Pomys³y Dorny dla ratowania MotoGP
Ju¿ dos³ownie za chwilê rusza rewolucyjny sezon MotoGP, w którym obok maszyn prototypowych na torze pojawi± siê motocykle CRT – najbardziej, obok klasy Moto2, widoczny rezultat prób obni¿enia kosztów w Grand Prix.
Okazuje siê jednak ¿e to dopiero pocz±tek prac nad oszczêdno¶ciami w MotoGP. Po ostatnich testach w Jerez ¶wiat³o dzienne ujrza³y kolejne pomys³y maj±ce zachêciæ do udzia³u w sportach motorowych wiêksz± ilo¶æ sponsorów. Co uszczypliwsi powiedzieliby tutaj, ¿e walka toczy siê teraz nie tyle o pozyskanie nowych sponsorów, co o zatrzymanie obecnych. Jak zwa³, tak zwa³, a wszyscy wiemy ¿e t³em problemów s± pieni±dze, a w³a¶ciwie ich brak. Spowolnienie gospodarcze najmocniej odbi³o siê w Europie na jej po³udniu, czyli na najwiêkszym „rynku” dla wy¶cigów – we W³oszech, Hiszpanii, Francji i Portugalii.
Pierwsze konkretne propozycje byæ mo¿e zostan± og³oszone ju¿ w Katarze, a z pewno¶ci± poznamy je do maja, je¶li maj± wej¶æ w ¿ycie w zbli¿aj±cym siê sezonie. Nowe pomys³y Carmelo Ezpeleta, szefa Dorny to przede wszystkim:
1. Jeden motocykl na jednego kierowcê. Tak jak w Moto2, Moto3, WSBK, BSB i kilku innych seriach narodowych kierowca bêdzie mia³ do dyspozycji tylko jeden motocykl. Oznacza to zmiany w procedurach wy¶cigowych np. na wypadek deszczu. Zawodnicy nie mieliby ju¿ fizycznej mo¿liwo¶ci zmiany motocykla w chwili, gdy zaczyna padaæ. W przypadku wywrotki w treningach lub rozgrzewce mechanicy musieliby naprawiæ przypisan± zawodnikowi maszynê.
2. Piêæ silników na sezon. W po³±czeniu z jednym motocyklem na kierowcê mog³oby rzeczywi¶cie daæ to realne oszczêdno¶ci. Pytanie tylko, czy taka ilo¶æ jednostek napêdowych wystarczy³aby na sezon? Dodatkowe pytanie jak liczyæ silniki prototypowe, a jak te seryjne stosowane w CRT?
3. Górny limit cenowy na motocykle dla zespo³ów satelickich. Tutaj du¿o do powiedzenia bêd± mia³y Yamaha, Honda i Ducati. Pytanie sprowadza siê do tego, czy producenci bêd± w stanie dostarczyæ ekipom satelickim motocykle w cenie powiedzmy 1 do 1,2 mln euro? Yamaha twierdzi, ¿e jest to mo¿liwe, Ducati z kolei przekonuje, ¿e takie zmiany musia³yby siê odbiæ na zaawansowaniu technologicznym maszyn. Honda z kolei nic nie mówi, ale ponoæ Herve Poncharal ze Miêdzynarodowego Stowarzyszenia Zespo³ów Wy¶cigowych stwierdzi³, ¿e przysz³oroczne kontrakty na wynajem motocykli ju¿ s± ni¿sze o 50%.
Wiele z tych pomys³ów zweryfikuje tegoroczny sezon, pod specjaln± lup± bêdzie z pewno¶ci± debiut CRT. Tak naprawdê to jakie zmiany zostan± wprowadzone dla nas kibiców pozostaje kwesti± drugorzêdn±. Najistotniejsze jest, aby na polu startowym stawa³a du¿a ilo¶æ zawodników i aby walka miêdzy nimi by³a emocjonuj±ca.
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarzeJak kupi³em Cyfrê na dwa lata to "Polsat Sport", jak kupiê "Polsat Sport" to bêdzie w "Trwam" MOTO GP. Mam jeszcze kablówkê ale jako¶æ marna bardzo. Niech wróc± do "EUROSPORTU HD" ...
Odpowiedzi tak ten sport ju¿ umiera... nic nie pomo¿e:(
Odpowiedzpewnie zatrudnieni zostan± kolejni ,fachowcy" tak jak w Eurosporcie 2
Odpowiedzpewnie zatrudnieni zostan± kolejni ,fachowcy" tak jak w Eurosporcie 2
Odpowiedzpolsat sport :) dobre -a ja s³ysza³em ze moto gp bedzie emitowa³a stacja Disney Channel
OdpowiedzPanowie mam pytanie odnosnie transmitowania MotoGP?? Czy dalej bedzie ttransmitowal SPORTKLUB?? Czy jakis inny kanal? Pozdrawiam
OdpowiedzPolsat Sport
Odpowiedzpowaznie? Kutfa bo mam n-ke,to trzeba bedzie kupic polsac
OdpowiedzNo co ty?
OdpowiedzTak Polsat Sport teraz bêdzie transmitowa³ relacje z MotoGP Zapraszam do lektury: http://motosp.pl/2012/03/motogp/motogp-w-polsacie-sport /
OdpowiedzMa to swoje zalety, mam nadzieje ze nie bede musial sluchaj Michala Fialkowskiego jako "komentatora"
Odpowiedzhehe to trzeba bedzie isc w poniedzialek zakupic polsat za 20zl i bedzie git hehe masz racje,miejmy nadzieje ze nie bedzie Fialkowskiego bo jego komentarze to przyprawialy o chec zdemontowania glosnikow w telewizorze hehe
Odpowiedz