Yamaha YZF-R250 na 2013?
Wygl±da na to, ¿e Yamaha ocknê³a siê z letargu i w³±cza siê na powa¿nie do walki o motocyklistê m³odego i takiego który nie potrzebuje na co dzieñ 100KM+. Azjatyck± prasê motocyklow± obieg³y informacje na temat tego, ¿e japoñski koncern pracuje w³a¶nie nad 250-tk±, która bêdzie skierowana na ogólno¶wiatowy rynek, czyli równie¿ do Europy. Motocykl ma byæ bli¼niaczo podobny do R6 i mieæ rasowy, sportowy charakter. Plotka g³osi, ¿e wiêcej informacji na temat nowego pojazdu uzyskamy w trakcie zbli¿aj±cych siê targów EICMA w Mediolanie.
Oczywi¶cie wiadomo¶æ ta w ¿aden sposób nie jest zaskakuj±ca. Nie mówimy tutaj wy³±cznie o ostatnich deklaracjach Yamahy jakie us³yszeli¶my w trakcie targów INTERMOT, mówi±cych o powrocie do walki o europejskiego klienta. Mówimy bardziej o dzia³aniach, które wymusi³a konkurencja. Kawasaki i Honda ju¿ teraz maj± swoich bardzo mocnych graczy na tym podwórku. Wygl±da na to, ¿e na wielu rynkach, w tym tych zachodnich, wraca moda i popyt na ma³e motocykle. Do¶æ powiedzieæ, ¿e model Ninja 250 by³ pi±tym najlepiej sprzedaj±cym siê motocyklem w Stanach Zjednoczonych. Po wej¶ciu na rynek ma³ej CBR250R, Honda odebra³a Zielonym znaczn± czê¶æ klientów w tym segmencie, ale walka rozgorza³a na dobre. W ostatnim czasie zaczêli siê tak¿e w³±czaæ do niej europejscy producenci. KTM szturmem zdoby³ serca m³odzie¿y modelami Duke 125 oraz Duke 200, a w najbli¿szym czasie zaprezentowany zostanie model Duke 390, któremu nie wró¿ymy niczego innego, jak sukces. Inni producenci z Europy, jak choæby Husqvarna i Triumph otwarcie mówi± o planach budowania tanich maszyn o ma³ej pojemno¶ci, którymi chcieliby walczyæ o pocz±tkuj±cych motocyklistów.
Co to oznacza dla nas, klientów? To jasne – wiêkszy wybór i lepsze ceny. Trzymamy kciuki za Yamahê!
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeFajnie by³oby jakby zrobili takiego malego potworka w rzêdowej 4... :D Brzmia³oby to zapewne prze¶licznie jak cbr250rr :D
OdpowiedzCiekawe na jaki silnik postawi± 2 cylindrowy jak kawasaki czy 1 cylindrowy jak honda...
Odpowiedzjak komu¶ nie szkoda siana ¿eby po sezonie zmieniaæ to ca³kiem fajna opcja i jakbym by³ takim pocz±tkuj±cym to bra³bym to pod uwagê jako pierwsze moto
OdpowiedzCzemu s±dzisz ¿e po sezonie zmieniaæ? ja mam za daleko na tor do Poznania, i zostaj± mi tylko tory kartingowe. do miasta taki ma³y maluch w zupe³nosci wystarczy (jako¶ ró¿nicy pomiêdzy moim banditem 600 a ninj± 250 kumpla jak latali¶my po mie¶cie) nie widzia³em. ninja dla go¶cia ponad 180cm by³a wygodna i dawa³ radê rozbujaæ j± do 170, a spalanie mia³ jak skuter. my¶lê ¿e to dobry rych dla tych który nie maj± parcia na moc, a moto chc± u¿ywaæ codziennie, tylko ¿e bez planów dalekich wypadów (ale to nie s± moto do podró¿y!). sam siê zastanawiam nad kupnem takiego malucha, bo spokojnie na nim podszlifujê umiejetno¶ci, a codzienne uzywanie wyjdzie mi tanej, przy tej samej rado¶ci z jazdy.
Odpowiedz