tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pirelli w World Superbike - podsumowanie sezonu
NAS Analytics TAG

Pirelli w World Superbike - podsumowanie sezonu

Autor: Reklama 2013.10.24, 13:00 Drukuj

20 października w Hiszpani, w mieście Jerez de la Frontera, Tom Sykes zdobył swój pierwszy w karierze tytuł Mistrza Świata w klasie Superbike. Brytyjski zawodnik zgarnął w ten sposób również dwie nagrody Pirelli - Wytatuowaną Oponę Mistrza, a także Zdobywcę Najlepszego Okrążenia - dla najszybszego zawodnika roku. Rysunek na oponie przedstawiający nowego Mistrza Świata został wyrzeźbiony, a następnie pomalowany farbami akrylowymi tuż przed zakończeniem ostatniego wyścigu.

Zaangażowanie Pirelli w tegorocznych Mistrzostwach Świata Suberbike było szczególnie istotne.Wraz z ostatnią w tym sezonie rundą w hiszpańskim Jerez, Pirelli kończy swój dziesiąty rok, jako jedyny dostawca opon do wszystkich klas. Korzystając z doświadczeń zdobytych na szczeblu międzynarodowym, marka rok rocznie udowadnia w jaki sposób poprawnie opracowana formuła produkcji opon może zaspokoić oczekiwania zawodników i ich zespołów, bez konieczności używania kompromisów. Mistrzostwa Świata Superbike są dla Pirelli doskonałym laboratorium do opracowywania opon seryjnych, z których korzystają motocykliści na całym świecie. Poza serią Superbike, włoski producent opon po raz drugi z rzędu przyczynił się do zwycięstw w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz Bol d'Or. Wiedza i doświadczenie wyniesione z wyścigów pozwalają stale udoskonalać produkty marki, oferując co raz to lepsze osiągi i większe bezpieczeństwo.

Innowacje, których w 2013 roku nie brakowało, otworzyły nową erę w działaniach Pirelli. Zmiany w regulaminie, zakładająca używanie nowych, 17, a nie jak dotychczas 16,5 calowych opon, sprawiły, że inżynierowie ciężko pracowali nad ich przebudową. Obecnie mają one zmieniony profil, oferując zwiększoną przyczepność, stabilność w zakrętach, a przede wszystkim są w stanie utrzymać stałą wydajność podczas wyścigu. Dwa nowe związki mieszanki opon zostały zaprojektowane od samego początku. Nowe gumy są o wiele bardziej miękkie, wszechstronniejsze i lepiej wykonane, dzięki czemu pozwalają zwiększyć zakres wykorzystania każdej z nich. Diablo Superbike 17" pozwoliły tym samym znacznie poprawić czasy zawodników na większości torów, co zarówno inżynierowie jak i zawodnicy uważają za ogromny sukces.

Sezon w liczbach:

  • łączna liczba zużytych opon (wszystkie klasy) - 60 191 sztuk
  • średnia liczba opon dostarczana na każdą z rund - 4 100 sztuk
  • najdłużysz wyścig - Moskwa: 46'03.043 (25 okrążeń w pierwszym biegu)
  • najkrótszy wyścig - Laguna Seca: 16'55.703 (12 okrążeń w pierwszym biegu)
  • największa uzyskana prędkość - 337,1 km/h (Eugene Laverty/Monza)
  • największa średnia prędkość w wyścigu - 201,814 km/h (Monza)
  • najmniejsza średnia prędkość w wyścigu - 128,044 km/h (Moskwa)

Sykes na podium

nagroda dla Sykesa

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    na górę