tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle Harley-Davidson na sezon 2024. Urodzinowa Pan America CVO i odświeżone baggery z większymi silnikami
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle Harley-Davidson na sezon 2024. Urodzinowa Pan America CVO i odświeżone baggery z większymi silnikami

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.01.25, 07:56 Drukuj

Harley-Davidson przedstawił swoje nowości na sezon 2024 i choć o niektórych już wiedzieliśmy, to nie znaliśmy szczegółów konstrukcji. Oprócz modeli z serii CVO pokazano też modele Street Glide i Road Glide z większymi silnikami i innowacjami wprowadzonymi w sezonie 2023, ale zarezerwowanymi dotychczas właśnie dla CVO. Co czeka nas w tym roku w salonach amerykańskiej marki?

Zaczynamy od Street Glide i Road Glide, które teraz będą napędzane silnikiem Milwaukee-Eight 117 z nowym układem chłodzenia oraz ulepszonym układem dolotowym i wydechowym. Do dyspozycji kierowcy będą 4 tryby jazdy - Road, Sport, Rain i Custom, które nie tylko kontrolują osiągi silnika, ale również działanie układu ABS z działaniem w zakręcie i kontroli trakcji z działaniem w zakręcie. Jest też nowy ekran dotykowy o przekątnej 312 mm z systemem operacyjnym Skyline, który zadebiutował w modelach CVO. Głośniki są zasilane przez nowy wzmacniacz o mocy 200 W. Na deser mamy przeprojektowane owiewki, zwiększony do 76 cm skok tylnego zawieszenia oraz nowe jednoczęściowe siodło.

NAS Analytics TAG

W gamie CVO zobaczymy dwie nowości. Pierwsza to CVO Road Glide ST z nowymi schematami kolorów - Golden White Pearl i Raven Metallic z grafiką orła na bokach owiewki i zbiorniku paliwa, które są inspirowane emblematami z motocykli zespołu fabrycznego Harley-Davidson, startującego w serii King of the Baggers. Silnik Milwaukee-Eight 121 ma maksymalną moc 127 KM, a moment obrotowy wynosi 193 Nm, co czyni go najmocniejszym zamontowanym fabrycznie w motocyklu amerykańskiej marki. Tłumiki z tytanową obudową i końcówkami z kutego włókna węglowego, który wykorzystano też do wykonania przedniego błotnika, osłony siedzenia i konsoli zbiornika oraz miska olejowa z lekkiego kompozytu pozwoliły na zmniejszenie suchej masy do 363 kg. Z przodu i z tyłu jest zawieszenie Showa z pełną regulacją, a układ hamulcowy składa się z komponentów Brembo. Do dyspozycji motocyklisty są predefiniowane tryby jazdy Road, Sport, Track, Track Plus i Rain oraz kilka trybów Custom. Jest też wyświetlacz o przekątnej 312 mm z systemem operacyjnym Skyline. W skład zestawu audio Stage II wchodzą komponenty Rockford Fosgate ze wzmacniaczem o mocy 500 W RMS.

Na deser nowość, która wydaje się być najciekawsza, bo jest nią model CVO Pan America. To pierwszy motocykl adventure marki Harley-Davidson i pierwszy z silnikiem Revolution Max 1250. W wersji CVO ma półaktywne zawieszenie, dotykowy ekran, tryby jazdy, reflektor adaptacyjny Daymaker, zawieszenie z systemem adaptacyjnej wysokości jazdy, aluminiowe kufry boczne, quick shifter, szprychowe koła bezdętkowe, dodatkowe reflektory LED i płytę ochronną Skid Plate. W serii CVO pojawią się też modele Street Glide i Road Glide zaprezentowane w 2023 r.

W tym roku departament Custom Vehicle Operations świętuje swoje 25. urodziny, a prezentem dla klientów jest właśnie Pan America CVO. Motocykle oznaczone tymi trzema literami charakteryzują się nie tylko nowymi malowaniami, ale przede wszystkim zwiększoną mocą, bogatszym wyposażeniem dodatkowym i innowacjami, które później trafiają do standardowych maszyn Harley-Davidson. Najlepszym przykładem są tu właśnie modele Street Glide i Road Glide, które co prawda jeszcze nie odziedziczyły silnika Milwaukee-Eight 121 VVT, ale za to na ich pokładzie znalazły się inne rozwiązania, które najpierw zastosowano w wariantach CVO.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę