tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 "Zapytaj Golloba" - Rozmowa z Nickim Pedersenem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

"Zapytaj Golloba" - Rozmowa z Nickim Pedersenem

Autor: Łukasz Grzesiak 2008.04.10, 23:15 Drukuj

Dziś zapraszamy Państwa na rozmowę z aktualnym IMŚ na żużlu - Nicki Pedersenem. Duńczyk opowiada w niej o tym, jak zaczynał, o sprawach bieżących oraz wskazuje, co powinien zrobić Robert Kubica, aby zostać Mistrzem Świata.

Jak to się stało, że Nicki Pedersen został żużlowcem?

Sponsor Nickiego - Fionia Bank zorganizował żużlowy dzień otwarty dla dzieci (Nicki miał wtedy 11 lat). Mogły one spróbować swych sił na 80 cc motocyklach do mini-żużla. Od tego dnia Nicki zaczął trenować w Fjelsted Speedway Club.

Jak możesz wyjaśnić fakt, że nie byłeś bardzo dobrym juniorem, ale wyrosłeś na najlepszego zawodnika świata?

W Danii zawsze mamy wielu młodych, utalentowanych zawodników. Rywalizacja jest wtedy bardzo duża. Kiedy jednak stajesz się starszy, talent nie wystarcza. Musisz być także zorganizowany, mieć siłę woli i trochę dobrych ludzi w swoim team'ie.

Co się zmieniło po zostaniu Mistrzem Świata w roku 2003?

Cóż, od razu wszyscy zaczęli chcieć mnie pokonywać. Kiedy jednak zostajesz Mistrzem Świata w młodym wieku, nagle musisz radzić sobie ze wszystkimi mediami, sponsorami i wysokimi oczekiwaniami, które się pojawiają w stosunku do twojej osoby za każdym razem, kiedy jesteś na torze. Zajęło mi parę lat, aby sobie z tym dać radę.

Czy możesz porównać tytuł z roku 2003 z tym z 2007?

Nie wydaje mi się. W 2003 nikt niczego ode mnie nie oczekiwał. Nie miałem nic do stracenia. Wszyscy myśleli, że Jason  wygra i presja była na nim. W 2007 wraz z ludźmi dookoła mnie miałem wszystko bardzo dobrze zorganizowane. Starałem się po prostu zdobywać w każdym turnieju GP tak dużo punktów, jak tylko możliwe. W 2007 udało mi się to bardzo dobrze.

W porównaniu do przeszłości, czy jesteś teraz innym żużlowcem na torze?

Kiedy stajesz się starszy, stajesz się też bardziej doświadczony i nie robisz tak wielu głupich rzeczy na torze, jak kiedy byłeś młodym zawodnikiem. Zresztą zapytaj Golloba ;)

Czy odczuwasz różnicę pomiędzy startami drużynowymi, a indywidualnymi?

Zawsze jadę w biegu po zwycięstwo. Ale kiedy robię to w drużynie, staram się pomóc mojemu partnerowi tak bardzo, jak tylko mogę.

Czy masz jakieś szczególne cele, które wciąż zamierzasz osiągnąć w swojej karierze? Może na przykład jakieś rekordy do pobicia?

Nie, ja zawsze skupiam się na następnym wyścigu, a kiedy moja kariera dobiegnie końca, to będę mógł spojrzeć w książkę rekordów i zobaczyć, co osiągnąłem.

Przed sezonem zmieniłeś kluby w Polsce i Szwecji. Zrezygnowałeś także ze startów w Anglii. Czy nie obawiasz się, że być może jest to zbyt dużo ważnych zmian jak na jedną międzysezonową przerwę?

Mój kalendarz jeszcze nigdy nie wyglądał tak dobrze jak w tym roku. Wydaje mi się, że mam około 85 spotkań w trakcie sezonu, podczas gdy zwykle miewałem ich około 110. Myślę, że to pomoże mi utrzymać koncentrację przez cały sezon.

Co naprawdę zdecydowało o tym, że jeździsz w Częstochowie? Czy opiszesz to raczej jako chęć zamiany Rzeszowa na inny klub, czy może po prostu pojawiła się bardzo dobra propozycja z Częstochowy, jeszcze zanim zacząłeś rozważać przedłużenie kontraktu z Marmą?

Spędziłem z Marmą kilka bardzo dobrych lat i to oni mieliby pierwszeństwo przy kontraktowaniu mnie, jeśliby tylko w pełni spełniliby moje żądania. Częstochowa była wśród trzech innych klubów, z którymi rozmawiałem., ale to oni zrobili na mnie najlepsze wrażenie, jeśli chodzi o organizację i drużynę.

Masz także podpisany kontrakt w Rosji z zespołem Mega Lady Togliatti. Co myślisz o rosyjskim speedwayu oraz ich lidze?

Żużel w Rosji jest w fazie rozwoju. Uważam jednak, że za kilka lat będziemy postrzegali ich jako siłę dominującą w speedwayu.

Który rodzaj zasad powinien obowiązywać w turniejach Grand Prix, obecny z 20 biegową tabelą startową oraz półfinałami i finałem, czy może system z eliminatorami z przeszłości? A może masz jakieś własne pomysły, jak zmodyfikować GP?

Nie, nie mam. Bardzo lubię obecny system.

Którego z młodych żużlowców uważasz za przyszłego indywidualnego mistrza świata?

Obecnie jest wielu młodych i dobrych żużlowców. Może Kasprzak albo Sajfutdinov byliby dobrymi typami.

Podobnie jak większość najlepszych żużlowców ścigasz się na GM-ach. Czemu obecnie uważasz te silniki za lepszy wybór od Jaw?

Cóż, myślę, że zarówno GM-y jak i Jawy przeżywają na zmianę swoje lepsze i gorsze okresy. W tym momencie silnik GM'a pasuje mi najbardziej. Mój tuner Brian Karger potrafi przygotować go w ten sposób, aby pracował tak, jak od niego oczekuję.

Interesujesz się Formułą 1. Co myślisz o Robercie Kubicy? Czy masz jakieś przewidywania, kto może wygrać tytuł w tym roku?

To byłoby dobre dla Polski, aby mieć Mistrza Formuły 1, ale być może jest na to jeszcze trochę za wcześnie. Jeśli Kubica przejdzie do Ferrari, to w następnym sezonie może tego dokonać. Uważam, że Raikkonen znowu wygra w tym roku.

Czy chciałbyś coś powiedzieć polskim fanom speedwaya?

Kocham polskich kibiców. Oni stwarzają naprawdę dobrą atmosferę na stadionach. I im więcej na mnie buczą, tym staje się lepszym ;]

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę