tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Testy MotoGP w Katarze - Casey Stoner bezkonkurencyjny trzeciego dnia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Testy MotoGP w Katarze - Casey Stoner bezkonkurencyjny trzeciego dnia

Autor: Micha³ "Mick" Fia³kowski 2009.03.04, 15:17 Drukuj

Trzeci i ostatni dzieñ nocnych testów MotoGP w Katarze Casey Stoner zakoñczy³ z czasem o bit± sekundê lepszym ni¿ wynik drugiego w stawce Jorge Lorenzo.

W pe³ni wykorzystuj±c znacznie lepsze warunki na torze ni¿ podczas dwóch poprzednich dni, Stoner niemal od pierwszego okr±¿enia uzyskiwa³ czasy porównywalne do tych, jakie krêci³ w drodze po zwyciêstwo w ubieg³orocznym wy¶cigu o Grand Prix Kataru. Ostatecznie Australijczyk zakoñczy³ jazdy z wynikiem 1:55.744 - a¿ o sekundê szybszym ni¿ rezultat drugiego w stawce Jorge Lorenzo.

Zawodnik zespo³u Ducati Marlboro skupi³ siê na testach nowego tylnego wahacza, wykonanego w pe³ni, podobnie jak rama, z w³ókna wêglowego. Nowa czê¶æ mia³a za zadanie zredukowaæ wibracje ty³u maszyny wywo³ywane agresywn± charakterystyk± pracy silnika modelu Desmosedici GP9. Zarówno Stoner, jak i drugi rekrut w³oskiej ekipy, Amerykanin Nicky Hayden, podkre¶laj±, ¿e nowe rozwi±zanie to du¿y postêp. W Katarze obaj mieli jednak do swojej dyspozycji tylko po jednym wahaczu, dlatego zamiast wyje¿d¿aæ na tor na zapasowych maszynach, musieli cierpliwie czekaæ w gara¿u a¿ mechanicy za ka¿dym razem dokonaj± korekty ustawieñ.

Stoner, który zaliczy³ wczoraj niegro¼ny upadek w drugim zakrêcie, uspokaja³ tak¿e je¶li chodzi o stan jego operowanego niedawno nadgarstka. „Nie boli mnie ju¿ podczas hamowania, a jedynie czasami przy szybkich zmianach kierunku i jestem bardzo zadowolony z postêpów w rehabilitacji. Co prawda podczas testów nie wyje¿d¿a³em na tor na d³u¿ej ni¿ na cztery do piêciu okr±¿eñ pod rz±d, ale nie z powodu bólu. Taka jest po prostu nasza metodyka pracy. Mieli¶my sporo rzeczy do przetestowania, szczególnie je¶li chodzi o dopasowanie ustawieñ zawieszenia do nowego wahacza, dlatego d³u¿sze przejazdy nie mia³y sensu."

Choæ wczorajszy wynik Australijczyka mo¿e sugerowaæ, ¿e nie bêdzie mia³ on sobie w tym roku równych w MotoGP, warto zaznaczyæ, ¿e w Katarze zarówno Stoner jak i Ducati, zawsze radzili sobie ¶wietnie. Zupe³nie inaczej sz³o im z kolei w Jerez de la Frontera, gdzie pod koniec marca odbêd± siê ostatnie testy przed sezonem. W ich trakcie warto bêdzie przygl±daæ siê formie 23'latka.

Drugi czas ostatniego dnia i ca³ych testów uzyska³ Hiszpan Jorge Lorenzo, który ca³y czas ma pewne problemy z dostosowaniem swojego stylu jazdy do nowych dla siebie opon Bridgestone. Pochodz±cy z Majorki Hiszpan, ubieg³oroczny debiutant roku w MotoGP, zaznacza, ¿e musi jeszcze popracowaæ nad opó¼nieniem hamowania, ale podczas wczorajszej „symulacji wy¶cigu" przejecha³ seriê szybkich i równych okr±¿eñ, wiêc jego sytuacja wcale nie wygl±da ¼le.

Ponad sekundê straci³ wczoraj do Stonera Valentino Rossi, który potwierdzi³, ¿e jego Yamaha nie radzi³a sobie najlepiej przy do¶æ niskiej temperaturze. W³och jest jednak spokojny, bowiem teoretycznie w kwietniu ma byæ w Katarze znacznie cieplej ni¿ obecnie (co zreszt± by³o powodem przesuniêcia daty tegorocznego wy¶cigu z marca na kwiecieñ). „Stoner jest bardzo szybki, ale nie martwi mnie to." - powiedzia³ „Doktor". „Ten tor nie jest ani moim ulubionym, ani idealnym dla naszego motocykla, ale jestem spokojny je¶li chodzi o pierwszy wy¶cig sezonu. Tak¿e w Jerez, podczas ostatnich testów, powinienem byæ znacznie szybszy."

Tu¿ za liderami, znów bardzo blisko czo³ówki, znale¼li siê zawodnicy fabrycznego zespo³u Suzuki, Chris Vermeulen i Loris Capirossi. W Katarze obaj narzekali jednak na nisk± moc maksymaln± nowego, znacznie poprawionego GSV-R. Reprezentantów brytyjskiej ekipy rozdzieli³ w tabeli niespodziewanie Amerykanin Nicky Hayden, który do czwartego Vermeulena straci³ zaledwie 0,001 sekundy! „Jestem bardzo zadowolony z postêpów, których tutaj dokonali¶my." - cieszy³ siê „Kentucky Kid". „Nadal czeka nas sporo pracy, ale jeste¶my na dobrej drodze, a dziêki nowemu wahaczowi czujê siê na motocyklu o wiele lepiej."

Warto zaznaczyæ, i¿ drugiego w tabeli z wynikami Jorge Lorenzo i jedenastego, Toniego Eliasa, dzieli³a zaledwie sekunda! W pierwszej dziesi±tce znale¼li siê wczoraj jeszcze: Randy de Puniet (Honda), Andrea Dovizioso (Honda), Colin Edwards (Yamaha) i Alex de Angelis (Honda).

Stawkê, ze strat± trzech sekund do Stonera, zamknêli: wci±¿ dochodz±cy do siebie po wypadku w Malezji, James Toseland oraz ca³y czas zastanawiaj±cy siê czy wystartowaæ w MotoGP na motocyklu Hayate (Kawasaki), Marco Melandri. Co ciekawe, W³och powiedzia³ przed testami, ¿e je¶li bêdzie o trzy sekundy wolniejszy od czo³ówki, to ¶ciganie siê w tym roku raczej nie ma dla niego sensu...

Kolejne, ostatnie przed sezonem testy, odbêd± siê pod koniec marca na torze w Jerez de la Frontera. Niedzieln± walkê o nowe BMW podczas „super sesji kwalifikacyjnej" poka¿e na ¿ywo kana³ SportKlub, za¶ my ju¿ dzi¶ zapraszamy na relacjê na strony portalu ¦cigacz.pl.

Czasy trzeciego dnia testów

1. Casey Stoner Ducati Marlboro Team 1:55.744
2. Jorge Lorenzo Fiat Yamaha Team 1:56.733
3. Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 1:56.972
4. Chris Vermeulen Suzuki MotoGP 1:57.224
5. Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 1:57.225
6. Loris Capirossi Suzuki MotoGP 1:57.253
7. Randy De Puniet LCR Honda MotoGP 1:57.401
8. Andrea Dovizioso Repsol Honda 1:57.449
9. Colin Edwards Tech3 Yamaha 1:57.515
10. Alex De Angelis San Carlo Honda Gresini 1:57.591
11. Toni Elias San Carlo Honda Gresini 1:57.804
12. Mika Kallio Pramac Racing 1:57.938
13. Niccolo Canepa Pramac Racing 1:57.946
14. Yuki Takahashi Scot Racing Team 1:58.412
15. James Toseland Tech3 Yamaha 1:58.786
16. Marco Melandri Hayate Racing Team 1:58.851


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê