tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Tata Nano - konkurent motocykli?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Tata Nano - konkurent motocykli?

Autor: Lovtza 2008.01.11, 09:27 1 Drukuj

W motocyklowej potędze, jaką są Indie, jednoślady zyskały poważnego konkurenta?

Motocykle o małej pojemności to podstawowy środek transportu dla setek milionów ludzi zamieszkujących Daleki Wschód i południową Azję. Indie to jeden z tych krajów, gdzie tanie „125" są układem krwionośnym społeczeństwa pozwalając na logistykę ludzi i towarów. Pytanie przez jak długo?

Oczywiście nie odkryjemy Ameryki twierdząc, że Hindusi, Wietnamczycy, czy też Pakistańczycy nie kupują tak wiele motocykli, ponieważ wszyscy są ich pasjonatami. Popularność tanich jednośladów jest wynikiem niskiej zamożności społeczeństw. Wiele przykładów, w tym także z Europy dowodzi, iż jeśli społeczeństwo staje się bogatsze, to natychmiast przesiada się na samochody. Zapewne niebawem przekonamy się o tym po raz kolejny w Indiach, gdzie koncern Tata Motors wprowadził tani, 5 drzwiowy samochód w cenie będącej równowartością 2500 USD.

Mały i spartański samochodzik dysponuje dwucylindrowym silnikiem pojemności 623 cc z których produkowane są 32 KM. Podobno w środku mieści się 5 osób, ale tego jeszcze nikt publicznie nie udowodnił. W Indiach jednak nikt nie potrzebuje takich dowodów. W kraju gdzie na 125-ce przemieszcza się czteroosobowa rodzina, do Nano spokojnie zmieści się zapewne trzypokoleniowa rodzina razem z inwentarzem. Po prezentacji tego pojazdu już odezwały się głosy, że ulice w Indiach zostaną zakorkowane. Na dzień dzisiejszy zaledwie 7 (!) mieszkańców na 1000 dysponuje w Indiach samochodem. Gros z pozostałych porusza się po zapchanych hinduskich ulicach jednośladami. Przesiadka nawet części z nich do Nano oznaczała będzie katastrofę komunikacyjną w każdym większym mieście.

Zużycie paliwa na poziomie 4 l/100 km brzmi obiecująco, ale też nie zaskakuje w pojeździe o masie na poziomie 600 kg, którego zasadniczym wyposażeniem jest kierownica. Fani alufelg, rozpórek, klimy, nawigacji satelitarnej czy komputerów pokładowych nie mają czego tutaj szukać. Ciekawe jak ten sprzęt wyjdzie z konfrontacji z Jeremym Clarksonem... Niezależnie od tego raczej nie należy się oczekiwać spektakularnych wyników sprzedaży tego mikrusa w Stanach lub w Europie.

Oczywiście długo moglibyśmy nabijać się z Tata Nano. Przypomnijmy sobie jednak dźwignię polskiej motoryzacji, czyli kultowego, czyli Fiacika 126p. To do niego przesiedliśmy się z Jaw, MZ i WSK. Nikt zatem chyba nie zaprzeczy, że Nano rzeczywiście może stać się w Indiach i całym regionie pogromcą jednośladów.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę