Nowa Honda Africa Twin - pierwsze oficjalne zdjêcia!
"Kochanie, wróciłam!".
Dziś jest wielki dzień dla wszystkich członków wielkiej rzeszy fanów Hondy Africa Twin. Honda pokazała pierwsze oficjalne zdjęcia nowej Aryki! Po wielu miesiącach kuszenia i prezentowania nam True Adventure w końcu przyszedł czas na nową Afrykę. I najlepsze w tym wszystkim jest to, że Honda nie zdecydowała się na żadną dziwną nazwę typu "Adventure Devastator" ale wskrzesiła prawdopodobnie najbardziej legendarną nazwę w świecie turystycznych enduro hardkorowców.
Gotowy projekt motocykla nie różni się zbytnio od wcześniej zaprezentowanego True Adventure, ale to generalnie dobrze, bo już ten motocykl prezentował się bardzo zacnie. Ale zacznijmy od najważniejszego. Otóż, pełna nazwa (fabryczne oznaczenia) nowego motocykla to... Honda CRF1000F Africa Twin. O tak, to nie będzie motocyklowy SUV ale pełnokrwiste enduro, coś, czego motocyklowe środowisko bardzo potrzebowało.
Kilka bardzo istotnych faktów:
- Silnik to jednostka dwucylindrowa rzędowa o pojemności 1000cc. Na chwilę obecną nie podano jeszcze oficjalnej mocy i wartości momentu obrotowego.
- Dwusprzęgłowa przekładnia DCT będzie dostępna jako opcja.
- Honda określa offroadowe właściwości nowej Afryki jako "poważne".
- Motocykl ma być dostępny u dealerów jesienią tego roku.
Wszystko w tym motocyklu krzyczy "offroad". Handguardy mają być jako wyposażenie seryjne, kierownica jest odpowiednio gruba, podnóżki odpowiednio potężne (gumę można oczywiście ściągnąć). I zerknijcie na to potężne zawieszenie. Honda nie podała jeszcze specyfiki, ale dość bezpieczną prognozą jest, że będzie to produkt z wyższej półki z pełną regulacją.
Zastanawia nas nieco silnik. Czy jest to konstrukcja zbudowana od absolutnych podstaw czy może rozwiercona jednostka z NC750? Z pewnością ułożenie silnika jest nieco bardziej "konwencjonalne), tzn, że nie leży on tak jak w NC, ale nie musiało tak być, bo zbiornik paliwa również jest w klasycznym miejscu. DCT w motocyklu offroadowym? To może mieć sens. Honda zdążyła już udowodnić, że ten system jest dopracowany do perfekcji, a jadąc w terenie, zwłaszcza trudnym, łatwo o zgaśnięcie silnika. DCT eliminuje ten problem.
Wygląda na to, że na rynku motocykli turystycznych właśnie pojawił się kolos, który do tematu podchodzi w sposób hardkorowy. Więcej szczegółów wkrótce. Tylko na Ścigacz.pl!
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarzeI TAK BMW ZASPONSORUJE KAZDY TEST POROWNAWCZY I JUZ TERAZ WIADOMO ZE TA HONDA PRZEGRA Z GS BMW ,, CHOC JESZCZE TESTU NIE BY£O NIKT Z WAS T¡ Honda Africa Twin NIE JEZDZI£ A KAZDY SIE WYPOWIADA ...
OdpowiedzA mo¿e bêdzie to rozwiniêcie silnika z Varadero? Niezniszczalny, d³ugowieczny. Unowocze¶niony pewnie mia³by ponad 100KM. To by³aby dobra jednostka.
OdpowiedzIlo¶æ danych nie wygl±da zacnie i trudno stwierdziæ co¶ pewnego o tym projekcie.
OdpowiedzDo: £ukasz "Boczo" Tomanek Czy nie znudzi³o Ci siê s³owo "zacnie" ?
OdpowiedzPrzecie¿ to zacne s³owo. Pozdrawiam.
OdpowiedzZacnie go zgasi³e¶ Boczo ;D
OdpowiedzMoim celem nie by³o dowalenie komu¶, chcia³em zwróciæ uwagê, ¿e za czêsto w swoich tekstach autor u¿ywa s³owa "zacnie". Nie lubiê wazeliny choæ dla Ciebie na pewno jest zacna i przydatna. Pozdrawiam
OdpowiedzTrzeba zacz±æ sk³adaæ kasê do skarbonki;) tylko ¿eby ta cena niepowali³a
Odpowiedzwyglad-jakas taka typowa ostatnio dla hondy gejoza - i do tego ten wielki silnik - zrobili by lepiej 700 cm3, wypasiony zawias i masa, mala masa!
OdpowiedzBo to ma byæ mocarny pojazd do po³ykania kilometrów na dowolnej nawierzchni. Nie wiem co widzisz tam gejowskiego ale jak ci geje chodz± po g³owie to OK. Ciekawe kiedy premiera i na ile dorówna legendzie?
OdpowiedzJak kto¶ ma taki kompleks to wszêdzie gejoze widzi
Odpowiedznie napinajcie sie tak, bo zylka peknie - ksztalty typowe dla dzisiejszej hondy, md³e, okraglawe, ogolnie niemeskoosobowe...;) zrobiliby cos mocno terenowego i kanciastego, to ma byc africa a nie kolejne varadero!
Odpowiedz