tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 WSBK na Phillip Island z pit stopami. Pirelli wydało oświadczenie tuż przed rundą w Australii
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

WSBK na Phillip Island z pit stopami. Pirelli wydało oświadczenie tuż przed rundą w Australii

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.02.22, 07:55 Drukuj

Na australijskim torze Phillip Island odbyły się ostatnie testy przed rozpoczęciem sezonu Mistrzostw Świata Superbike. Tor przeszedł renowację nawierzchni i choć da się na nim jechać wyraźnie szybciej, to ma to również swoją ciemną stronę w postaci szybkiego zużywania opon. Dlatego wyścigi odbędą się z pit stopami.

Ostatnia tura testów na Phillip Island trwała dwa dni. W tym czasie najszybszy w klasie Superbike był Toprak Razgatlioglu z czasem 1'28,511, a w klasie Supersport - Yari Montella z czasem 1'31,881. Dla porównania, w ubiegłym roku podczas kwalifikacji Superpole Toprak Razgatlioglu wywalczył pole position z czasem 1'29,400, a w Supersport najszybszy był Stefano Manzi z czasem 1'32,814.

NAS Analytics TAG

W komunikacie prasowym Pirelli przyznaje, że nowa nawierzchnia ma znacznie lepszą przyczepność, ale jednocześnie jest "agresywna" w stosunku do opon i powoduje, że szybciej się zużywają. Problemy było widać szczególnie w klasie Superbike, gdzie zawodnicy jeździli przy temperaturze asfaltu wynoszącej 50 stopni Celsjusza. Dlatego doszło do spotkania przedstawicieli Pirelli, Dorny, FIM i dyrekcji wyścigu. Jednogłośnie zdecydowano, że wyścigi obu klas odbędą się z obowiązkowym pit stopem na wymianę opon.

- Znamy ten tor bardzo dobrze, ale każdego roku to nowa historia, bo na torze Phillip Island jest tyle zmiennych, że nie da się przewidzieć zachowania opon. W tym roku krytycznym czynnikiem jest nowy asfalt, który prawie całkowicie zresetował dotychczasowe punkty odniesienia. Przypomnę wszystkim, że opony na wyścig zostały dostarczone z Europy pod koniec listopada, a zmiana nawierzchni miała miejsce kilka tygodni temu. Przez brak danych sprawił, że wyszliśmy z założenia, że właściwym krokiem będzie polegać na rozwiązaniach używanych z powodzeniem przez ostatnie dwa sezony. Widzieliśmy podczas testów, że asfalt zapewnia dużą przyczepność, co jest zaletą przy próbie przejechania szybkiego okrążenia. Jednocześnie jest agresywny dla opon, zwłaszcza w wysokich temperaturach i prowadzi do występowania niestandardowych temperatur mieszanki po lewej stronie opony, czego konsekwencją jest szybka degradacja opony. W pit lane temperatura wynosiła 160 stopni Celsjusza i zakładamy, że na torze może wzrastać do 200 stopni. W związku z tym, w porozumieniu z Dorną, FIM i dyrekcją wyścigu, zdecydowaliśmy, że w obu klasach zostanie wprowadzony obowiązkowy pit stop. To była trudna decyzja, bo niektóre zespoły chciały spróbować ścigania na pełnym dystansie. Pirelli wierzy jednak, że bezpieczeństwo zawodników musi być absolutnym priorytetem - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.

Runda Mistrzostw Świata Superbike na torze Phillip Island obędzie się w dniach od 23 do 25 lutego. Wyścigi Superbike zostały skrócone z 22 do 20 okrążeń, a wyścig Superpole odbędzie się na dystansie 10 okrążeń. Wyścigi Supersport odbędą się na zaplanowanym wcześniej dystansie 18 okrążeń. W klasie Superbike okienko pit stopów ustalono pomiędzy 9. a 11. okrążeniem. W klasie Supersport zawodnicy zjadą na pit stop pomiędzy 8. a 10. okrążeniem. Zawodnicy mają obowiązek wymiany tylnej opony i jeśli chcą, to mogą zmienić również przednią. Do dyspozycji będą opony SC1 i SC2 na przód oraz SC1 na tył. W klasie Superbike dodatkowo pojawi się mieszanka SC0 na tył, a jej użycie będzie możliwe tylko podczas kwalifikacji.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę