tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ograniczenia prędkości według Banku Światowego. Jak wygląda bezpieczeństwo oczami analityków finansowych
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ograniczenia prędkości według Banku Światowego. Jak wygląda bezpieczeństwo oczami analityków finansowych

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.04.02, 08:47 Drukuj

Bank Światowy wydał raport, w którym mówi, jakie powinny obowiązywać ograniczenia prędkości, żeby na drogach było bezpieczniej. Według analityków obecne przepisy są zbyt łagodne, a ich propozycje miałyby zmniejszyć liczbę ofiar śmiertelnych. Jaka jest bezpieczna prędkość według finansistów?

Bank Światowy przygotował raport "Guide for Safe Speeds", w którym wręcz wzywa polityków do zaostrzenia przepisów związanych z ograniczeniami prędkości. Analitycy twierdzą, że 30 km/h na drogach, z których korzystają niechronieni uczestnicy ruchu, 50 km/h w mieście, gdzie występuje ryzyko zderzeń bocznych, 70 km/h w terenie niezabudowanym i 100 km/h na autostradach i ekspresówkach to najlepsze rozwiązania.

NAS Analytics TAG

Trzeba przyznać, że w przypadku ograniczeń w miastach to i tak rozsądna propozycja, ponieważ obecnie modne jest obniżanie prędkości do 30 km/h bez względu na rodzaj ruchu. Raport opiera się przede wszystkim na tym, jakie są szanse na przeżycie przy danej prędkości. Na przykład przy 30 km/h ryzyko śmierci pieszego potrąconego przez samochód wynosi 13 proc., a przy 50 km/h to już 40 proc. Raport wylicza, że niechronieni użytkownicy ruchu stanowią mniej więcej połowę z 1,19 mln ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na całym świecie.

Ktoś powie, że ograniczenia prędkości i tak nie są i nie będą przestrzegane przez wielu kierowców. Tutaj eksperci z Banku Światowego mają kolejną podpowiedź, która jest prosta, ale w większości przypadków się o niej nie myśli. Samo ograniczenie prędkości niewiele da, jeśli infrastruktura nadal będzie pozwalać na to, by jechać znacznie szybciej. Dlatego postawienie znaków to dopiero początek. Wraz z tym powinny iść takie narzędzia jak wysepki, skrzyżowania z ruchem okrężnym, sygnalizacje świetlne, które zapalają czerwone światło, kiedy kierowcy przekroczą prędkość itp.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę