Rekordowe obroty BMW Motorrad w 2015
Niedawno informowaliśmy Was, że w roku 2015 KTM i jego marka Husqvarna dostarczyli na rynek 180 801 sztuk motocykli generując rekordowy przychód na poziomie 1,02 miliarda Euro. Dane te oznaczają 14% wzrost sprzedaży KTMa w porównaniu z rokiem 2014, 18% wzrostu przychodów oraz 26% wzrostu zysku (95 milionów Euro brutto).
Liczby imponujące, ale… Niemcy z BMW Motorrad widząc je uśmiechali się zapewne z przekąsem. Dlaczego? Co prawda BMW sprzedało "tylko" 136 963 pojazdy (co samo w sobie jest nowym rekordem dla BMW Motorrad), ale wartością obrotu BMW bije KTMa na głowę. W ubiegłym roku Grupa BMW wygenerowała bowiem na sprzedaży motocykli obrót na poziomie 1,99 miliarda Euro.
To oznacza wzrost obrotów BMW Motorrad o 18,5%, co dało wzrost dochodu (EBIT) o 62,5% do wartości 182 miliony. Kluczem do sukcesu BMW jest zwiększanie sprzedaży drogich pojazdów o dużych pojemnościach, na których fabryka ma wysoką jak na standardy motoryzacyjne marżę. W tym roku lekkim odchyleniem od tego podejścia może być wejście do sprzedaży nowego BMW G310R, który konkurował będzie bezpośrednio z maszynami właśnie KTMa.
Dlaczego pisząc o BMW mówimy także o KTMie? Bo to dwie najmocniejsze europejskie marki motoryzacyjne. Konkurują one ze sobą w wielu podobnych segmentach, ale prezentując najczęściej odmienne podejście do budowy samych motocykli, oraz ich promocji. Nas ta rywalizacja cieszy, bo jej ostatecznym zwycięzcą jest oczywiście… klient.
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeS±dzê, ¿e BMW na rynek lekkich motocykli drogowych powinno wej¶æ pod mark± motocyklow± nowo wypromowan± lub kupion±. Jako¶ marnie im sz³y próby sprzedawania pod mark± BMW 600-tek, a chyba po ...
Odpowiedzciekawe, na ile technicznie bêd± zaawansowane te sprzêty. O ile dobrze kojarzê, to kiedy¶ BMW próbowa³o swoich si³ w ma³ych poj( 450) w segmencie cross, jednak model okaza³ siê totalnym niewypa³em i kup± z technicznego punktu widzenia. Tak¿e niby niemieckie in¿yniery, marka premium, taka niezawodna, a nie poradzili sobie z prostym jednocylindrowcem...Co¶ to dziwne troche. Chocia¿ z t± niezawodno¶ci± to ró¿nie bywa( np du¿e GS'y, zw³aszcza nowsze modele)
OdpowiedzKolega mnie zaintrygowa³ uwag± nt. niezawodno¶ci nowych GS-ów. Je¼dzi³em na 1150 i nastêpuj±cej po nim 1200 - tam siê nic nie dzia³o, a sprzedawa³em sprzêty co 3 lata, ka¿dorazowo po ok.90.ty¶. Co w tych nowych GS-ach sprawia problemy ???
Odpowiedzmój znajomy ma Vel Satisa i w sumie zrobi³ nim podobno ok 200k przebiegu, równie¿ nie mia³ ¿adnych awarii. Jestem w stanie mu uwierzyæ, natomiast je¶li powie ¿e ogólnie VelSatisy to bezawaryjne auta to ju¿ nie bardzo, osobi¶cie omija³bym je szerokim ³ukiem. Zawsze mnie ¶mieszy jak odzywa siê kto¶ poruszony tego typu uwagami, które przecie¿ dotycz± statystycznych danych, opieraj±c siê na faktach typu akcje serwisowe( w przypadku nowych GS by³o ich 5 lub 6) lub innych typu testy d³ugodystansowe, o których kolega wspomina. Nie chodzi o to, ¿e ka¿dy GS siê bêdzie psu³, tak samo jak na przyk³adzie mojego przyjaciela mo¿na kilka lat je¼dziæ bezawaryjnie VelSatisem, je¶li trafi³e¶ na taki egzemplarz...brawo Ty. PS. równie¿ mia³em GS1200, nie chcê wymieniaæ usterek, ale powiedzia³em sobie nigdy wiêcej, zrazi³em siê totalnie. W tych pieni±dzach jednak wymagam innej jako¶ci, to tyle je¶li o mnie chodzi.
OdpowiedzSprzêg³a siê sypi± (patrz np. test 50 ty¶. km w Motocyklu).
OdpowiedzCzy aby porównywanie przychodu z obrotem to nie jest mierzenie cz³onka od krêgos³upa?
Odpowiedz