MotoGP - ostatnie testy przed GP Kataru
W niedzielê oraz poniedzia³ek, w dniach 13. i 14. marca odby³y siê ostatnie przedsezonowe testy królewskiej klasy Motocyklowych Grand Prix. Ostatnie, poniewa¿ pierwszy wy¶cig w sezonie 2011 odbêdzie siê ju¿ w niedzielê. GP Kataru jest wyj±tkow± rund± w kalendarzu – odbywa siê w nocy oraz od tego roku ma zmieniony harmonogram treningów, kwalifikacji i rozgrzewek ze wzglêdu na warunki pogodowe, jakie panuj± w nocy na torze Losail. Testy zakoñczy³y siê w poniedzia³ek, a ju¿ w czwartek rozpoczynaj± siê treningi w ramach pierwszej rundy MotoGP.
Klasyfikacja w testach wygl±da zgo³a podobnie, jak w przypadku poprzedniej edycji, czyli w du¿ym skrócie Honda wci±¿ dominuje, Yamaha jedzie spokojnie na kolejnych lokatach, a Ducati jest gdzie¶ z ty³u. Klasyfikacjê zawodników po raz kolejny otwiera Casey Stoner, a tu¿ za nim znalaz³ siê Dani Pedrosa. Kolejne dwie Hondy na pozycjach 4 i 5 to Marco Simoncelli i Andrea Dovizioso. Dominuj±ce RC212V rozdzieli³ zawodnik bêd±cy objawieniem poprzedniego sezonu i pretendentem do naprawdê wysokich miejsc w tym roku, czyli oczywi¶cie Ben Spies na fabrycznej Yamasze. Na szóstej lokacie w drugim dniu uplasowa³ siê Randy De Puniet, udowadniaj±c i¿ Ducati mo¿e byæ szybkie. Pokona³ on miêdzy innymi Jorge Lorenzo. Mistrz ¦wiata 2010 regularnie zajmuje nie najlepsze lokaty w okolicach 5-7. miejsca, zobaczymy czy ta forma przeniesie siê te¿ na wy¶cigi.
Valentino Rossi na Ducati, a wiêc tak gor±co wyczekiwane po³±czenie dwóch elementów „made in Italy”, wcale nie spisuje siê najlepiej. W poniedzia³ek zaj±³ a¿ 13. lokatê i jak mówi sam Doctor, sytuacja nie jest taka z³a, na jak± wygl±da. G³ównym problemem jest jego ramiê, które wci±¿ nie pozwala na d³ugie i agresywne forsowanie. Jednak wyra¼nie Ducati nie jest tak efektywne, jak Yamaha, a na pewno jest wolniejsze od Hondy. Kolega zespo³owy Rossiego, Nicky Hayden zdo³a³ wywalczyæ 9. lokatê
Casey Stoner, uwa¿any za g³ównego kandydata do tytu³u Mistrza ¦wiata MotoGP 2011:
„Jestem bardzo szczê¶liwy. Nie s±dzi³em, ¿e bêdziemy mogli je¼dziæ w poniedzia³ek, po tym jaka by³a pogoda wcze¶niej. By³o trochê ciê¿ko, ale wiatr usta³, warunki siê poprawi³y i mo¿na by³o wykrêciæ dobre czasy. Patrz±c na wszystkie wyniki, ka¿demu zawodnikowi uda³o siê sporo poprawiæ czasy z niedzieli, jednak my jeste¶my znowu szczê¶liwi z tego, co znowu osi±gnêli¶my i mo¿emy rozpocz±æ weekend wy¶cigowy z pewno¶ci± siebie. Inni jednak te¿ bêd± w tym czasie poprawiali ustawienia motocykli, wiêc nie mo¿emy siê za bardzo relaksowaæ. Znale¼li¶my dobr± pozycjê na motocyklu, z której jestem bardzo zadowolony, przesun±³em siê trochê do przodu w porównaniu z tylnym ustawieniem na Sepang. Znale¼li¶my wiêcej przyczepno¶ci i wszystko dzia³a tak jak powinno. Zmodyfikowali¶my te¿ konfiguracjê elektroniki i opon, ale prace przygotowawcze do weekendu wci±¿ trwaj±.”
Testy MotoGP na torze Losail, Katar:
14. marca, sesja 2:
Poz. | Kierowca | Zespó³ | Najlepsze okr. | Strata do poprz. |
Strata do lidera | Okr. |
1 | Casey Stoner | Repsol Honda Team | 1:55.681 | - | - | 46 |
2 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 1:55.745 | +0.064 | +0.064 | 39 |
3 | Ben Spies | Yamaha Factory Racing | 1:56.294 | +0.549 | +0.613 | 45 |
4 | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 1:56.433 | +0.139 | +0.752 | 70 |
5 | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 1:56.439 | +0.006 | +0.758 | 58 |
6 | Randy De Puniet | Pramac Racing Team | 1:56.445 | +0.006 | +0.764 | 67 |
7 | Jorge Lorenzo | Yamaha Factory Racing | 1:56.707 | +0.262 | +1.026 | 48 |
8 | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 1:56.716 | +0.009 | +1.035 | 57 |
9 | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 1:56.726 | +0.010 | +1.045 | 68 |
10 | Hiroshi Aoyama | San Carlo Honda Gresini | 1:56.740 | +0.014 | +1.059 | 73 |
11 | Hector Barbera | Mapfre Aspar Team | 1:56.798 | +0.058 | +1.117 | 62 |
12 | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 1:56.931 | +0.133 | +1.250 | 63 |
13 | Valentino Rossi | Ducati Marlboro Team | 1:56.988 | +0.057 | +1.307 | 50 |
14 | Loris Capirossi | Pramac Racing Team | 1:57.345 | +0.357 | +1.664 | 62 |
15 | Cal Crutchlow | Monster Yamaha Tech 3 | 1:57.730 | +0.385 | +2.049 | 28 |
16 | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 1:57.846 | +0.116 | +2.165 | 49 |
17 | Toni Elias | LCR Honda MotoGP | 1:58.536 | +0.690 | +2.855 | 57 |
13. marca, sesja 1:
Poz. | Kierowca | Zespó³ | Najlepsze okr. | Strata do poprz. |
Strata do lidera | Okr. |
1 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | 1:56.271 | - | - | 41 |
2 | Casey Stoner | Repsol Honda Team | 1:56.414 | +0.143 | +0.143 | 32 |
3 | Hiroshi Aoyama | San Carlo Honda Gresini | 1:56.444 | +0.030 | +0.173 | 59 |
4 | Ben Spies | Yamaha Factory Racing | 1:56.563 | +0.119 | +0.292 | 38 |
5 | Jorge Lorenzo | Yamaha Factory Racing | 1:56.682 | +0.119 | +0.411 | 60 |
6 | Colin Edwards | Monster Yamaha Tech 3 | 1:56.742 | +0.060 | +0.471 | 42 |
7 | Andrea Dovizioso | Repsol Honda Team | 1:56.780 | +0.038 | +0.509 | 56 |
8 | Valentino Rossi | Ducati Marlboro Team | 1:57.038 | +0.258 | +0.767 | 57 |
9 | Nicky Hayden | Ducati Marlboro Team | 1:57.137 | +0.099 | +0.866 | 57 |
10 | Randy De Puniet | Pramac Racing Team | 1:57.143 | +0.006 | +0.872 | 39 |
11 | Marco Simoncelli | San Carlo Honda Gresini | 1:57.226 | +0.083 | +0.955 | 57 |
12 | Alvaro Bautista | Rizla Suzuki MotoGP | 1:57.302 | +0.076 | +1.031 | 61 |
13 | Hector Barbera | Mapfre Aspar Team | 1:57.325 | +0.023 | +1.054 | 69 |
14 | Loris Capirossi | Pramac Racing Team | 1:57.437 | +0.112 | +1.166 | 56 |
15 | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | 1:57.499 | +0.062 | +1.228 | 49 |
16 | Cal Crutchlow | Monster Yamaha Tech 3 | 1:57.737 | +0.238 | +1.466 | 51 |
17 | Toni Elias | LCR Honda MotoGP | 1:58.250 | +0.513 | +1.979 | 65 |
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeCo siê dzieje z Toni Eliasem ??? Chyba na dobre mu nie wyjdzie powrót do MotoGP...
Odpowiedzojej, czy¿by buc (lorenzo) jednak nie mia³ ju¿ tak dobrej passy? a to szkoda, tak strasznie za³ujê... :D Wygl±da na to, ¿e stoner zdominuje ten sezon. Cieszy mnie te¿ Ben Spies. szczerze szkoda, ze...
Odpowiedz