tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pomys³y Dorny dla ratowania MotoGP
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pomys³y Dorny dla ratowania MotoGP

Autor: Lovtza 2012.03.27, 15:07 15 Drukuj

Ju¿ dos³ownie za chwilê rusza rewolucyjny sezon MotoGP, w którym obok maszyn prototypowych na torze pojawi± siê motocykle CRT – najbardziej, obok klasy Moto2, widoczny rezultat prób obni¿enia kosztów w Grand Prix.

Okazuje siê jednak ¿e to dopiero pocz±tek prac nad oszczêdno¶ciami w MotoGP. Po ostatnich testach w Jerez ¶wiat³o dzienne ujrza³y kolejne pomys³y maj±ce zachêciæ do udzia³u w sportach motorowych wiêksz± ilo¶æ sponsorów. Co uszczypliwsi powiedzieliby tutaj, ¿e walka toczy siê teraz nie tyle o pozyskanie nowych sponsorów, co o zatrzymanie obecnych. Jak zwa³, tak zwa³, a wszyscy wiemy ¿e t³em problemów s± pieni±dze, a w³a¶ciwie ich brak. Spowolnienie gospodarcze najmocniej odbi³o siê w Europie na jej po³udniu, czyli na najwiêkszym „rynku” dla wy¶cigów – we W³oszech, Hiszpanii, Francji i Portugalii.

Pierwsze konkretne propozycje byæ mo¿e zostan± og³oszone ju¿ w Katarze, a z pewno¶ci± poznamy je do maja, je¶li maj± wej¶æ w ¿ycie w zbli¿aj±cym siê sezonie. Nowe pomys³y Carmelo Ezpeleta, szefa Dorny to przede wszystkim:

1. Jeden motocykl na jednego kierowcê. Tak jak w Moto2, Moto3, WSBK, BSB i kilku innych seriach narodowych kierowca bêdzie mia³ do dyspozycji tylko jeden motocykl. Oznacza to zmiany w procedurach wy¶cigowych np. na wypadek deszczu. Zawodnicy nie mieliby ju¿ fizycznej mo¿liwo¶ci zmiany motocykla w chwili, gdy zaczyna padaæ. W przypadku wywrotki w treningach lub rozgrzewce mechanicy musieliby naprawiæ przypisan± zawodnikowi maszynê.

2. Piêæ silników na sezon. W po³±czeniu z jednym motocyklem na kierowcê mog³oby rzeczywi¶cie daæ to realne oszczêdno¶ci. Pytanie tylko, czy taka ilo¶æ jednostek napêdowych wystarczy³aby na sezon? Dodatkowe pytanie jak liczyæ silniki prototypowe, a jak te seryjne stosowane w CRT?

3. Górny limit cenowy na motocykle dla zespo³ów satelickich. Tutaj du¿o do powiedzenia bêd± mia³y Yamaha, Honda i Ducati. Pytanie sprowadza siê do tego, czy producenci bêd± w stanie dostarczyæ ekipom satelickim motocykle w cenie powiedzmy 1 do 1,2 mln euro? Yamaha twierdzi, ¿e jest to mo¿liwe, Ducati z kolei przekonuje, ¿e takie zmiany musia³yby siê odbiæ na zaawansowaniu technologicznym maszyn. Honda z kolei nic nie mówi, ale ponoæ Herve Poncharal ze Miêdzynarodowego Stowarzyszenia Zespo³ów Wy¶cigowych stwierdzi³, ¿e przysz³oroczne kontrakty na wynajem motocykli ju¿ s± ni¿sze o 50%.

Wiele z tych pomys³ów zweryfikuje tegoroczny sezon, pod specjaln± lup± bêdzie z pewno¶ci± debiut CRT. Tak naprawdê to jakie zmiany zostan± wprowadzone dla nas kibiców pozostaje kwesti± drugorzêdn±. Najistotniejsze jest, aby na polu startowym stawa³a du¿a ilo¶æ zawodników i aby walka miêdzy nimi by³a emocjonuj±ca.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: go¶æ 27/03/2012 18:16

Polsat Sport

Odpowiedz
Autor: Gonzo 27/03/2012 18:37

No co ty?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê