboxie. Dziêki d³u¿szej drodze do cylindra mieszanka paliwowo-powietrzna jest zimniejsza, a jej sk³adniki s± lepiej zmieszane. Daje to wy¿sz± moc maksymaln± przy zachowaniu p³ynno¶ci i odpowiedniego “do³u”." Nieprawda. D³u¿sza droga mieszanki powduje, ¿e ³adunek jest bardzo aktywny chemicznie i natychmiast ulega spaleniu(mo¿e doj¶æ do spalania stukoweg). Dla tego w nowych silnikach stosuje siê wtrysk bezpo¶redni by t± drogê skróciæ, a tym samym mo¿na zwiêkszyæ stopieñ sprê¿enia i moc bez obaw o anomalie spalania. Umieszczenie dodaktowego wtryskiwacza ma na celu wzbogacenie mieszanki, która bardzo szybko odbiera temperaturê od cylindra, zmniejszaj±c ryzyko spalania stukowego.
OdpowiedzTak podpowiada logika, ale in¿ynierowie z Kawasaki wyra¼nie t³umaczyli, ¿e w tym przypadku sprawa ma siê inaczej i dodatkowy wtryskiwacz ma inn± rolê ni¿ w szosówkach, tak jak zreszt± zaznaczyli¶my w tek¶cie.
Odpowiedz