Sokó³ powróci³ - reaktywacja legendy!
Hej, hej, hej, Sokoły!
W hierarchii rzeczy niezwykle trudnych do zrobienia reaktywacja starej marki motocykla jest tuż obok operacji oka w jadącej ciężarówce oraz obejrzenia pełnego odcinka "Warsaw Shore". Potrzeba naprawdę utalentowanych i zdeterminowanych ludzi, aby wskrzesić markę, która kiedyś była synonimem splendoru motoryzacyjnego. Tak właśnie stało się z Sokołem, którego niebawem znowu zobaczymy na polskich drogach.
To, co widzicie na zdjęciach to prototyp, ale w fazie bardzo produkcyjnej. Dość mocno bazuje na konstrukcji z 1938 roku i sporo czerpie z niego stylistycznie. Czy to źle? Interesująca jest kwestia silnika. Jest to replika jednostki napędowej z 1938 roku, wytwarzana przez amerykańską firmę i budowana w oparciu o nowe technologie. Ma pojemność 1300cc i jak zapewniają twórcy, osiąga od 60 do 88 KM. Motocykl ma rozpędzać się do 180 km/h i być napędzany pasem. Rocznie ma powstawać maksymalnie 30 sztuk, a każdy będzie budowany ręcznie.
Jeśli chodzi o wygląd, to ci, którzy kiedyś wzdychali patrząc na legendę dwukołowej motoryzacji zapewne będą znowu wzdychać. Sprzęt prezentuje się wspaniale i naszym zdaniem pod względem ogólnego wizerunku śmiało może konkurować ze sprzętami z Milwaukee. Póki co, cena nie jest jeszcze znana.
Co sądzicie o nowym Sokole? Dajcie nam znać i sprawdźcie oficjalny profil Sokół Motocykle na Facebooku.
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeNo i projekt upad³, bo pomys³odawcy nie wziêli pod uwagê zmiany przepisów dot. pojazdów typu SAM. Chcieli produkowaæ w ma³ych ilo¶ciach i omin±æ wymogi homologacji. Ale od 2013 r. praktycznie nie ...
OdpowiedzJe...nal bym se takiego :) Fajny nawet.Taki show bike :)
OdpowiedzTak se patrze i ...fajny. Trochê martwi³ bym siê o filigranow± ramê zespawan± z cienkich rurek która wygl±da mizernie w zestawieniu z wielkim silnikiem i brakiem tylnego amora bo moto bêdzie ...
Odpowiedzumówmy siê, ¿e patenty na pierwsze soko³y, a konkretnie na konstrukcjê silnika wykupi³a pewne wówczas ma³o znana marka z USA. Teraz ten silnik po prostu wróci³ do Polski ;)
Odpowiedz180 km/h + taka zawiecha + bêben z przodu... wyobra¿acie to sobie? :D Do tego nasze wspania³e drogi...
Odpowiedz¦wietny!
OdpowiedzPrzeciez to nie dostanie homologacji na europejskie drogi. Ale postem widac - sokol 1000 mial 22 konie i czasem bardziej udany egzemplarz potrafil przejechac bezawaryjnie nawet 200km. A teraz ...
OdpowiedzCzy inzynieria materia³owa co¶ Ci mówi? To, ¿e silnik bazuje na starej konstrukcji, nie oznacza, ¿e uzyto badziewnych, przestarza³ych i wadliwych materia³ów. Ponadto w artykule napisano, ze jest to silnik bazuj±cy na konstrukcji z 1938 roku, wzbogacony o nowe rozwi±zania technologiczne. Osobi¶cie mam moto (w³asn± wydumkê) napêdzan± silnikiem z 1989 roku (25 lat!), przy czym jego konstrukcja wywodzi siê z koñca lat 60-tych. Uzyto jednak nowocze¶niejszych (jak na lata 80-te) materia³ów i dorzucono trochê prostej elektroniki typu alternator-modu³-stycznik-impulsator. Nie znam Ciê, ale jeste¶ moim zdaniem cz³owiekiem, który potrafi tylko krytykowaæ, choæ sam nigdy nie zrobi³ nic samemu. Gratulujê poziomu mentalnego i ignorancji tematu. BTW. Takie zycie musi byc smutne, wiêc mam nadziejê, ¿e bêdziesz mia³ kiedy¶ okazjê dosi±¶æ tê maszynê i przekonaæ siê, ¿e nie nawali nawet po 2000 km
Odpowiedznie do¶æ, ¿e lepsze materia³y, to jakie mamy teraz technologie obróbki w porównaniu z tamtymi czasami..
Odpowiedz