Polskie drogi - wszyscy widz±, ¿e jest ¼le
„Tylko nie nasi urzêdnicy" - chcia³oby siê dodaæ. Unia Europejska chce, ¿eby w naszym kraju ilo¶æ ¶miertelnych ofiar wypadków drogowych zmniejszy³a siê o po³owê do 2013 roku. Na chwilê obecn± liczba ofiar jest czterokrotnie wiêksza w Polsce, ni¿eli w krajach ucywilizowanych. UE ma kilka propozycji w kwestii podniesienia bezpieczeñstwa. Opieraj± siê one g³ównie o poprawê infrastruktury, poczynaj±c od utwardzania poboczy i oddzielania dróg rowerowych od ruchu samochodowego, na likwidowaniu przydro¿nych s³upów elektrycznych koñcz±c. Spraw± oczywist± i bezdyskusyjn± jest budowa nowych po³±czeñ drogowych i bezpiecznych skrzy¿owañ. Okazuje siê jednak, ¿e nie niekoniecznie oczywist±.
„W Polsce zabija prêdko¶æ. Wobec piratów drogowych powinien zacz±æ obowi±zywaæ ostracyzm" - mówi w wypowiedzi dla „Metra" Rados³aw Stêpieñ, wiceminister infrastruktury. Uwa¿a on, ¿e w Polsce to nie jako¶æ dróg jest aspektem zwiêkszaj±cym ryzyko, a kierowcy. Wiceminister dodaje, ¿e sprawa poprawi siê wraz z rokiem 2012. Czy¿by podziela³ pogl±d Majów zwi±zany z t± dat±?
To znamienne, ¿e dla wszystkich, poza urzêdnikami oczywiste jest, ¿e nale¿y poprawiæ nasze drogi. Dzieje siê tak zapewne dlatego, ¿e to w³a¶nie nasi urzêdnicy odpowiedzialni s± za budowê dróg. Zamiast poszukiwaæ realnych rozwi±zañ brniemy tymczasem w paranojê, czyli w stawianie gdzie popadnie kolejnych fotoimitatorów. Tylko najbardziej naiwni wierz± tak¿e, ¿e wybiegaj±cy z bloczkiem mandatowym zza krzaków policjant drogówki dzia³a w interesie bezpieczeñstwa publicznego. Reali¶ci dawno ju¿ zrozumieli, ¿e to dzia³anie obliczone na zasilanie lokalnych bud¿etów, szczególnie w sytuacji, gdy funkcjonariuszom nieoficjalnie wyznacza siê „limity do wypracowania".
Innym pomys³em za rozwi±zanie problemu jest podniesienie kar. Pytanie brzmi, czy ma to sens w sytuacji, gdy nie nasza Policja nie potrafi wyegzekwowaæ tego prawa, które ju¿ teraz obowi±zuje?
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeHmm.. i jeszcze musia³a by byæ jaka¶ mo¿liwo¶æ sk³adania do UE skarg na opiesza³o¶æ urzêdników w tej materii. Gdyby w takiej sytuacji delikwent nie móg³ doczekaæ koñca kadencji sam by poszed³ na ...
OdpowiedzNie b±d¼my naiwni,w Polsce sk±pi siê na s³u¿bê zdrowia a my chcemy dróg! Nasz system dopuszcza coraz wiêcej pojazdów do ruchu bo s± z tego pieni±dze.Kiedy trzeba zadbaæ o to by te pojazdy mog³y ...
Odpowiedzna naszych drogach crossem idzie zgubic zawieszenie :p
Odpowiedzbuahahahaha..........
Odpowiedzna zachodzie siê szybciej je¼dzi a wypadków mniej..
OdpowiedzMamy szczêscie ze weszlismy do tej uni. Ucywilizujemy sie niezaleznie od tego czy bêdziemy chcieli czy nie.
Odpowiedzbardzo trafnie
Odpowiedz