tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha FZ6 S2 i FZ6
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Yamaha FZ6 S2 i FZ6

Autor: Thrillco 2007.05.17, 10:04 56 Drukuj

Nowy Fazer jeszcze się nie postarzał, a już zdążył doczekać się liftingu. Co więcej, obecnie występuje w dwóch wersjach, które wzajemnie się uzupełniają.

Kiedy w 2004 roku zadebiutował nowy model Fazera, czyli Yamaha FZ6, był tak samo chwalony, jak i krytykowany. Pochwały zbierał m.in. za świetną stylistykę, mocny silnik i świetne prowadzenie. Sceptycznie natomiast podchodzono do skręcanej z dwóch połówek ramy, co było swego rodzaju innowacją na rynku światowym. Krzywiono się też na fakt, że Yamaha, poniekąd z oszczędności, zrezygnowała z zamontowania zacisków pochodzących ze sportowych motocykli marki, które miał przecież poprzednik. Nie wpłynęło to jednak w żaden sposób na wyniki sprzedaży - nowy Fazer stał się jeszcze większym hitem, niż jego starsze wcielenie. Mimo wielu zalet, motocykl miał drobne i wcale niedokuczliwe wady, nie tyle natury technicznej, co estetyczno-technologicznej. Z końcem 2006 roku Yamaha postanowiła to zmienić, jednocześnie wychodząc na przeciw nieco innym oczekiwaniom pewnej grupy klientów.

NAS Analytics TAG

Kain i Abel

Z końcem 2006 roku w ofertach dealerów Yamahy pojawiły się dwa Fazery, co na początku może klienta nieco dezorientować, bo różnic specjalnie nie widać. Nie znaczy to, że ich nie ma - są i to nawet spore. Zwyczajnie nazywający się model Yamaha FZ6 to właściwie ten sam, co poprzednio, ale z racji silnika ma być zdecydowanie lepszą alternatywą dla osób, które Fazera wybierają na swój pierwszy motocykl. Zmieniono charakterystykę silnika, w którym obniżono moc do 78KM na rzecz łagodniejszego oddawania mocy. Spadła też nieco prędkość maksymalna i wartości przyspieszeń. Najważniejsze, że spadła też cena, co w obecnych czasach ma wielce istotne znaczenie.

Yamaha FZ6 S2 to już troszkę inny pojazd. Dodatek w nazwie można tłumaczyć jako Stage 2, czyli coś dla bardziej doświadczonych, powiedzmy na poziomie advanced, a nie rookie czy amateur. Nie powinno być też tajemnicą, że S2 swojego słabszego brata pokonuje już na starcie, nie tylko osiągami.

Zdecydowanie na lepsze

Tak właśnie można określić zmiany, jakie zaszły w bardziej zmodyfikowanym Fazerze. Ma on sporo nowych elementów, a najważniejsze, że zmieniono przede wszystkim te, na które wcześniej zdarzało się niektórym narzekać.

Silnik, choć zasadniczo nie zmieniony, otrzymał system podwójnych wtryskiwaczy, kontrolowanych przez 32 bitowy ECU o zmienionej względem poprzednika mapie zapłonów. Celem modyfikacji jest lepsza reakcja na odkręcanie manetki, szczególnie w środkowym zakresie obrotów. Ma to też ułatwić łatwiejsze i szybsze uzyskiwanie obrotów mocy maksymalnej, co umocni pozycję Fazera, jako prawdziwego miejskiego rozrabiaki.

Wraz z polepszeniem dynamiki musiały zajść zmiany w zawieszeniu. Obecnie z tyłu pracuje aluminiowy wahacz, który dzięki mniejszej wadze zredukuje niepożądane reakcje na zmiany obciążenia i poprawi pracę tylnego zawieszenia. Z przodu rury widelca również zakończono odlewami aluminiowymi, co nie tylko zmniejsza masę, ale nadaje ciekawego, nieco sportowego wyglądu.

W systemie hamulcowym do łask wróciły zaciski typu monoblock, które są lżejsze, ładniejsze, a których skuteczność owiana jest już niemal legendą. Z ważniejszych, choć niewidocznych na pierwszy rzut oka zmian, jest jeszcze obniżone siedzenie pasażera, a całość jeszcze lepiej tapicerowana. Zmieniono także układ wydechowy. Zestaw wskaźników upodobniono maksymalnie do tych z większego FZ1.

To, co widać najwyraźniej, to zmiana przedniej owiewki, wzorowanej na sportowych modelach R6 i R1. Nowy wygląd ma również przedni błotnik, który ma polepszyć aerodynamikę. Oczywiste jest zamontowanie trójdrożnego katalizatora, który bez problemu pozwala na spełnianie normy Euro3.

Dla wszystkich

Wymienione poważne zmiany i modyfikacje występują oczywiście wyłącznie w wersji S2. Wiadomym jest, ze 78KM to nie 98KM, które są sterowane nowocześniejszym systemem zasilania. Wiadome jest też, że hamulce i zawieszenie zbliżone charakterem do sportowych pozwolą na objeżdżanie słabszego brata po zewnętrznej, a świadomość posiadania hamulców z R1, czy R6 pokusi o bezczelne dłubanie w nosie podczas wyhamowywania przed ostrym zakrętem. Po co zatem jest stary i do tego słabszy Fazer?

Jeśli różnica 4 tys. zł w cenie nie stanowi dla was problemu, to rzeczywiście odpowiedź na pytanie wydaje się kłopotliwa. Po dłuższym zastanowieniu ja przynajmniej znalazłem głębszy sens tej rodzinnej rywalizacji. Wszystkie modele, czyli FZ6, FZ6 Fazer, FZ6 S2 i FZ6 Fazer S2 można za dopłatą wyposażyć w ABS, a i tak zawsze różnica w cenie będzie się wahać pomiędzy 3 a 4 tys. zł. Jest to kwota, za którą można się kompletnie ubrać, niezależnie, czy wybierzecie skóry czy tekstylia. Za oszczędzone przy zakupie słabszego FZ6 pieniądze można go też nieźle doposażyć np. w kufry, gmole lub inne akcesoria, które mogą choćby uchronić od drobnych uszkodzeń motocykl, którego dosiadać będzie osoba bez doświadczenia.

Jeśli nadal stoicie przed sporym dylematem i nie wiecie, co wybrać, to wskazówką niech będzie to: dla spokojnych turystów i mieszczuchów FZ6, dla lekko zwariowanych FZ6 S2. I nie kręćcie nosem, że 78KM to mało, bo większość poprzednich Fazerów i tak jeździ w tempie co najwyżej turystycznym, a nasz ostatni test tego motocykla wykazał mnóstwo jej zalet. A może z oszczędności... kupić skuter dla żony lub dziecka. Każdy oczywiście wybierze to, co uważa za bardziej słuszne.

Foto: materiały prasowe Yamaha

2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0079
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0081
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0085
2007 FZ6-S2-ABS EUR DET 0152
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0039
2007 FZ6-S2-ABS EUR DET 0100
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR ACC 0053
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR ACT 0019
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR ACT 0209
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR STA 0028
2007 FZ6-S2-ABS EUR ACT 0150
2007 FZ6-S2-ABS EUR STA 0015
2007 FZ6-S2-ABS EUR STA 0074
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0075
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS DPBMC EUR STU 0001
2007 FZ6-S2-ABS BMC EUR STU 0001
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS DRMK EUR STU 0002
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS DRMK EUR STU 0004
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS SMX EUR STU 0003
2007 FZ6-S2 SM1 EUR STU 0003
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0014
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0023
2007 FZ6-Fazer-S2-ABS EUR DET 0043
Komentarze 28
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: fzmaniak 12/03/2015 19:47

pod bakiem

Odpowiedz
Autor: pit 04/03/2015 21:52

pod bakiem

Odpowiedz
Autor: tomba 05/02/2012 18:28

A masz wersję 98 czy 78 KM?

Odpowiedz
Autor: slawo 28/06/2012 12:56

98km

Odpowiedz
Autor:zoom 20/01/2009 15:31

Zajebista fura

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę