tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja ZX10R kontra Aprilia Tuono V4 na drodze - onboard rodem z Tourist Trophy
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja ZX10R kontra Aprilia Tuono V4 na drodze - onboard rodem z Tourist Trophy

Autor: Alonzo 2021.03.07, 15:15 Drukuj

Kawasaki ZX-10R w roku 2019 dostał fabrycznie 203 konie. To było o 3 konie więcej, niż w modelu z roku 2018. Z kolei Aprilia Tuono V4 to obrany z owiewek, wyścigowy RSV4, dysponujący mocą 175 koni mechanicznych i zaawansowaną elektroniką. Możliwości tych motocykli można wypróbować tylko na torze. Na tym filmie motocykliści postanowili nacieszyć się ich osiągami na drodze publicznej, co nie jest dobrym rozwiązaniem.

Zarówno Kawasaki ZX-10R, jak i Aprilia Tunono V4, to motocykle, stworzone do wyścigów. I to do wyścigów torowych, a nie ulicznych, bo ich możliwości i potencjał bardzo mocno wykraczają poza to, co można wykorzystać na drodze publicznej. Aprilia Tuono V4 z roku 2017 miała cały pakiet technologii, zaczerpniętych bezpośrednio z wyścigów Superbike. Należał do tego pakietu Aprilia Performance Ride Control, doskonale pasujący do precyzyjnego elektronicznego zarządzania przepustnicą Ride-by-Wire. System Ride-by-Wire polegał na tym, że manetka gazu została całkowicie odizolowana od układu sterowania przepustnicą i jedynie dostarczała wskazówek odnośnie działań motocyklisty, które to wskazówki były zamieniane na konkretne zmiany w pracy silnika przez odpowiedni układ elektroniczny. Opracowany wspólnie z Bosh system ABS miał trzy tryby pracy (plus możliwość całkowitego jego wyłączenia) i został zoptymalizowany pod kątem pracy w zakrętach tak, aby z jednej strony motocykl zapewniał bezpieczeństwo w zwykłej jeździe po drodze, a z drugiej strony nie przeszkadzał w dynamicznej jeździe na torze. System ABS współpracował z Aprilia RLM, czyli systemem, zapobiegającym unoszeniu się tylnego koła przy ostrym hamowaniu. Jak to wszystko działa w praktyce? Bardzo dobrze, co można sprawdzić na torze.

NAS Analytics TAG

Technologię MotoGP zastosowano również w Kawasaki ZX-10R na rok 2019. Pracą zaworów sterują dźwigienki zaworowe i są one pokryte powłoką "diamond-like carbon", której zadaniem jest redukcja tarcia i bardziej efektywna praca. Odczuwalne jest to zwłaszcza przy jeździe na wysokich obrotach. Dzięki między innymi temu udało się z silnika wycisnąć o 3 konie mechaniczne więcej niż w modelu z roku 2018. Całość uzupełniają elektroniczne sterowany amortyzator skrętu Ohlins, zawieszenie Showa oraz quickshifter z downshifterem. Idealny sprzęt na tor dla doświadczonych zawodników, potrafiących wycisnąć maksimum z tego, co oferuje ZX-10R.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę