tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sym Jet Sport X 50SR - prawie jak wyścigówka
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sym Jet Sport 50 SR - prawie jak wyścigówka

Autor: Michał Mikulski 2010.06.09, 16:54 16 Drukuj

Całkiem niedawno, na przykładzie Jet Sporta udowodniliśmy, jak przydatny w dużym mieście może być małolitrażowy skuter. Problem tkwi w tym, że na rynku dostępna jest szeroka gama rollerów o pojemności 50ccm, od tanich chińskich marketówek, po sportowe jednoślady dostępne w sieciach dilerskich najbardziej prestiżowych, japońskich marek. Większym problemem była moja niechęć do wszystkiego, na czym człowiek porusza się jak z kijem w zadku, w pozycji sedesowej. Jak dobrze zauważyliście, „była"...

Na celownik wzięliśmy skuter, który jest gdzieś pośrodku. Nadal prezentuje on popularnie postrzeganą u nas jako „chińską" szkołę budowania jednośladów, a jednak celuje bardziej w klientelę produktów japońskich. Ważne jednak, że nie tylko ceną.

NAS Analytics TAG

SYMpatyczne wykonanie

Jet Sport X 50SR już na pierwszy rzut oka wygląda jakoś tak porządnie. Spasowanie plastików i ich jakość jest co najmniej przyzwoita, kolorystyka i naklejki nie wyglądają tandetnie. Nie uświadczymy tutaj wielkich napisów „turbo power!", to spory plus - nawet jeśli ktoś szczerze lubił takie eksponowanie niedostatków w mocy. Za sterami wita nas przejrzysty zestaw przyrządów, zegary posiadają opcję ściemnienia. Całość jest logicznie poukładana, do niczego nie można się przyczepić.

Sedesowe pozycje nie są moimi ulubionymi, ale nie jest źle. Sym oferuje sporo miejsca na nogi, nawet dla wyższych szoferów. Siedzenie jest wygodnie. Szkoda tylko, że schowek nie zmieści integralnego kasku. Wciskam guzik rozrusznika.

SYMboliczna moc

Pracujący cicho silnik to chłodzony powietrzem jednocylindrowiec o pojemności 49 ccm. W zablokowanej wersji nie radzi sobie przesadnie dobrze. Sytuacja zmienia się, kiedy siądziemy na skuter odblokowany. Dynamika staje się zadowalająca, powiedzieć można więcej - do 60 km/h dzieje się sporo. Na tyle sporo, że nie ma strachu przed innymi użytkownikami szos, zwłaszcza w ruchu miejskim. Szkoda tylko, że Jet Sportowi nagle zaczyna brakować chęci i przy 70 km/h następuje niemiły koniec. W tej kategorii konkurencyjny Kymco Super 9 jest po prostu lepszy.

Nadal nie ma tragedii, Sym zostawia pod światłami większość kierowców samochodów, radząc sobie nawet na szybszych trasach przelotowych. Oczywiście, wyprzedzanie przez ciężarówki nie należy do najprzyjemniejszych - osobiście znam kilka ciekawszych doznań w życiu. Niedociągnięcia w prędkości Jet Sport nadrabia na hamowaniach. Tarczowe zestawy spowalniajające działają tak, jak działać powinny. Zatrzymanie się z maksymalnej prędkości praktycznie w miejscu, przed jakimś właśnie wymuszającym pierwszeństwo kierowcą autobusu, nie stanowi najmniejszego problemu. Zablokowanie przedniego koła to tylko i wyłącznie kwestia chęci.

Prowadzenie

Największym plusem usportowionego Syma jest łatwość, z jaką się prowadzi. Dość twardo zestrojone zawieszenie w połączeniu z dobrymi hamulcami i dynamicznym przy miejskich prędkościach silnikiem daje udaną mieszankę. Przeciskanie się między autami, sprawne zmienianie pasów ruchu, czy unikanie dziur nie sprawia najmniejszych trudności. Wąska kierownica i racjonalnie rozstawione lusterka (oferujące niezłą widoczność) pozwala wcisnąć się w miejsca, w których nie wymiękają wyłącznie posiadacze rowerów. A przecież o to w miejskim ruchu chodzi.

Co więcej, Sym jest komfortowy, oczywiście w granicach jakie oferują pojazdy tej klasy. To nie Pan European, ale jak na skuter - jest dobrze. Szeroka i wygodna kanapa oraz dużo miejsca na nogi pozwalają spędzić na tym małym jednośladzie ciut więcej czasu. Mimo tego wycieczki poza miasto raczej bym sobie odpuścił.

Gdyby było nieco szybciej

Jet Sport jest świetnie wykonany, dobrze się prowadzi i oferuje przyzwoity komfort. To dwusuwowa maszynka do upokarzania kierowców samochodów, w której zabrakło tylko trochę mocy. Odblokowana wersja jest słabsza od konkurencji i nieco zbyt powolna do szybkiego poruszania się po mieście. Zwłaszcza, kiedy robi się nieco luźniej. Sym ma sporą zaletę, którą jest cena. 6.999 zł to dużo, jeśli będziemy rozpatrywać pojazd w kategorii „chiński skuter". Jeśli popatrzymy na jakość wykonania, to wiemy na co idą te pieniądze. A to przecież prawie o 4 tysiące złotych mniej od Yamahy Aerox. Z drugiej strony o 300 złotych więcej od Kymco Super 9, które - może delikatnie słabiej wykonane - oferuje więcej w kwestiach osiągów.

Dane techniczne Sym Jet Sport X 50SR:

Wymiary, waga
długość 1860 mm
szerokość 670 mm
wysokość 1095 mm
waga 97 kg
Silnik
typ 2-suwowy, 1-cylindrowy
pojemność 49.4 ccm
zasilanie gaźnik
chłodzenie powietrze
Zawieszenie
przednie widelec teleskopowy
tylne wahacz - jeden amortyzator
Ogumienie
przednie 120/70-12
tylne 130/70-12
Hamulce
przedni tarcza (Ø 190 mm)
tylny tarcza (Ø 160 mm)
Inne
zbiornik paliwa 6,3 l
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia

Podczas testów jeździmy na paliwach BP Ultimate

NAS Analytics TAG

ultimate helios

jazda sr50 sym test a mg 0144miasto sr50 sym test b mg 0037
warszawa sr50 sym test b mg 0015odblokowanie sr50 sym test b mg 0136
motorower sr50 sym test b mg 0012sport sr50 sym test b mg 0161
szybki sr50 sym test b mg 0153sr50 sym test b mg 0070
skuter sr50 sym test a mg 0058tyl sr50 sym test a mg 0117
lewa strona sr50 sym test a mg 0059prawa strona sr50 sym test a mg 0112
tylna lampa sr50 sym test a mg 0062lampa przednia sr50 sym test a mg 0084
uchwyt pasazera sr50 sym test a mg 0104zegary sr50 sym test a mg 0068
wlew paliwa sr50 sym test a mg 0089naped sr50 sym test a mg 0064
kierunkowskaz przedni sr50 sym test a mg 0081manetka gazu sr50 sym test a mg 0069
podnozki pasazera sr50 sym test a mg 0091chlodzenie silnika sr50 sym test a mg 0094
schowek sr50 sym test a mg 0100przelaczniki sr50 sym test a mg 0071
przod sr50 sym test a mg 0060amortyzator tylny sr50 sym test a mg 0065
przedni zacisk sr50 sym test a mg 0087tylna felga sr50 sym test a mg 0098
hamulec przedni sr50 sym test a mg 0086
Komentarze 12
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:KaliKali 28/02/2012 17:26

Mam taki powypadkowy :)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę