Yamaha MT-09 Tracer 2015 - trzycylindrowy turystyk
Tak jak zapowiadaliśmy, Yamaha na targach EICMA zaprezentowała turystyczną wersję swojego sprzedażowego hitu, Yamahy MT-09.
Wygląd duchowego następcy Yamahy TDM nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Zdjęcia wypływały do internetu już kilka tygodni temu. Teraz poznaliśmy oficjalną specyfikację techniczną. Tracer na nasz gust prezentuje się lepiej niż nowa R1, ale powiedzmy, że to mocno subiektywna opinia. Motocykl został wyposażony w przyjemną dla oka owiewkę z wysoką szybą.
Szybę można regulować bez użycia narzędzi, regulowana jest także wysokość siedziska oraz kierownica. Jednostka napędowa to dobrze znany trzycylindrowiec z MT-09 legitymujący się mocą 113 KM. Na potrzeby turystycznej wersji zaprogramowano trzy nowe, zmienne tryby jazdy. Inżynierowie z Yamahy praktyczne nie ingerowali w podwozie motocykla. Z ważnych zmian, znacząco zwiększono zbiornik paliwa (z 14. do 18. litrów), motocykl w standardzie będzie wyposażony w ABS oraz centralną podstawkę. MT-09 Tracer posiada wyjście 12V oraz mocowania pod bagaż.
W Stanach Zjednoczonych model ten będzie nosił na FJ-09. Ceny na polski rynek nie są jeszcze znane, w USA motocykl jest minimalnie droższy od swojej bazowej wersji i na nieco wyższą cenę powinniśmy nastawić się także w Polsce.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeCena w europie wg. szefa Yamaha DE nie powinna przekroczyc 10.000€. Mysle ze to bedzie swietna alternatywa dla Triumpha Tiger-a.
OdpowiedzCo¶ mi sie wydaje, ¿e to wcale nie bêdzie tylko dodatkowa centralna podstawka i takie tam podobne pierdo³y. Jest tutaj zdjêcie wy¶wietlacza, które do z³udzenia przypomina ten sam znany z super ...
OdpowiedzTracer ma kontrole trakcji. Z rzeczy nie wymienionych w artykule - siedzenie na wysokosci 840-865mm i masa zatankowanego motocykla to jedyne 210 kg. Skoki zawieszen jak w MT-09. Silnik ten sam, czyli 115 Ps, nie 113 jak w artykule.
OdpowiedzO, dziêki za info. Pewnie bedzie mia³ tez ³agodniejsze mapowanie silnika? Zawieszenia faktycznie nie tknêli?
OdpowiedzWg. tego co mozna w internecie wyczytac to zawias jest ten sam. Troche mnie to martwi bo jednak Tracer z natury jest przeznaczony do wozenia wiekszych ciezarow. Mam Triumpha Tigera 1050 i chetnie zmienilbym na cos lzejszego. Mt-09 nie testowalem, cos nie tak z mapami? Jesli cos kumasz z niemieckiego to redakcja 1000ps (Austria) zrobila maly interview z przedstawicielem Yamahy De. http://m.youtube.com/watch?v=peJYoi9nXTY
OdpowiedzPrawie brak zarzutów odno¶nie map - MT-09 potrafi³ byæ nieco nerwowy, zak³adam ¿e Tracer pewnie bedzie bardziej ug³±dzony i pod k±tem mniejszego spalania (jak dla mnie to na plus). Nad zawiasami bym jeszce r±k nie za³amywa³, patrz±c na to jakie wypoa¿enie ten motocykl powoli zbiera, spodziewa³bym sie bogatszej wersji w przysz³o¶ci z lepszymi zawiasami i dodatkowymi bajerami. W najgorszym wypadku mo¿na samemu kasê na ohlinsy (swego czasu pyta³em siê ptm.pl o ceny, do MT-09 mieli amortyzator za ok 3tys z³, w pe³ni regulowany 6-7tys; przednie wk³ady ohlinsa ze sprê¿ynami ok 6tys, pe³ne przednie widelce ohlinsa ok 11tys. Niema³o, ale raczej warto). Dziêki za link, niemieckiego co¶ tam kumam, w najgorszym wypadku znajomego poproszê o pomoc.
Odpowiedzbrzydki i nudny jak caly ten segment...
OdpowiedzO gustach sie nie dyskutuje ;) Mi sie tam podoba, a ten brzydki i nudny segment do ktorego nalezy jest mega uniwersalny co dla mnie stanowi ogromna zalete. Motocykle to nie tylko zabawki!
Odpowiedzpewnie ze nie tylko - ale do dojadow do pracy wystarczy cb 500 a do nawijania kilometrow cbf 600; a jak sie chce i zaszalec i dojezdzac do roboty to warto miec cos ostrzjszego, bo trzymanie dwoch moto jest dla mnie bez sensu...
OdpowiedzNo wybacz ale nie pogodzisz tych dwoch rzeczy. Albo wygoda dojazdow do pracy albo wymiatanie na winklach. Ja wolabym jednak MT-09 Tracer zeby te dwie sprzeczne rzeczy jakos pogodzic niz CBF-600. Co do dwoch motocykli - uwazam ze ma to sens. Mam nakeda klasy 600 ktorym mi sie wysmienicie jezdzi ale kiedy zabieram pasazerke przydalby sie wiekszy komfort, ktory daje mi wlasnie moj drugi motocykl, lepiej do tego przeznaczony. Ten segment nie jest nudny, po prostu go prawdopodobnie jeszcze nie odkryles bo za mlody jestes...
Odpowiedz