tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda E-Clutch to nowy wymiar zmiany biegów w motocyklu. W jakich modelach pojawi się elektroniczne sprzęgło?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda E-Clutch to nowy wymiar zmiany biegów w motocyklu. W jakich modelach pojawi się elektroniczne sprzęgło?

Autor: Wojtek Grzesiak 2023.11.07, 12:48 Drukuj

Honda już raz wprowadziła rewolucję w postaci skrzyni biegów DCT, która z powodzeniem jest używana nawet w modelu Africa Twin i doskonale radzi sobie na bezdrożach. Teraz przyszedł czas na kolejne ciekawe rozwiązanie w postaci elektronicznego sprzęgła, które zostało zajawione już przed targami EICMA.

Honda podaje, że system E-Clutch łączy zalety quick shiftera, manualnego sprzęgła i skrzyni biegów DCT. Dzięki kompaktowej budowie skrzynia ze sprzęgłem ważą zaledwie 2 kg i nie różnią się budową od tradycyjnych komponentów. To sprawia, że elektroniczne sprzęgło znajdzie zastosowanie w wielu modelach Hondy. Na czym to polega?

NAS Analytics TAG

Nawet jeśli w motocyklu zamontowano quick shifter, to podczas zatrzymania i przy ruszaniu trzeba korzystać ze sprzęgła. W przypadku skrzyni DCT klamka sprzęgła jest kompletnie wyeliminowana i można zmieniać biegi w trybie prawie manualnym, ponieważ na kierownicy są zamontowane odpowiednie przyciski. W przypadku elektronicznego sprzęgła motocykl jest wyposażony w dźwignię, z której możecie, ale nie musicie korzystać. To oznacza, że po zatrzymaniu nie trzeba go używać.

Jeżeli zechcecie operować klamką sprzęgła, to system weźmie to pod uwagę i zapewni wam takie same odczucia, jak w przypadku klasycznego sprzęgła. E-Clutch uruchomi się ponownie w trakcie 1 sekundy podczas jazdy w wysokim zakresie obrotów i po 5 sekundach przy niskich obrotach. Całkowite wyłączenie E-Clutch jest możliwe po naciśnięciu przycisku "M". Dodatkowo można ustawić opór stawiany podczas zmiany biegów i tu są dostępne trzy tryby - HARD, MEDIUM i SOFT.

Elektroniczne sprzęgło działa na podstawie parametrów, takich jak prędkość pojazdu, kąt otwarcia przepustnicy, prędkość obrotowa silnika, stopień nacisku na dźwignię zmiany biegów itp. Mechanizm składający się z aktywatora i dwóch silniczków znajduje się pod prawą osłoną silnika. Elektroniczne sprzęgło będzie dostępne jako wyposażenie opcjonalne w motocyklach CBR650R oraz CB650R.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę