Uwaga na ¶liskie nawierzchnie!
Mokra nawierzchnia, przymrozek, ¶liskie pasy – gleba murowana.
Warunki na drodze to jedne z podstawowych kryteriów oceny sytuacji. Na poni¿szym filmie po wcze¶niejszych ciep³ych temperaturach, mokr± nawierzchniê ³apa³ ju¿ przymrozek. Nie do¶æ, ¿e i tak by³o ¶lisko, to kierowca wyjecha³ na jeszcze bardziej ¶liskie pasy. Jecha³ wcale nie najszybciej, bo oko³o 71 km/h. Skutki widaæ poni¿ej.
Jak opisuje to kierowca, dziêki pe³nemu ubiorowi nie odniós³ strat na ciele, dziêki klatce bezpieczeñstwa oszczêdzi³ ramê i owiewki motocykla, a szczê¶ciu zawdziêcza, ¿e wypadek by³ tak nieszkodliwy. Dziêki powy¿szym ¶rodkom bezpieczeñstwa motocyklista wsta³, otrzepa³ siê, podniós³ sprzêt i kontynuowa³ trzyipó³godzinn± podró¿. Zarówno autor, jak i my zamieszczamy ten film ku przestrodze – wnioski wyci±gnijcie sami.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeWidaæ co siê stanê³o w najwolniejszym motywie. Przednie ko³o straci³o przyczepno¶æ i u¶lizgnê³o siê na zewn±trz. Driver odruchowo skontrowa³ do ¶rodka a jak ko³o z³apa³o pod³o¿e maszyna szarpnê³a w...
OdpowiedzOdpuszczaj±c gaz przenosisz masê na przednie ko³o, które przecie¿ wesz³o w u¶lizg. Tym samym pog³êbiasz u¶lizg i przyspieszasz glebê... eh, specjalisty...
OdpowiedzDok³adnie takie co¶ przerobi³em w zesz³y pi±tek... tyle ¿e by³a noc, zamiast ¿ó³tej linii, by³a bia³a strza³ka a u¶lizg poszed³ z tylnego ko³a... te¿ oby³o siê niemal bez strat
OdpowiedzTo nie pas wywróci³ motocykl tylko to urz±dzenie co siedzia³o na motocyklu. Pacn±³ na lew± stronê, widac piêknie ruch kol±. Ciekawe co zrobi³ ¼le?
OdpowiedzWniosek prosty. Trzeba nauczyæ siê je¼dziæ ]:->
Odpowiedz