World Superbike na Miller Motorsports Park dla faworytów
Za nami szósta runda World Superbike. Tym razem najszybsi motocykli¶ci na maszynach produkcyjnych trafili do Utah w Stanach Zjednoczonych, aby zmierzyæ siê na nowoczesnym i bardzo wymagaj±cym technicznie torze Miller Motorsports Park. Amerykañska runda ró¿ni siê nieco od tych, do których przywykli¶my w Europie. Przede wszystkim nie jad± tam klasy pucharowe FIM, nie jedzie nawet klasa Supersport. Ponadto wy¶cigi rozgrywane s± w poniedzia³ek. Mimo ograniczonej formu³y, emocji nie brakowa³o. Zapraszamy do naszej krótkiej relacji.
Wy¶cig 1
Z pierwszego pola startowego ruszy³ Kuba Smrz, ale w pierwszy zakrêt na pozycji lidera wszed³ Sykes. Tu¿ za nim Carlos Checa, Marco Melandri i Johnatan Rea. Podobnie jak na Donington przez bardzo d³ugo czo³ówka jecha³a w zwartej grupie. Melandri w koñcu wychodzi na pierwsz± pozycjê, Sykes, szybko traci kolejne miejsca i l±duje na czwartej pozycji za plecami Melandriego, Checi i Rea. Po chwili Checa wychodzi na prowadzenie, za nim Melandri i Rea, dalej Biaggi. Stawka powoli siê rozje¿d¿a i sytuacja lekko siê klaruje. Sykes spada coraz bardziej do ty³u. Sze¶æ kó³ek przed met± Rea traci trzeci± pozycjê na rzecz Biaggiego. Brytyjczyk nie odpuszcza jednak i przyciska W³ocha a¿ do ostatniego okr±¿enia, nie zdaje siê to jednak na wiele. Na metê pierwszy spokojnie doje¿d¿a Checa, drugi jest Melandrii, trzeci Biaggi. Rea nie ³apie siê na podium i musi zadowoliæ siê punktami. Dotychczasowy wicelider klasyfikacji generalnej Tom Sykes po ¶wietnych pierwszych okr±¿eniach na prowadzeniu, zadowoliæ siê musi ósmym miejscem.
Wyniki wy¶cig 1:
1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'21.283
2. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'23.596
3. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'26.621
4. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 38'26.800
5. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'33.484
6. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 38'34.545
7. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 38'40.945
8. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'42.575
9. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 38'42.733
10. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'44.716
11. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 38'44.979
12. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'46.035
13. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 38'50.683
14. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 38'52.505
15. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'54.249
16. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'56.692
17. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 39'13.436
18. Shane Turpin (Boulder Motor Sports) Ducati 1098R 38'49.456
19. Jake Holden (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 39'00.843
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 24'24.308
RT. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 20'25.943
RT. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 13'04.252
RT. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 13'54.828
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 11'16.614
Wy¶cig 2
Drugi wy¶cig rozpoczyna siê podobnie, jak pierwszy. Znów szybko na prowadzenie wychodzi Sykes, za nim pod±¿aj± jak cieñ Melandrii i Checa. Po starcie oraz wy¿ej przepycha siê po ¶rednim starcie Max Biaggi. Trzy okr±¿enia pó¼niej Checa wychodzi na prowadzenie, Sykes podobnie jak w pierwszym wy¶cigu zaczyna traciæ kolejne pozycje. Dalej z ty³u mocno rozpycha siê Kuba Smrz, Rea odpieraæ musi ataki Gugliano i Biaggiego. Nagle upada Aoyama i przez olej na torze wy¶cig przerywa czerwona flaga.
Sêdziowie zadecydowali , ¿e wznowiony wy¶cig rozegrany zostanie na dystansie 18 okr±¿eñ. Po wznowieniu szybko na prowadzenie wychodzi Checa. Hiszpan wypracowuje sobie komfortow± przewagê, ale wtedy nadci±ga katastrofa i u¶lizguje siê przednie ko³o jego Ducati. Mistrz ¦wiata zje¿d¿a do boksu, wymieniany jest podnó¿ek w jego motocyklu. Checa wraca na tor, ale ostatecznie wycofuje siê z wy¶cigu. Na prowadzenie wychodzi tymczasem Melandri, którego przyciska Rea. Brytyjczyk i W³och tocz± piêkne widowisko walcz±c o zwyciêstwo, ostatecznie liniê mety pierwszy przekracza Melandri przywo¿±c dla BMW drugie zwyciêstwo w historii startów niemieckiej stajni w serii WSBK. Rea jest drugi, trzeci na metê wpada Biaggi, choæ przez d³u¿sz± chwilê na trzeciej pozycji jecha³ nie kto innych jak Chaz Davis. Brytyjczyk musia³ uznaæ wy¿szo¶æ Biaggiego i zadowoliæ siê czwartym miejscem, choæ i tak jest ono najlepszym jak dotychczas jego wynikiem w WSBK. Zmagaj±cy siê z nadmiernym zu¿yciem przedniej opony Sykes ponownie mimo ¶wietnego pocz±tku, zwalnia³ tempo wraz z up³ywem wy¶cigu przyje¿d¿aj±c ostatecznie na metê na pi±tej pozycji.
Wyniki wy¶cig 2:
1. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 32'56.257
2. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 32'56.452
3. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 32'58.394
4. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 33'00.502
5. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'05.791
6. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 33'06.055
7. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 33'08.148
8. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 33'08.972
9. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 33'09.274
10. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 33'09.960
11. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 33'11.944
12. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 33'18.180
13. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 33'20.197
14. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'20.308
15. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 33'30.154
16. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 33'34.949
17. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 33'43.960
18. Jake Holden (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 34'03.480
19. Shane Turpin (Boulder Motor Sports) Ducati 1098R 34'37.971
RT. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 24'27.789
RT. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 24'56.264
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 17'05.034
RT. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 9'18.970
NS. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR
Upadek kosztowa³ Carlosa Checê spadek na pi±te miejsce w klasyfikacji generalnej (130,5). Na prowadzeniu, dziêki dwóm miejscom na podium w USA umocni³ siê Max Biaggi (160,5 pkt), drugie miejsce ex aequo zajmuj± Melandrii i Sykes (po 142,5 pkt), zaledwie pó³tora punktu (141) traci do nich Johnathan Rea.
Po padoku kr±¿y plotka, ¿e to ostatnia amerykañska runda na Miller Motorsports Park. Przysz³oroczna mia³aby siê wed³ug niej odbyæ na Laguna Seca, na której World Superbike rozgrywane by³y do roku 2004. Ile w tych spekulacjach prawdy? Przekonamy siê ju¿ wkrótce. Kolejna runda WSBK, tym razem z pucharami FIM oraz pucharem European Junior Cup ju¿ w pierwszy weekend czerwca na torze Misano Adriatico we W³oszech.
Polecamy pe³n± fotorelacjê z WSBK na Miller Motorsports Park (54 zdjêcia):
Amerykañska runda WSBK na Miller Motorsports Park - FOTORELACJA
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzemiarodajne jest tylko Moto GP-czyli Honda i Yamaha
Odpowiedzmiarodajne jest tylko Moto GP-czyli Honda i Yamaha
OdpowiedzSzkoda ¿e Sykes mia³ problemy, ale nie od dzi¶ kawasaki nie lubi toru Miler. My¶le ¿e na Misano sytuacja sie wyklaruje :) Fajnie ¿e BMW wreszcie odnosi sukcesy. Honda te¿ ma dobry powrót do gry :) ...
OdpowiedzSzkaod ze znowu sie udzielasz na tym forum!!!
OdpowiedzYamaha wygrywa w grand prix a nie w podrzêdnej seriii.
OdpowiedzTak i zapewne kupisz sobie YZR-M1 które wygrywa w MotoGP??? :D Zejdz na ziemie! Yamaha strzelila se gola do w³asnej bramki wycofuj±c sie z WSBK. Kogo interesuj± prototypy?? W salonie itak tego nie kupisz. Szefostwo Yamahy powinno sie dobrze zastanowic nad powrotem do SBK bo sprzeda¿ ich flagowego Superbika nie napawa optymizmem.
OdpowiedzA ty sobie kupisz kopiê którego¶ z superbikow (cenowo najlepiej ci wyjdzie z kartonu, bo poza wygladem nie maja nic wspoolnego ze "sklepowymi"). Dopoty honda, yamaha i ducati bedzie mialo fabryczne lub prawie fabryczne zespoly w moto gp, to nie beda startowac w podrzednej serii. BMW napina sie na jakikolwiek sukces, dlatego w sbk wystawili zespol z fabryki, w przeciwienstwie do jezdzacych tam hond czy yamah.
Odpowiedzwidzê ¿e pojêcie masz na temat wsbk. Radzê sie udaæ do dobrego psychiatry
OdpowiedzWorld sbk zosta³o pomy¶lane jako konkurencyjna seria powiazana z wloskim przemyslem motoryzacyjnym (np. faworyzowanie dwucylindrowek, wloscy dostawcy opon, preferencyjne reklamy i sponsoring dla firm wloskich etc) zasilana emerytowanymi zawodnkami nie mieszcz±cymi siê w grand prix. I tak jest w zasadzie do dzi¶.
OdpowiedzWorld sbk zosta³o pomy¶lane jako konkurencyjna seria powiazana z wloskim przemyslem motoryzacyjnym (np. faworyzowanie dwucylindrowek, wloscy dostawcy opon, preferencyjne reklamy i sponsoring dla firm wloskich etc) zasilana emerytowanymi zawodnkami nie mieszcz±cymi siê w grand prix. I tak jest w zasadzie do dzi¶.
OdpowiedzI znowu BMW ch³opaki:) Co teraz powiedz± w³a¶ciciele drutowanych R1 i rozpadajacych sie GSXRów? :)
Odpowiedzpo trzech latach startów, po ok. 100 wy¶cigach - 2 zwyciêstwa! ale¿ mi sukces, ch³opaki z aprilii i ducati chyba boki zrywaj±:) ale ale- od kiedy to wsbk siê liczy kolego?! przecie¿ gdy bmw nie wygrywa³o, to wskbk siê nie liczy³o?
Odpowiedzzgadzam siê w pe³ni. China musi wracaæ do Chin
OdpowiedzBawarki s± relatywnie nowe, i nie d³ugo na rynku, poczekamy i zobaczymy jak z czasem powychodz± ich wady :)
Odpowiedz