tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pawe³ Szkopek o problemach w Mistrzostwach ¦wiata
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pawe³ Szkopek o problemach w Mistrzostwach ¦wiata

Autor: £ukasz ¦widerek 2009.04.28, 14:15 Drukuj

Jedynym problemem mog± okazaæ siê finanse

Pawe³ Szkopek nie wystartowa³ w europejskich rundach Mistrzostw ¦wiata Supersport. Pojawi³o siê wiele domys³ów i spekulacji. ¦cigacz.pl wyja¶nia je dla Was u ¼ród³a.

¦cigacz.pl: Co u ciebie? ¦wiatek wy¶cigowy a¿ huczy od plotek. Wiêc mo¿e po kolei, jak rêka?

Pawe³ Szkopek: Rêka jeszcze nie jest do koñca w porz±dku, ale na pewno nadaje siê ju¿ do tego, ¿eby je¼dziæ motocyklem.

¦cigacz.pl: A co z ni± by³o dok³adnie?

P.Sz.: Mia³em z³amane dwa palce, czwarty i piaty ¶ródrêcza i w jaki¶ sposób uszkodzone tkanki miêkkie w nadgarstku. Tak naprawdê to one mnie bol±, ale ból pojawia siê g³ównie gdy kto¶ np. ¶ci¶nie mnie na przywitanie, a nie gdy siedzê na motocyklu.

¦cigacz.pl: Jednak najg³o¶niej jest o twojej absencji w Mistrzostwach ¦wiata Supersport, opu¶ci³e¶ dwa wy¶cigi. Twój zespó³ przesta³ istnieæ?

P.Sz.: Istnieje takie ryzyko, poniewa¿ zespó³ by³ zobowi±zany kontynuowaæ rywalizacjê mimo kontuzji zawodnika zastêpuj±c go kim¶ innym. Kar± za to mo¿e byæ wykluczenie zespo³u z dalszej czê¶ci sezonu.

¦cigacz.pl: Ale Matej Smrz startuje dalej?

P.Sz.: Matej zerwa³ kontrakt z zespo³em wcze¶niej i to pozwoli³o mu kontynuowaæ indywidualnie sezon w innych barwach. Ma teraz swój zespó³ i je¼dzi dalej.

¦cigacz.pl: I co teraz z tob±? Wracasz do pe³nego cyklu Mistrzostw Polski? Jakie masz teraz priorytety?

P.Sz.: To nie do koñca tak, ¿e wracam do Mistrzostw Polski, bo nigdy z nich nie zrezygnowa³em. W moich planach na ten sezon od pocz±tku by³y krajowe rozgrywki, poniewa¿ mam du¿e wsparcie firmy Intermotors, importera motocykli Triumph oraz ich partnera firmy Castrol. Natomiast to, ¿e zespó³ Factory Racing mo¿e byæ wycofany z Mistrzostw ¦wiata nie jest dla mnie niczym strasznym, poniewa¿ w Assen zosta³em zapewniony przez organizatorów, ¿e bêdê móg³ kontynuowaæ sezon z dzikimi kartami. Wed³ug deklaracji dostanê te dzikie karty na ka¿d± z rund w której bêdê chcia³ wyst±piæ.

¦cigacz.pl: A na jakim motocyklu by¶ wtedy startowa³?

P.Sz.: Je¿eli nie wystartujê w innym zespole i sam bêdê wszystko organizowa³ to bêdzie to oczywi¶cie Triumph. Jest to ¶wietny motocykl i doskonale mi siê na nim je¼dzi. Mamy dwie maszyny, które dostali¶my od firmy Intermotors na Mistrzostwa Polski. ¯eby wystartowaæ na nich w Mistrzostwach ¦wiata Supersport potrzebujemy tylko ch³odnicê i silniki. Wypo¿yczyæ czy kupiæ ten sprzêt to nie jest bardzo skomplikowana sprawa. Jestem nadal w dobrych kontaktach z moimi technikami z którymi rozpocz±³em sezon, wiêc od strony technicznej wszystko wydaje siê proste. Jedynym problemem mog± okazaæ siê finanse, ale zgodnie z zapewnieniami organizatorów nie muszê startowaæ we wszystkich wy¶cigach.

¦cigacz.pl: Wiesz ju¿ w jakich barwach bêdziesz startowa³ w Mistrzostwach Polski?

P.Sz.: W kraju bêdê je¼dzi³ w barwach Intermotors, Castrol i OKI. S± to moi trzej sponsorzy strategiczni na sezon 2009, bêdê mia³ te¿ kilku sponsorów wspomagaj±cych.

¦cigacz.pl: Jak oceniasz swoje szanse w MP? Startujesz w najmocniej zapowiadaj±cej siê klasie Superstock 600, w twoim CV brakuje ju¿ tylko tytu³u w „sze¶æsetkach".

P.Sz.: Bardzo siê cieszê, ¿e w klasie w której bêdê startowa³ zapowiada siê najwiêksza konkurencja. Do tej pory z frekwencj± w klasach mistrzowskich by³o ró¿nie, dlatego cieszê siê, ¿e bêdzie teraz du¿o zawodników. S± to szybcy zawodnicy i bêdê musia³ siê bardzo staraæ, ¿eby wygrywaæ. Zawsze d±¿y³em do tego, ¿eby ¶cigaæ siê z jak najlepszymi rywalami i w³a¶nie po to je¼dzi³em w Mistrzostwach ¦wiata. Tam du¿o siê nauczy³em, wiem, ¿e du¿o mi jeszcze brakuje ale przyda siê to w Mistrzostwach Polski, gdzie w tym roku bêdzie bardzo trudna i zaciêta walka. To pozwoli mi jeszcze siê rozwin±æ i mam nadziejê, ¿e jestem w stanie wygrywaæ i zakoñczyæ sezon na pierwszym miejscu.

¦cigacz.pl: W zesz³ym roku by³e¶ na Bol d'Or, nie my¶la³e¶, ¿eby swoj± przysz³o¶æ zwi±zaæ z Endurance?

P.Sz.: Wy¶cigi Endurance to nie jest to co chcia³bym robiæ w pierwszym rzêdzie. Na dzi¶ chcia³bym przede wszystkim ¶cigaæ siê w Mistrzostwach ¦wiata indywidualnie, czy to Supersport, czy Superbike, a mo¿e je¶li siê pojawi szansa to w Moto2. Ta ostatnia opcja to z pewno¶ci± bardzo trudne wyzwanie, bo bêdzie tam wielu chêtnych i bêdzie to kosztowne. Natomiast bardzo lubiê ¶cigaæ siê i dawaæ z siebie wszystko, a wy¶cigi Endurance s± bardzo fajne jako dope³nienie mojej sportowej kariery i je¿eli pojawi siê jaki¶ zespó³, który bêdzie chcia³ skorzystaæ z moich us³ug to chêtnie z nimi pojadê. Natomiast nie my¶lê dzisiaj o tym jako o priorytecie i nie szukam tam miejsca w pierwszej kolejno¶ci. Kilka rund Mistrzostw ¦wiata Endurance w tym roku siê nie pokrywa, wiec je¶li znajdzie siê chêtny mogê dla niego pracowaæ.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê