KTM chce zdominowaæ teren? Gama produktów enduro na rok 2023 wygl±da bardzo obiecuj±co
Dominacja KTM w enduro trwa już od przeszło dwóch dekad, a najnowsza wersja modeli KTM EXC i EXC-F z serii 2023 ma umożliwić Austriakom na kontynuowanie pasma zwycięstw.
Dzięki unowocześnionej konstrukcji, ramie ze stali chromowo-molibdenowej pokrytej pomarańczową powłoką, sprawdzonemu w wyścigach zawieszeniu WP XPLOR oraz referencjom READY TO RACE, seria 2023 KTM Enduro wygląda bardzo dobrze.
Oferując najobszerniejszą na rynku linię motocykli enduro READY TO RACE, począwszy od 2-suwowego KTM 150 EXC, a skończywszy na mocnym 4-suwowym KTM 500 EXC-F, gama KTM Enduro 2023 pozwoli wybrać optymalny motocykl dla każdego fana jazdy poza gładkim asfaltem.
Nowością na rok 2023 jest zupełnie nowy projekt graficzny oraz biała, purpurowa i pomarańczowa kolorystyka, które łączą się w spójną paletę. Kolorystyka została specjalnie wybrana przez projektantów, aby oddać hołd modelom enduro z początku lat 90-tych.
Wygląd został dodatkowo podkreślony przez zastosowanie inspirowanej wyścigami ramy ze stali chromolowej pokrytej pomarańczową powłoką. Rama ta nie tylko nawiązuje do stylistyki fabrycznych maszyn wyścigowych, ale przede wszystkim ma ważne cechy technologiczne. Stal chromowo-molibdenowa (oznaczana cr-mo, cro-mo, cromoly) jest to stal stopowa z dodatkami chromu (który polepsza hartowność) i molibdenu (który korzystnie wpływa na strukturę).
Stal chromolową charakteryzuje blisko sześciokrotni większa niż aluminium wytrzymałość, trzykrotnie większa sztywność i pięciokrotnie większa umowna granica plastyczności pozwalają stosować rury o mniejszej średnicy przy zachowaniu bardzo wysokiej wytrzymałości.
Jeśli chodzi o silniki, gama modeli 2-suwowych po raz kolejny wykorzystując opatentowaną przez KTM technologię wtrysku Transfer Port Injection (TPI). Zapewnia ona nie tylko mniejszą emisję spalin i mniejsze zużycie paliwa, ale także płynne i mocne dostarczanie mocy od najniższego do najwyższego zakresu obrotów.
Gama modeli 4-suwowych to szeroka oferta modeli, począwszy od KTM 250 EXC-F i KTM 350 EXC-F, a skończywszy na potężnych KTM 450 EXC-F i KTM 500 EXC-F. Wszystkie modele czterosuwowe są wyposażone w wiodące w swojej klasie silniki, zaprojektowane tak, aby zapewnić ogromny moment obrotowy przy niskich obrotach.
Obok znajduje się zawsze popularna gama KTM EXC SIX DAYS, która stanowi specjalny hołd dla zbliżających się zawodów FIM International Six Days Enduro 2022 we Francji, łącząc najnowsze innowacje z bogatą listą części wyścigowych w standardzie. Każdy motocykl z tej serii posiada w standardzie w pełni regulowane zawieszenie WP XPLOR, z przewagą systemu PDS (Progressive Damping System) z tyłu.
Układ PDS - stosowany w modelach KTM EXC i EXC-F - zapewnia niższe koszty utrzymania dzięki mniejszej liczbie ruchomych części, a także większy prześwit i mniejsze prawdopodobieństwo zahaczenia o przeszkodę podczas wspinaczki po pniach lub skałach.
Dzięki globalnej sieci dealerów KTM, wsparcie i części potrzebne do rywalizacji jest łatwo dostępne, a dodatkowo oferowane są części KTM PowerWear i KTM PowerParts, zaprojektowane z myślą o zapewnieniu najwyższych osiągów, ochrony i mobilności wszystkim zawodnikom offroadowym.
Modele KTM EXC i EXC-F na rok 2023 będą pojawiać się u dealerów od maja 2022 roku.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze