tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 World Superbike na Miller Motorsports Park dla faworytów
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

World Superbike na Miller Motorsports Park dla faworytów

Autor: Lovtza 2012.05.29, 05:56 14 Drukuj

Za nami szósta runda World Superbike. Tym razem najszybsi motocykli¶ci na maszynach produkcyjnych trafili do Utah w Stanach Zjednoczonych, aby zmierzyæ siê na nowoczesnym i bardzo wymagaj±cym technicznie torze Miller Motorsports Park. Amerykañska runda ró¿ni siê nieco od tych, do których przywykli¶my w Europie. Przede wszystkim nie jad± tam klasy pucharowe FIM, nie jedzie nawet klasa Supersport. Ponadto wy¶cigi rozgrywane s± w poniedzia³ek. Mimo ograniczonej formu³y, emocji nie brakowa³o. Zapraszamy do naszej krótkiej relacji.

Wy¶cig 1

Z pierwszego pola startowego ruszy³ Kuba Smrz, ale w pierwszy zakrêt na pozycji lidera wszed³ Sykes. Tu¿ za nim Carlos Checa, Marco Melandri i Johnatan Rea. Podobnie jak na Donington przez bardzo d³ugo czo³ówka jecha³a w zwartej grupie. Melandri w koñcu wychodzi na pierwsz± pozycjê, Sykes, szybko traci kolejne miejsca i l±duje na czwartej pozycji za plecami Melandriego, Checi i Rea. Po chwili Checa wychodzi na prowadzenie, za nim Melandri i Rea, dalej Biaggi. Stawka powoli siê rozje¿d¿a i sytuacja lekko siê klaruje. Sykes spada coraz bardziej do ty³u. Sze¶æ kó³ek przed met± Rea traci trzeci± pozycjê na rzecz Biaggiego. Brytyjczyk nie odpuszcza jednak i przyciska W³ocha a¿ do ostatniego okr±¿enia, nie zdaje siê to jednak na wiele. Na metê pierwszy spokojnie doje¿d¿a Checa, drugi jest Melandrii, trzeci Biaggi. Rea nie ³apie siê na podium i musi zadowoliæ siê punktami. Dotychczasowy wicelider klasyfikacji generalnej Tom Sykes po ¶wietnych pierwszych okr±¿eniach na prowadzeniu, zadowoliæ siê musi ósmym miejscem.

Wyniki wy¶cig 1:

1. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 38'21.283
2. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'23.596
3. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'26.621
4. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 38'26.800
5. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 38'33.484
6. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 38'34.545
7. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 38'40.945
8. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'42.575
9. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 38'42.733
10. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 38'44.716
11. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 38'44.979
12. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'46.035
13. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 38'50.683
14. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 38'52.505
15. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 38'54.249
16. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 38'56.692
17. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 39'13.436
18. Shane Turpin (Boulder Motor Sports) Ducati 1098R 38'49.456
19. Jake Holden (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 39'00.843
RT. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 24'24.308
RT. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 20'25.943
RT. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 13'04.252
RT. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 13'54.828
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 11'16.614

Wy¶cig 2

Drugi wy¶cig rozpoczyna siê podobnie, jak pierwszy. Znów szybko na prowadzenie wychodzi Sykes, za nim pod±¿aj± jak cieñ Melandrii i Checa. Po starcie oraz wy¿ej przepycha siê po ¶rednim starcie Max Biaggi. Trzy okr±¿enia pó¼niej Checa wychodzi na prowadzenie, Sykes podobnie jak w pierwszym wy¶cigu zaczyna traciæ kolejne pozycje. Dalej z ty³u mocno rozpycha siê Kuba Smrz, Rea odpieraæ musi ataki Gugliano i Biaggiego. Nagle upada Aoyama i przez olej na torze wy¶cig przerywa czerwona flaga.

Sêdziowie zadecydowali , ¿e wznowiony wy¶cig rozegrany zostanie na dystansie 18 okr±¿eñ. Po wznowieniu szybko na prowadzenie wychodzi Checa. Hiszpan wypracowuje sobie komfortow± przewagê, ale wtedy nadci±ga katastrofa i u¶lizguje siê przednie ko³o jego Ducati. Mistrz ¦wiata zje¿d¿a do boksu, wymieniany jest podnó¿ek w jego motocyklu. Checa wraca na tor, ale ostatecznie wycofuje siê z wy¶cigu. Na prowadzenie wychodzi tymczasem Melandri, którego przyciska Rea. Brytyjczyk i W³och tocz± piêkne widowisko walcz±c o zwyciêstwo, ostatecznie liniê mety pierwszy przekracza Melandri przywo¿±c dla BMW drugie zwyciêstwo w historii startów niemieckiej stajni w serii WSBK. Rea jest drugi, trzeci na metê wpada Biaggi, choæ przez d³u¿sz± chwilê na trzeciej pozycji jecha³ nie kto innych jak Chaz Davis. Brytyjczyk musia³ uznaæ wy¿szo¶æ Biaggiego i zadowoliæ siê czwartym miejscem, choæ i tak jest ono najlepszym jak dotychczas jego wynikiem w WSBK. Zmagaj±cy siê z nadmiernym zu¿yciem przedniej opony Sykes ponownie mimo ¶wietnego pocz±tku, zwalnia³ tempo wraz z up³ywem wy¶cigu przyje¿d¿aj±c ostatecznie na metê na pi±tej pozycji.

Wyniki wy¶cig 2:

1. Marco Melandri (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 32'56.257
2. Jonathan Rea (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 32'56.452
3. Max Biaggi (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 32'58.394
4. Chaz Davies (ParkinGO MTC Racing) Aprilia RSV4 Factory 33'00.502
5. Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'05.791
6. Eugene Laverty (Aprilia Racing Team) Aprilia RSV4 Factory 33'06.055
7. Davide Giugliano (Althea Racing) Ducati 1098R 33'08.148
8. Leon Haslam (BMW Motorrad Motorsport) BMW S1000 RR 33'08.972
9. Jakub Smrz (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R 33'09.274
10. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 33'09.960
11. Leon Camier (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 33'11.944
12. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 33'18.180
13. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet) BMW S1000 RR 33'20.197
14. Loris Baz (Kawasaki Racing Team) Kawasaki ZX-10R 33'20.308
15. Maxime Berger (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R 33'30.154
16. John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) Suzuki GSX-R1000 33'34.949
17. Leandro Mercado (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 33'43.960
18. Jake Holden (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR 34'03.480
19. Shane Turpin (Boulder Motor Sports) Ducati 1098R 34'37.971
RT. David Salom (Team Pedercini) Kawasaki ZX-10R 24'27.789
RT. Carlos Checa (Althea Racing) Ducati 1098R 24'56.264
RT. Niccolò Canepa (Red Devils Roma) Ducati 1098R 17'05.034
RT. Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team) Ducati 1098R 9'18.970
NS. Hiroshi Aoyama (Honda World Superbike Team) Honda CBR1000RR 

Upadek kosztowa³ Carlosa Checê spadek na pi±te miejsce w klasyfikacji generalnej (130,5). Na prowadzeniu, dziêki dwóm miejscom na podium w USA umocni³ siê Max Biaggi (160,5 pkt), drugie miejsce ex aequo zajmuj± Melandrii i Sykes (po 142,5 pkt), zaledwie pó³tora punktu (141) traci do nich Johnathan Rea.

Po padoku kr±¿y plotka, ¿e to ostatnia amerykañska runda na Miller Motorsports Park. Przysz³oroczna mia³aby siê wed³ug niej odbyæ na Laguna Seca, na której World Superbike rozgrywane by³y do roku 2004. Ile w tych spekulacjach prawdy? Przekonamy siê ju¿ wkrótce. Kolejna runda WSBK, tym razem z pucharami FIM oraz pucharem European Junior Cup ju¿ w pierwszy weekend czerwca na torze Misano Adriatico we W³oszech.

Polecamy pe³n± fotorelacjê z WSBK na Miller Motorsports Park (54 zdjêcia):

Melandri Haslam
Mercado niedziela
Pozycja Max Biaggi
Pozycja Tom Sykes Miller
Rea Miller
Rea Miller 2012
Amerykañska runda WSBK na Miller Motorsports Park - FOTORELACJA
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Chaz Davies tor usa
NAS Analytics TAG
Checa SBK 2012 Miller
Deszcz Haslam Miller
Deszcz Max Biaggi Miller
Ducati SBK 2012 Miller
Eugene Laverty Miller tylem
Fixi Suzuki Camier Miller
Haslam Miller zakret
Jakub Smrz action
Laverty SBK 2012 Miller
Leon Haslam Miller 2012
Leon Haslam w zakrecie
Loris Baz Miller kolano
Loris Baz chmury
Loris Baz zakret
Marcado kawasaki
Marco Melandri
Marco Melandri Miller 07
Max Biaggi
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê